Au trecut opt ani de la scandalul Dieselgate. El a adus penalizări semnificative pentru Volkswagen, Audi și Mercedes. În tot acest timp, BMW a reușit să stea departe de astfel de probleme.
Cu toate acestea, lucrurile s-ar putea schimba, deoarece autoritățile germane au demarat o nouă investigație asupra modelului X3 20D din perioada 2010-2014.
Această investigație are la bază un raport din vara anului 2023. realizat de Deutsche Umwelt Hilfe (DUH), o organizație de protecție a mediului. DUH pretinde că a descoperit un posibil dispozitiv ilegal de fraudare pe anumite modele BMW X3, echipate cu un motor diesel de 2.0 litri.
Conform testelor, atunci când aerul condiționat era oprit, emisiile poluante erau semnificativ mai scăzute decât în condițiile de conducere obișnuite. DUH bănuiește existența unui dispozitiv menit să manipuleze testele de emisii, similar cu sistemele folosite de alți producători auto.
BMW a respins acuzațiile că ar utiliza un astfel de dispozitiv.
Cu toate acestea, rapoartele recente de la Bild indică faptul că Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), organul de reglementare al transporturilor din Germania, a demarat o investigație.BMW nu a comentat încă privind ancheta în desfășurare, invocând refuzul de a furniza detalii pe durata procesului. Documente interne sugerează că BMW încearcă să respingă acuzațiile, etichetându-le drept "defecte de producție".
Dacă va avea succes, BMW ar putea fi obligată doar să retragă vehiculele afectate. Cu toate acestea, dacă KBA descoperă dovezi de fraudă, acest lucru ar putea duce la penalizări civile și penale.
Mai mult, s-ar putea efectua o examinare mai amplă a vehiculelor diesel BMW, pentru a determina dacă mai multe modele sunt implicate în probleme similare. Rezultatul acestei anchete va avea, probabil, consecințe semnificative pentru BMW și poziția sa în industria auto.
Dispozitivul e ceva fizic iar fentarea emisiilor a fost facuta din soft.
Pe pri
Multi mai sponsorizati coruptia si le mai tineti partea la astia care va vand troace pe post de masini.