În luna martie a anului trecut, Alpine A110 a primit două ediții speciale: A110 Color Edition și A110 Legende GT. Aceasta din urmă s-a întors și în 2021, mai puternică și mai bine echipată decât înainte. Și mai rară, având în vedere că francezii vor asambla doar 300 de exemplare.
Noul Alpine A110 Legende GT este echipat cu propulsorul de 1.8 litri, turbo, de pe A110S. Asta înseamnă că cel de la volan are la dispoziție 292 de cai putere (+40 comparativ cu ediția de anul trecut) și 320 Nm cuplu.
În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 4.4 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Sistemul de evacuare și frânele cu etriere aurii sunt preluate tot de la A110S.
Din punct de vedere estetic, Alpine A110 Legende GT este disponibil în două nuanțe exterioare: Albastru Abyss, cu piele Maro Amber la interior, și Gri Mercury Mat cu tapițerie din piele neagră și cusături argintii. Indiferent de alegerea făcută, jantele Grand Prix au diametrul de 18 inch.
Că tot am pomenit de habitaclu, regăsim aici scaune Sabelt Comfort, plafon îmbrăcat în Dinamica (microfibră care imită pielea întoarsă), ornamente din fibră de carbon și o placă inscripționată care atestă exclusivitatea acestui model.
De asemenea, lista cu dotări standard include un sistem audio Focal, cameră video pentru mersul înapoi și senzori de parcare față/spate.
În Franța, noul Alpine A110 Legende GT pornește de la 71.600 de euro și poate fi rezervat prin intermediul unei aplicații dedicate.
via Alpine
Mașina nu-i deloc rea ce-i drept, dar vânzările-s pe tobogan (de la vreo 4.400 în 2019 la sub 1.400 anul trecut.)
Unii acuză mecanica ”banală” de Megane RS 1.8 la juma” de preț, alții -- reclama cam absentă, în condițiile epuizării stocului de clienți nostalgici ai celebrei mărci... odinioară (de care cei tineri nu prea mai au habar).
Părerea mea: o duceau mai bine dacă rămâneau la soluția 2+2 locuri și ofereau c.v. manuală măcar opțional.