Şoferii din statele vest-europene încep să-şi schimbe treptat opţiunile atunci când achiziţionează o maşină nouă. O analiză realizată de compania LMC Automotive arată că maşinile cu propulsie diesel au din ce în ce mai puţină căutarea în rândul şoferilor, cel mai probabil ca urmare a scandalului Dieselgate.
Astfel, în primele patru luni ale anului, vânzările de maşini diesel au scăzut cu 2.2%, iar cota de piaţă a ajuns la 50.1%. Cea mai puternică scădere a fost înregistrată în luna aprilie, când vânzările au scăzut cu 3.1%. Prin urmare, strict pentru luna aprilie, cota de piaţă a maşinilor diesel a scăzut la mai puţin de jumătate din piaţă, şi anume 49.7%. Cele mai afectate de scăderi au fost Spania (-6.8%) şi Franţa (-6.7%), în timp ce pieţele din Italia, Germania şi Marea Britanie au scăzut cu mai puţin de 1%.
Pe segmente, cele mai afectate de scăderi au fost subcompactele, compactele hatchback şi monovolumele de mici dimesniuni. În schimb, livrările de sedanuri şi maşini de clasa mică cu motoare diesel au rămas în mare parte neschimbate.Analiza celor de la LMC Automotive indică faptul că scăderea vânzărilor de maşini diesel va continua şi în perioada următoare, însă se anticipează că cele mai afectate vor fi modelele mici. "Va veni o zi când nu va mai fi profitabil să investim în tehnologia diesel", afirmă Harald Krueger, CEO-ul BMW, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din lună martie.
Via Motor1
Iar pana ce gigantii auto nu vor face un switch major catre benzina, hybrid sau electric, Europa va cumpara in continuare diesel.