Efectele secundare ale WLTP: livrările grupului Volkswagen au scăzut în luna august cu 3.1%

de Cornel Șocariciu
Luni, 16.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna august, grupul Volkswagen a livrat peste 848.000 de mașini noi la nivel global, în scădere cu 3.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Efectele secundare ale introducerii testelor WLTP și scăderile din China sunt cauzele principale care au generat acest rezultat.

În luna august a anului trecut, producătorii auto se pregăteau pentru trecerea la noile teste WLTP. Mulți dintre constructori au adoptat o strategie prin care au crescut semnificativ livrările, iar efectele secundare pot fi văzute în rezultatele obținute în luna august a anului curent.

Grupul Volkswagen a raportat livrări globale mai mici cu 3.1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În total, brand-urile aflate sub umbrela grupului german au livrat către clienți 848.600 de mașini noi, comparativ cu cele 875.400 de unități livrate în august 2018.

Pe piața din Europa, grupul Volkswagen a raportat o scădere cu 3.4% (316.500 de unități) față de perioada similară din 2018. O scădere importantă a fost înregistrată și în regiunea Asia-Pacific (-4.8%). Aici, cea mai importantă modificare a avut loc pe piața din China (-3.2%, 341.100 de unități livrate).

În luna august, brand-ul Volkswagen a livrat 493.800 de mașini noi, în scădere cu 3.8%. Audi a înregistrat o scădere de 2.5% (150.100 de unități), în timp ce livrările Skoda au scăzut cu 4.1% (88.100 de mașini noi).

Luna august a fost încheiată în scădere și de Porsche (-8.6%, 21.500 de unități). SEAT a reușit să îmbunătățească rezultatul obținut în august 2018 (+2%, 42.100 de mașini noi). În plus, atât divizia de vehicule comerciale, cât și brand-urile Scania și MAN au reușit ca în luna august să obțină rezultate pozitive. 

De la începutul anului și până la finalul lunii august, grupul Volkswagen a livrat peste 7.1 milioane de mașini noi, în scădere cu 2.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Comentarii (4)

  • novice
    Care este legatura intre normele WLTP si scaderea vanzarilor?
    4 0
  • andrei
    nu au permis vanzarile si acum au de recuperat. cand te "licentiezi" pentru wltp nu produci.
    1 1
  • Alex D.
    3,1% grav, ce sa zic, hai sa tinem un pomelnic, sa bocim putin. Grave consecinte are WLTP asta, toata lumea plange in loc sa gaseasca solutii.
    7 0
  • Claudiu
    @novice

    Noul standard WLTP a intrat in vigoare la 1 septembrie 2018, iar toti producatorii auto s-au grabit in luna august sa "inmatriculeze" masinile noi ce nu respectau acest standard prin reteaua dealerilor, ca sa le fie permise vanzarea catre clienti. Asta a dus la cresteri uriase anul trecut in august, chiar si 30% avea Dacia la un moment dat, si cum anul acesta s-a revenit la ritmul normal de vanzari in aceasta luna, raportat la anul trecut, aproape toti producatorii au scaderi. Pana la sfarsitul anului totul o sa revina la normal.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru