Introducerea programului Rabla Plus a avut un efect benefic asupra pieței de mașini electrificate din România, datorită bonusului de 45.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice și de 20.000 de lei la cumpărarea unei mașini plug-in hybrid.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), românii au achiziționat 485 de mașini electrice (BEV) și plug-in hybrid (PHEV) în primele 7 luni ale anului, în creștere cu 225% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Din păcate, APIA nu face o distincție clară între mașini electrice și mașini plug-in hybrid, întrucât preferâ să cumuleze vânzările ambelor tipuri de mașini cu priză de încărcare.
Cea mai spectaculoasă creștere a vânzărilor a fost înregistrată în dreptul Volkswagen, care a comercializat 156 de unități BEV și PHEV, comparativ cu cele 9 unități de anul trecut. Astfel, constructorul german ocupă prima poziție în clasament în fața celor de la BMW, care au înregistrat o dublare a vânzărilor la 90 de unități.
În mod surprinzător, APIA estimează vânzări de 73 de unități pentru Smart, care urcă pe locul 3 în fața celor de la Renault (51 unități) și Mercedes (28 unități).
Loc | Producător | Vânzări ian-iul 2018 |
Creștere |
1 | Volkswagen | 156 | N/A |
2 | BMW | 90 | 95.7% |
3 | Smart | 73 | N/A |
4 | Renault | 51 | 183% |
5 | Mercedes | 28 | -30% |
6 | Kia | 20 | N/A |
7 | Volvo | 19 | 280% |
8 | Porsche | 14 | 180% |
9 | Mitsubishi | 12 | 33% |
10 | Audi | 9 | 0% |
În privința vânzărilor de mașini hibride fără încărcare la priză, Toyota continuă să dețină supremația pe piața din România: 1526 dintre cele 1754 de unități hibride comercializate în primele 7 luni ale anului au purtat sigla constructorului japonez, urmat de brandul de lux Lexus 67 de unități.
În mod surprinzător, Lexus a înregistrat o scădere de 23% a vânzărilor pe acest segment, însă a rămas pe locul doi în fața lui Audi, Ford și Kai, care inregistreaa vânzări foarte apropiate.
Loc | Producător | Vânzări ian-iul 2018 |
Creștere |
1 | Toyota | 1526 | 49.8% |
2 | Lexus | 67 | -23.9% |
3 | Audi | 33 | N/A |
4 | Ford | 33 | N/A |
5 | Kia | 32 | 255% |
6 | Hyundai | 27 | N/A |
7 | Mercedes | 19 | N/A |
8 | Suzuki | 17 | 70% |
Ce face insa guvernul Romaniei cu infrastructura electricelor ?!
Daca nu o construieste macar SA O INCURAJEZE...
in logica ta ceva scartaie si scartaie atat de tare ca nu functioneaza...adica e proasta, da' proasta rau logica ta. Mai bag'o fisa...
fir'ar al dracului ei de ecologisti imputiti cum traiesc ei pe spinarea muncitorilor cinstititi, napastuiti si ingretosati ca Rudolf, tz, tz, tz....
1. pretul electricelor, chiar si cu subventie, este inca mare.
2. gama de modele disponibile este inca limitata.
3. beneficiul cu scaderea poluarii nu afecteaza direct (si imediat) pe cel care da banii ci ce cei din jur (de la semafor si din trafic).
Si atunci apar multi "Rudolfi" care sa spuna ca impactul este ipotetic si ca ei prefera dieselul lor care de fapt nu polueaza. Pai nu polueaza in masina dar daca stai in spatele masinii...
Iar rolul statului in toata povestea este sa scuteasca banii pe care ar urma sa-i cheltuie cu spitalizarea cetatenilor cu boli de plamani si cancer, si in loc sa-i foloseasca pentru a promova din timp electricele.
NU orice politica si interventie a statului este comunista.
am sa-ti replic asa, pe intelesu' tau, la nivel de copilutzi din spatele blocului, pe maidan: "taci sa-i zici lu' ma..a". Aia cu cratima.
:))
Ma asteptam la mai mult din partea ta.
am pus o sumedenie de emoticoane sa-ti arat ca nu a fost nimic personal ci doar in spirit de gluma, de maidan, dar potrivita reactiei tale.
Chestia e ca eu nu m-am suparat cand tu m-ai pus la colt....fara nici un argument
Peace!
Argumentul cu reducerea poluarii e inexistent pentru ca electrificarea a 0.01% din parcul auto nu schimba mai deloc nivelul poluarii. Si mai apoi poluarea urbana nu e formata doar din emisiile masinilor; mai sunt si prafuri, particule de anvelope, asfalturi etc.
Argumentul cu reducerea cheltuielilor cu spitalizarea si decesele in viitor este futil.
O masura activa a imbunatatirii calitatii aerului ar fi impaduririle si inverzirile oraselor dar pentru astea nu face nimeni lobby pe bani grei.
O alta masura de reducere a poluarii ar fi conversia masinilor care suporta conversie, pe GPL, un combustibil chimic mai simplu, ceva mai curat si mai usor de sintetizat decat benzina sau motorina. Poate nu e o solutie pe termen lung dar pe termen scurt si mediu, rezultatele ar fi vizibile. Polonia si Italia sunt campioane la masini pe GPL, avand undeva intre 30-40% din parcul auto pe GPL.
O alta masura de imbunatatire a calitatii aerului, cu dublu rol, ar fi racordarea populatiei rurale la gaze naturale pentru incalzire. Ca sa va faceti o idee, intre 40-50% din populatie se incalzeste cu lemne si nu e vorba doar de zona rurala. Sunt si orase fara incalzire centralizata sau gaz. O familie consuma undeva intre 6-10 METRI CUBI de lemne intr-o iarna pentru incalzire. La un calcul simplu 3-4 milioane de gospodarii incalzite cu masa lemnoasa ard undeva intre 25-40 milioane de metri cubi de lemn in fiecare iarna. Racordarea la gaz ar reduce masiv taierea copacilor pentru incalzire si ar lasa zeci si sute de milioane de copaci in picioare care ar continua an de an, luna de luna, zi de zi, secunda de secunda sa absoarba CO2 din atmosfera si sa elibereze oxigenul. Noi continuam sa exportam gaze la altii in timp ce pentru a ne incalzi taiem milioane de copaci si-i punem pe foc.
E bine sa fim ecologisti dar e foarte rau sa fim ipocriti.
Asa ca mesajul meu ramane de dezaprobare Rabla Plus, un program pentru bogati intr-o tara saraca cu buda in fundu curtii si care isi taie copacii sa-i puna pe foc iarna.
Din pacate realitatea iti contrazice stupida si lunga teorie.
In orasele europene unde masinile pe carburant au fost interzise calitatea aerului este cu mult superioara fata de cea din jegurile de orase din Romania.
" cu un venit de 3-4-5000 lei pe luna "
Siiiigur, dar isi permit Seria 5 sau S Klasse....