EDAG prezinta conceptul viitorului: Light Car
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi mai este aproape o luna pana la Salonul Auto de la Geneva, primele premiere incep sa isi faca deja aparitia. Astazi compania Edag a dezvaluit conceptul sau pentru salonul elvetian, botezat Light Car - Open Source.
Conceptul reprezinta viziunea EDAG asupra unui autovehicul ecologic al viitorului care utilizeaza fibra bazaltica. Materialul compozit este o inovatie in lumea automobilelor fiind reciclabil 100%, usor si stabil, furnizat de compania ASA.TEC.
Conceptul este propulsat de un sistem de motoare electrice, pozitionate in fiecare roata, alimentate de un set de baterii care ofera o autonomie de pana la 150 de kilometri.
Interiorul gandit de EDAG va impresiona cu siguranta publicul de la Geneva, pentru ca a fost gandit in asa fel incat sa poata fi adaptat oricarui tip de sofer. Pasagerii isi pot alege pana si locul in care vor fi pozitionate prizele de ventilatie ale sistemului de aer conditionat. De asemenea, toate celelalte elemente ale plansei de bord pot fi reorganizate.
Un alt element care va face deliciul publicului amator de noi gadget-uri va fi hayonul capabil sa proiecteze mesaje pentru soferii care circula din spate. Iluminarea exterioara si interioara se va face cu ajutorul luminilor LED a caror culoare poate fi de asemenea personalizata.
via | Worldcarfans
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din GENEVA 2009
-
BMW a anuntat ca va lansa la Geneva versiunea hibrida a modelului Seria 5. Conceptul ActiveHybrid ar urma sa dea nastere unei versiuni de serie in lunile urmatoare. (25.01)
-
Porsche a parcat doua Panamera in parcarea din fata Salonului Auto de la Geneva. (06.03)
-
Wiesmann si-a lansat noul roadster la Salonul Auto de la Geneva. (06.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
_Dar pentru că aceste concepte sînt proiectate pentru viitor, se poate invoca scuza că aceste “concepÅ£ii†nu se pot realiza cu tehnologia din ziua de azi. Varianta subtilă, care se strecoară subtil printre rînduri, este că de fapt mintea majorităţii oamenilor este prea îngustă de a percepe sutilităţile acestor “concepte ale viitoruluiâ€.
_Şi este perfect de înţeles, atît timp cît cei mai mulţi se gîndesc totuşi la aspectul material al acestor concepte, preţ, utilitatea, piese de schimb, tipul combustibilului şi consum, dar şi posibilităţile de a putea fi reparată, un tipic fiind zgîrieturile (mai mult sau mi puţin intenţionate) sau chiar si un cui in cauciucuri.
_Aceste concepte sînt frumoase într-o lume în care nu se fură (!!!), sau se fură dar nu maşini de concept, într-o lume în care maşinile nu omoară oameni pe trecerile de pietoni, o lume în care oamenii se respectă unii pe alţii, o lume în care... ufff, iarăşi m-am urcat la nori...
_Este foarte posibi ca fibrele de bazalt să fie o alternativă mai convenabilă pentru fibra de carbon, propunerea pentru propulsia electrică fiind o îmbunătăţire maroră a “conceptelor viitoruluiâ€.
Deci eu mai degraba ma concentrez sa nu simt Criza Financiara, incerc sa ma pastrez liber, incerc sa nu accept sa umblu cu chipuri pe cartea de identitate , permis sau chiar sub piele (pe viitor), incerc sa caut o masina raport calitate/pret excelenta si nu vise desarte, incerc sa respir aer curat cat se mai poate (desi e destul de poluat deja), intr-un cuvant sunt llucruri mult mai importante decat aceste concepte..lumea arde si altii povestesc de concepte