Această decizie va avea un impact negativ pentru şoferii din întreaga ţară, întrucât valoarea amenzilor auto este determinată în funcţie de salariul minim: un punct de amendă reprezintă 10% din salariul minim brut pe economie.
Practic, toate amenzile de circulaţie vor creşte cu 19.04% din primăvara anului viitor, iar cea mai mică amendă auto va fi de 250 lei, echivalentul a două puncte de penalizare. În această categorie sunt incluse amenzi pentru schimbarea direcţiei de mers fără utilizarea semnalizării, nerespectarea culorii galbene a semaforului sau lăsarea liberă a volanului în timpul mersului.
Pentru persoanele fizice, cea mai mare amendă va fi de 2.500 lei, echivalentul a 20 de puncte-amendă, pentru fapte precum circulaţia pe drumuri publice cu ITP expirat, neutilizarea cauciucurilor de iarnă pe drumuri cu zăpadă, gheaţă sau polei sau depăşirea cu peste 50% a vitezei maxime admise.
Iată valorile amenzilor de circulaţie din mai 2016 în funcţie de clasele de sancţiuni:
Clasa amenzi | Puncte amenda | Valoare amenda |
Clasa I | 2-3 puncte | 250-375 lei |
Clasa II | 4-5 puncte | 500-625 lei |
Clasa III | 6-8 puncte | 750-1000 lei |
Clasa IV | 9-20 puncte | 1125-2500 lei |
În schimb, şoferii primesc şi o veste bună: de la 1 ianuarie, preţurile la carburanţi ar trebui să scadă cu 3.33% ca urmare a reducerii TVA-ului de la 24% la 20%.
Via Mediafax
Degeaba cresc amenzile daca ele nu sunt aplicate! Masini parcate pe treceri de pietoni, depasiri pe linie continua, trecere pe culoarea rosie a semaforului etc
90% din politisti sanctioneaza la gabjeala doar daca depasesti viteza cu x km/h dupa limita legala. De restul cine se ocupa, Mos Gerila?
Din punctul meu de vedere ar trebui triplate toate amenzile, confiscarea masinii pentru trecere la nivel de cale ferata cand barierele sunt lasate sau culoarea rosie este aprinsa, trecere la culoarea rosie a semaforului, depasire cu intentie pe linie dubla continua sau linie continua, depasirea in localitate a vitezei cu mai mult de 40 km/h + altele + dreptul de a conduce suspendat pe o perioada de minim 3 ani.
Cand vor fi indeplinite conditiile de mai sus abia atunci pot merge linistit in vacanta cu, copiii fara sa fiu spulberat de vitezomani cu suv-uri si nu numai.
Numai bine!
In loc de cheltuieli mari cu fel de fel de echipamente, mai bine s-ar monta camere de luat vederi pe drumurile intens circulate. Probabil investitia ar ajuta la reperarea mai rapida a celor ce incalca legea. Si ar exista astfel si dovezi video utile pentru sanctionarea vinovatilor.
In alte tari depasirea cu mult a vitezei legale se considera atac cu arma mortala si vinovatul suporta consecinte mari, nu doar suspendare si o amenda modica. Astazi au dat la tv o stire ce prezenta un individ ce circula pe contrasens, punand in pericol viata multor oameni. Tot in alte tari, cineva s-a laudat pe internet ca a depasit cu mult viteza legala intr-o zona rezidentiala. A fost localizat cu ajutorul adresei de internet si condus la puscarie. Asta inseamna eficienta, este mai usor de prevenit decat de tratat.
La noi am constatat recent, mergand spre Domnesti din Valea Oltului, ca mai mult de jumatate din soferi nu poarta centura de siguranta. In cazul unui impact la 30 km/h, soferul ce nu poarta centura se poate lovi cu gatul de volan si capul de parbriz. De asemenea, multi tin copii sub 8 ani pe scaunul din dreapta fata. Sau intre scaunele fata, in picioare. Altii se uita des la mobil si dau mesaj in timp ce conduc. Iar a semnaliza la schimbarea benzii de circulatie, devine o raritate pe soselele patriei.
In aceste vremuri, in care criza morala si de principii este atat de evidenta, sunt necesare amenzi foarte mari si aplicarea lor pentru toti cei ce pun viata altora in pericol. Camerele montate in puncte strategice ar putea rezolva ceva in acest sens. Ca schimbarea ce ar trebui sa se produca in multi, mai are de asteptat un timp nedeterminat.