Una dintre alternativele la motoarele diesel este reprezentată de maşinile electrice, însă acestea nu înregistrează încă vânzări semnificative din cauza preţurilor ridicate şi a autonomiei relativ scăzute.
Dacă Norvegia impulsionează acest segment de piaţă prin diverse bonusuri care au făcut ca aproape un sfert din maşinile vândute în 2015 să aibă propulsie electrică şi îşi propune ca în 2025 să nu mai comercializeze maşini cu propulsie termică, Germania mizează pe o strategie uşor diferită.
Potrivit publicaţiei locale Rheinische Post, ţara cu cea mai mare economie din Europa este decisă să sprijine industria maşinilor electrice prin construirea a 10.000 de staţii de încărcare în cadrul unui proiect în valoare de 100 de milioane de euro, în condiţiile în care la sfârşitul anului trecut existau doar 2.400 de astfel de puncte. În mod ironic, planul este similar cu cel anunţat de Ministerul Mediului din România în primăvara acestui an.
În plus, autorităţile germane au stabilit ca până în 2020 să existe cel puţin 1 milion de maşini electrice pe străzile germane, chiar dacă anul trecut s-au comercializat doar 19.000 de maşini de acest fel.
Printre măsurile propuse pentru a ajunge la acest obiectiv se numără inclusiv acordarea unor subvenţii generoase la achiziţionarea maşinilor electrice.
Elon Musk: "Motoarele diesel şi-au atins limitele"
Informaţiile despre intenţiile guvernului german vin la numai câteva zile după ce Elon Musk, CEO-ul Tesla, a afirmat că scandalul Volkswagen evidenţiază că tehnologia motoarelor diesel şi-a atins deja limitele şi că acest lucru afectează industria auto germană."Cu cât amână mai mult pătrunderea pe segmentul maşinilor electrice, cu atât mai rău va fi pentru industria auto germana. Am atins limitele fizice pentru motoarele diesel şi pe benzină. Vedeţi ce s-a întâmplat cu actualul scandal diesel la Volkswagen. Aparent, pentru a progresa au fost nevoiţi să trişeze. Cred că este o acţiune foarte conştientă dacă induci intenţionat în eroare guvernele din jurul lumii cu un software realizat pentru a fi eficient doar pe bancul de probe", a precizat el pentru publicaţia germană Handelsblatt.
În schimb, Audi a confirmat deja că nu va renunţa la dezvoltarea motoarelor diesel.
electricianul vesel
Nu te contrazic. Dar, dacă ne facem griji în legătură cu protecția mediului de la noi, ar trebui să scoatem din circulație fumigenele vechi. Chiar dacă nu par să fie multe, e de ajuns să stai în spatele unui autovehicul care scoate fum gros pe țeavă.
Dar cel mai rău lucru ce afectează mediul este nepăsarea cu care se taie pădurile. Zone forestiere dispar alarmant de repede iar autoritățile dorm în izmene. Banul este stăpân deplin.
"As we reported months ago, VW is skeptical about the short-term possibility of widespread EV adoption
(....)
So why the reticence on VW's part? It may have something to do with the company's dominance in the clean diesel market.
(...)
Tim Ellis, VW of America's President of Marketing says, diesel is an excellent interim technology between gasoline and electric vehicles. It makes sense for VW to stick with what it knows"
sursa:fastcompany.com