Scandalul Dieselgate are ca efect principal o scădere treptată a vânzărilor de mașini diesel, care încep să fie interzise în centrul marilor orașe din cauza emisiilor de oxid de azot.
Pe de altă parte, vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid nu cresc într-un ritm la fel de susținut, motiv pentru care constructorii au găsit o alternativă: dezvoltarea unor sisteme micro-hibrid care presupun utilizarea unor motoare pe benzină în combinație cu un acumulator de 48 de volți, așa cum este cazul și noului Audi A8 (foto).
Această soluție permite obținerea unui cuplu mai puternic, iar energia recuperată la frânare este stocată în baterie și alimentează diverși consumatori. În plus, un astfel de sistem scade emisiile de dioxid de carbon cu circa 15%-20%, adică aproximativ la fel de mult precum unitățile diesel în comparație cu cele pe benzină.
Cel mai important aspect rămâne însă cel al costurilor: sistemul micro-hibrid crește prețul unei mașini pe benzină cu 500-1.000 de euro, însă rămâne sub prețul de vânzare al unui diesel echivalent.
"Un acumulator de 48 de volți pe un motor cu benzină este o alternativă la diesel. Dacă piața de mașini diesel scade, ceva trebuie să îi ia locul", afirmă Karin Thorn, vicepreședinte al diviziei de propulsii de la Volvo.În plus, Grupul PSA Peugeot-Citroen a anunțat că va introduce astfel de micro-hibrizi în gamă, iar următoarea generație Volkswagen Golf va beneficia de asemenea de o astfel de tehnologie.
Delphi, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din lume, afirmă că lucrează deja cu un constructor la combinarea sistemelor micro-hibrid cu tehnologia de dezactivare a cilindrilor, ceea ce va permite o reducere și mai mare a emisiilor și consumului de carburant.
Via Reuters
Daca nu se faceau bani frumosi din tehnologiile explicate mai sus, sa vezi cum cresteau vanzarile de motoare Diesel.
TESLA Model X 2017, cu varianta 100 D a ajuns la autonomie de 565 km ( in ciclul american de testare - mai bun decat cel european NEDC )..... Este adevarat, pretul acestui autovehicul este PROHIBITIV deocamdata...dar tehnologia EXISTA, este reala si destul de mult simplificata dpdv tehnologic fata de autovehiculele termice clasice benzina / diesel....
Europenii au obtinut pana acum, cu RENAULT Zoe si NISSAN Leaf o autonomie de 400 km in ciclul NEDC aceasta insemnand: REAL iarna - 200 km si vara - 300 km.... Sa zicem o medie REALA 250 km ( cu A,C. in functie, radio, GPS, etc... )
Ce au mai facut europenii: a 5-a ( a cincea ) iteratie a CONCEPTULUI ce prefateaza BMW i5, la care lucreaza inca din anul 2006.....
De asemenea BMW are modelul i3, actualizat in anul 2017 cu autonomie NEDC de cca. 300 km iar VW o varianta electrica de Golf tot cu cca. 300 km autonomie...
MERCEDES BENZ doar ce a retras, de curand, clasa B cu autonomie electrica NEDC de 200 km ( cam putin ...)
TESLA produce Model 3 in doua versiuni: 1) cu autonomie 350 km - 35.000 USD si 2) 500 km - 44.000 USD
NU VI SE PARE CAM PUTIN fata de TESLA, care produce masini inca din anul 2012..... ?!
CAT ESTE DIFERENTA tehnologica intre EUROPA si SUA ?! ....5-6 ani ?!
SAU MAI MULT, pentru ca noi inca nu am ajuns la autonomie REALA de 400-500 km ?!
Acesti micro-hibrizi reprezinta din pacate DOAR o incercare de prelungire a bolii (motoarelor termice) nicidecum o masura DRASTICA spre zona electrica....
Pana si partea cu masini electrice are o parte ascunsa, stai linistit. Si la producerea electricitatii se produce poluare, doar ca nu e la teava, ci in alta parte.
Inainte de a te inchina la Tesla, intraba-te putin cum au ajuns ata de buni intr-un timp asa scurt. Raspunsuri posibile:
1. Statu Americam i-a ajutat, cumva, mai mult sau mai putin ortodox.
2. Ceilalti producatori mentionati de tine fac in continuare sume maaaaaari din orice este non-electric si nu prea vor sa scoata armele electrice pe piata momentan.