Efectele eliminării timbrului de mediu: APIA anticipează o scădere puternică a vânzărilor de mașini noi în 2017

de Daniel Popescu
Luni, 30.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
APIA susține că eliminarea timbrului de mediu va conduce la o scădere a vânzărilor în 2017 și anticipează că, din 6 mașini înmatriculate, 5 vor fi second-hand.

Eliminarea timbrului de mediu începând din 1 februarie a generat deja numeroase critici din partea Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care a avertizat că primul efect va fi o scădere puternică a vânzărilor de mașini noi.

În cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat și raportul vânzărilor pentru 2016, oficialii APIA au atras atenția că renunțarea la timbrul de mediu va conduce la o creștere a numărului de mașini second-hand înmatriculate în țara noastră.

Urmareste Automarket
"La începutul anului 2017 avem o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme.
Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor de 1 la 5, față de 1 la 3"
, a precizat Ernest Popovici, președintele APIA.

Acesta se referă la faptul că, în 2016, în România s-au vândut 95.000 de mașini noi și s-au înmatriculat 301.000 de mașini second-hand, ceea ce echivalează cu un raport de 3 la 1 în favoarea mașinilor rulate. Un raport de 5 la 1 ar însemnă că, din 6 mașini înmatriculate în 2017, 5 ar urma să fie second-hand și una singură nouă.

Dintre cele 301.000 de mașini SH înmatriculate anul trecut, 124.000 au o vechime de peste 12 ani, iar alte 96.000 au între 8-12 ani. În schimb, doar 9.000 de unități au mai puțin de 2 ani vechime.

Autoritățile au anunțat săptămâna trecută că programul Rabla va continua și în 2017 cu un buget mai mare fără introducerea unei alternative la taxa auto.

Via Agerpres 

Comentarii (10)

  • gabi_o
    Poate ne spune si noua de ce dealerii auto de la noi au adaosuri nesimtite?
    Honda Hr-v noua cumparata din Germania cu 3000e mai putin dar si mai dotata! Am mai dat 500e pe transport si voila, am masina mai ieftina si mai dotata!
    17 5
  • @gabi-o

    Dealerii autoa poate ne SPUN ca E mai multi, dupa cum aia de cumpara japoneze E mai destepti si mai culti sau, cel putin, asa se DA ei!

    Lasand asta la o parte, APIA se da de ceasul mortii de pomana, In primul rand, cumparatorul de masina nou e cumparator greu poate fi convins sa-si ia sh. In al doilea rand exista destul de multi posesori de masini pe care le-au cumparat de noi care vor sa le vanda pentru a-si lua alte masini noi, dar pentru care timbrul de mediu era o porblema, Acum le vor putea vinde mai usor si isi vor cumpara masini noi mai usora. Mai mult decat atat cei care vor dori sa-si cumpere masini sh, le vor inmatricula in Romania si nu in Bulgaria, masinile alea vor putea fi verificate mai usor din punct de vedere tehnic sau in caz de accident. Asigurarile se vor plati in Romania. Impozitele se vor plati in Romania. Si daca eu, unul, imi voi cumpara un Land Cruise J70 pentru care as fi platit o taxa de mediu enorma, nu pagubesc cu nimic APIA pentru ca cine isi doreste o asemenea masina, oricum nu ar putea sa o cumpere de noua!
    17 4
  • @mishazaitev
    Tu ai dreptate in ceea ce zici, insa cu toate acestea, nu poti sa nu remarci diferentele enorme de pret atat la achizitie, cat si la intretinere, fata de alte state din UE. Asta in conditiile in care sunt diferente si de calitate. Poti sa pui una langa o alta o masina vanduta in showroom in Germania spre exemplu si una din Romania si, paradoxal, aia mai slaba calitativ e mai scumpa. Ma refer aici la finisaje, la anumite dotari care acolo sunt in standard, aici nu, etc...
    8 5
  • @@mishazaitev

    Eu nu neg nimic din ceea ce zici tu ... Preturile mari practicate de dealerii din Romania sunt un alt motiv pentru care cei de la APIA nu au dreptate.
    10 2
  • Teoretic la noi preturile sunt mai mici ca in Germania, Franta etc. Vorbim strict de preturile de catalog. Problema e ca in general dealerii romani au politici stupide, iar ofertele sunt mici ca procentaj. 10-15%. La care eventual mai poti adauga o rabla si o prima eco pentru cine are bani de asa ceva.

    Nu punem exceptia de BF cand emag vinde Ford, Fiat, Jeep, VW, BMW, Audi (in general 2-3 masini non-premium din fiecare si 1 premium din fiecare) cu reduceri de 30-50%. Oricum se dau intr-un minut sau chiar mai repede dupa ce sunt listate pe site.

    Afara gasesti oferte si de 20-30% in unele perioade ale anului pentru majoritatea modelelor sau chiar mai mult in cazul unor modele aflate spre final de cariera, in cazul in care modelul nou e anuntat sau chiar a aparut.

    Dar asa e la noi cam la orice. In Franta, cu un abonament de 20 de euro pe luna, pe 2 ani, iei un iphone 7 gratis. La noi in acealeasi conditii iti scad 150-200 de euro din pretul intreg. Tot platesti 500...

    Probabil ca se gandesc ca oricum cine are bani de ceva nou il va cumpara sigur. Stiu ca fac vanzari putine in cazul persoanelor fizice (20-30%) si multe in cazul firmelor (70-80% din masinile comercializate in RO intr-un an). Au o baza de clienti stabila si nu le pasa daca per total mai aduna cateva mii de persoane fizice pe an...
    8 2
  • Numarul 4
    @mishazaitev Rade ciob de oala sparta.

    1) Intrebarea este adresata APIA (subiectul articolului/titlului), cauta in titlu subiectul si predicatul. Intrebarea lui gabi_0 este valida

    "Poate ne spune si noua (nr APIA) de ce dealerii auto de la noi au adaosuri nesimtite?

    2) " dupa cum aia de cumpara japoneze E mai destepti si mai culti sau, cel putin, asa se DA ei!". Incerc sa imi dau seama care dintre voi doi e ala "destept si cult".

    3) APIA exista degeaba, piata se regleaza singura si nu are nevoie de control,
    7 1
  • gabi_o
    @mishazaitev: cum e corect "Dealerii autoa" sau "Dealerii auto"?
    3 0
  • @Numarul4

    Cuvintele scrise cu majuscule erau metafore. Le-am scris asa tocmai ca a sublinia dezacordul initial, pe care incerci tu sa-l maschezi. Daca nu ti-ai dat seama, e ok, eu n-am emis pretentia ca-s mai cu mot, asa cum o fac multi dintre posesorii de japoneze

    @gabi_o

    Pai eu spuneam altceva decat ca esti cult si instruit?!! Nu faci dezacorduri si mai folosesti si virgula corespunzator, Brava! Eu mai pun din graba cate o litera la sfarsitul unui cuvant, gresala capitala, si asta, nu zic!
    0 5
  • Numarul 4
    @mishazaitev

    Amice nu exista dezacord, ti-am explicat mai devreme. Daca nu intelegi vino la orele mele si iti predau pana intelegi, sau te meditez sa observi greseala.
    Sau mai bine intreaba un alt profesor de romana sa iti explice, o zi buna.
    5 0
  • Andrei
    Faceti confuzii grave intre dealeri si importatori. Dealerii auto au marje foarte mici, politica de pret e dictata de importator.
    Masinile vandute in Vest si Est sunt identice la calitate, ceea ce difera este linia de echipamente de pe anumite piete. Procesul de fabricatie e acelasi. Aceeasi vopsea, acelasi sasiu, acelasi motor, aceleasi scaune si ce mai vreti voi. Ce difera e complexul de inferioritate al romanului fata de alte natii siparanoia specifica.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru