Restricțiile impuse în aproape toate țările europene în contextul pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2 au avut un efect semnificativ asupra pieței auto. În luna aprilie au fost închise majoritatea showroom-urilor din Europa, motiv pentru care înmatriculările au scăzut considerabil.
Conform datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în aprilie au fost înmatriculate 292.182 de mașini noi, în scădere cu 78.3% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Mai mult decât atât, majoritatea piețelor principale au înregistrat scăderi mai mari decât media europeană. În luna aprilie, înmatriculările de mașini noi din Italia au scăzut cu 97.6% (4.279 de unități), în Spania scăderea a fost de 96.5% (4.163 de unități) iar în Franța declinul înregistrat a ajuns la 88.8% (20.997 de exemplare). Și Marea Britanie a raportat o scădere de 97.3% (4.321 de unități), în timp ce în Germania, declinul a fost de 61.1% (120.840 de unități).
În luna aprilie, românii au înmatriculat 4.321 de unități (valoare mai bună decât cele înregistrate pe marile piețe din Spania și Italia), în scădere cu 50.3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Totodată, cele mai mici scăderi au fost raportate în dreptul țărilor nordice: Finlanda (-38.6%), Suedia (-37.5%) și Danemarca (-37%).
În intervalul ianuarie - aprilie, europenii au înmatriculat peste 3.3 milioane de mașini noi, în scădere cu 39.1% față de intervalul similar din 2019.
Luna trecută, europenii au înmatriculat 10.031 de unități Dacia, în scădere cu 79.6% față de rezultatul obținut în luna aprilie a anului trecut.
Scăderea înregistrată de constructorul de la Mioveni este mai mare decât media pieței din Europa, lucru care se traduce și printr-un declin al cotei de piață (de la 3.7% la 3.4%).În primele patru luni ale anului, Dacia a înmatriculat 93.258 de unități, în scădere cu 53% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-apr. 2020 |
Înmatriculări ian-apr. 2019 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 387.618 | 615.853 | -37.1% |
2 | Renault | 203.135 | 362.691 | -44% |
3 | Peugeot | 201.495 | 349.582 | -42.4% |
4 | BMW | 196.176 | 274.232 |
-28.5% |
5 | Mercedes-Benz | 195.629 | 289.093 |
-32.3% |
6 | Skoda | 185.196 | 259.713 |
-28.7% |
7 | Ford | 178.079 | 341.068 | -47.8% |
8 | Audi | 176.039 | 236.851 | -33.3% |
9 | Toyota | 152.656 |
212.973 |
-28.3% |
10 | Opel | 146.360 | 310.429 | -52.9% |
11 | Fiat | 130.885 | 243.112 | -46.2% |
12 | Citroen | 130.286 | 234.467 | -44.4% |
13 | Kia | 122.704 | 176.020 | -30.3% |
14 | Hyundai | 117.858 | 176.020 | -37.3% |
15 | Seat | 115.733 | 167.689 | -31% |
16 | Dacia | 93.258 | 198.299 | -53% |
17 | Nissan | 91.447 | 149.153 | -38.7% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie (care a părăsit Uniunea Europeană în 31 ianuarie) și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via ACEA
Comentarii (0)