Scandalul emisiilor în care sunt implicați cei de la Volkswagen Group a dus la popularizarea problemelor pe care motoarele diesel au potențialul de a le ridica în orașele aglomerate. Astfel, dacă până acum emisiile de dioxid de carbon erau privite de majoritatea publicului și chiar de către autorități ca principal criteriu în stabilirea nivelului de taxe, emisiile de Oxizi de Azot (NOx), responsabile de moartea prematură a peste 40.000 de oameni pe pe an doar în Marea Britanie, sunt de acum în vizorul legiuitorilor.
În acest context, prima țară care își dorește schimbarea nivelului de taxare a motoarelor diesel este chiar Marea Britanie, actuala coaliție de guvernământ susținând că impozitele și taxele mai mari pentru motoarele diesel - și implicit diminuarea naturală a vânzărilor acestora - ar îmbunătăți radical calitatea aerului din orașele britanice. Vestea vine dinspre Ministerul Transporturilor din Albion, care va înainta o cerere în acest sens către forurile superioare competente.
Decizia Marii Britanii vine după ce guvernul Laburist anterior a oferit bonusuri clienților la achiziția motoarelor diesel, mizând pe faptul că cifrele emisiilor de CO2 oferite de acestea sunt foarte mici.
"A fost o greșeală", spune Patrick McLoughlin, secretarul general al Ministerului Transporturilor, care susține însă că intențiile anterioarei guvernări au fost unele pozitive: "Sincer, ei credeau că fac ceea ce trebuie.
Consecința rezultată din această mișcare a fost scăderea emisiilor de dioxid de carbon".Politica de sprijin al motorizărilor diesel a dus la creșterea radicală a vânzării de mașini diesel în Marea Britanie în ultimii ani. Dacă în 1994 mașinile diesel însumau 7.4% din vânzările auto din Albion, procentul a crescut la 33% în 2004 până la 33%, iar în 2014 a ajuns la 50%.
totusi, eu nu prea cred ca nu stiau cat de periculos e dieselul. sau poate chiar nu le pasa, sau poate chiar atat de prosti erau..:/