Constructorii auto va trebui să micşoreze emisiile de dioxid de carbon la numai 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru începând din 2020, motiv pentru care aceştia vor lansa în următorii ani numeroase modele electrice.
Potrivit unui studiu realizat de AlixPartners, această schimbare va schimba radical gama de modele şi va conduce la o creştere a vânzărilor de maşini electrice în detrimentul celor cu propulsie tradiţională.
Modificările vor fi atât de ample încât AlixPartners anticipează că în 2030 doar 9% dintre maşinile noi vândute în Europa vor avea motoare diesel, în condiţiile în care în prezent cota de piaţă a acestora este de circa 50%. În schimb, cele mai vândute maşini vor fi cele hibride cu propulsie pe benzină (HEV), cu 28%, urmate de cele pe benzină (25%). Maşinile electrice vor ajunge la 20% din piaţă şi vor fi doar cu puţin mai numeroase decât hibrizii plug-in pe benzină (18%).
"Electrificarea trebuie să ajungă în Europa pentru a respecta standardele dure de emisii, iar diesel-ul va plăti cel mai scump pentru asta", se arată în analiza AlixPartners.De asemenea, studiul arată că noile reguli pentru emisii vor creşte semnificativ costul maşinilor diesel, în timp ce maşinile electrice vor avea o autonomie din ce în ce mai mare.
În paralel, constructorii vor fi nevoiţi să investească în fabrici pentru maşini electrice. AlixPartners estimează că până în 2022 numărul de fabrici unde se vor produce maşini electrice în Europa va creşte de la 26 la 40, concomitent cu o scădere de la 62 la 55 a numărul de fabrici unde se produc maşini diesel şi pe benzină.Via Automotive News
Comentarii (5)