Echipa de vacanţă: o săptămână cu Adam, Clio şi Juke Nismo

de Automarket
Joi, 09.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Zilele libere de 1 mai şi cele de Paşte s-au unit pentru a crea o minivacanţă de o săptămână. Ne-am bucurat şi am apucat care încotro alături de trei maşini de oraş, dar cu personalităţi diferite: Opel Adam, Renault Clio şi Nissan Juke Nismo.

Am profitat de vacanța de o săptămână pentru a testa pentru câteva zile trei maşini total diferite. Bogdan a ales să își petreacă vacanța alături de unul dintre cele mai populare automobile noi, Renault Clio în versiunea sa TCe de 0.9 litri şi 90 CP, iar Dragoș a ales cel mai nou concurent din zona automobilelor de oraș: Opel Adam în varianta 1.4 de 100 CP. Cel mai fericit a părut să fie Sebastian, care a primit cadou de iepuraş un atlet în haine de crossover mic: Nissan Juke Nismo 1.6 CVT cu 200 de cai putere la purtător. Fiecare și-a ales apoi modul de a-și petrece timpul alături de maşina sa. Unii au plecat la drum, alții au profitat de orașul rămas gol pentru câteva zile. Azi vedem cu ce impresii s-au întors băieţii noştri după ce au testat cele trei modele.

Dragoș: 850 de kilometri cu Opel Adam

Am ales cel mai nou model de oraș pentru că eram extrem de curios. Sunt un fan al mașinilor de oraș și am experimentat majoritatea acestor automobile. Am condus un Smart pentru un an de zile, plus Mini-uri, Fiat 500, Hyundai i10 și multe altele. Modelul celor de la Opel mi-a stârnit curiozitatea de când colegii mei l-au pus la încercare la lansarea oficială și apoi în timpul excursiei dintre Ruselssheim și Salonul Auto de la Geneva. Iar exemplarul cu care m-am regăsit față în față timp de o săptămână a fost unul pe măsură. Un Opel Adam Slam galben cu plafon și jante negre. Modelul va fi disecat pe îndelete în cadrul unui test complet ce va fi publicat în curând pe Automarket.ro

Esential 7.4 litri/100 km a fost consumul extraurban înregistrat de Adam pe autostradă.
Până atunci, doar câteva impresii. Deși am avut un Adam dotat cu un motor de 100 CP, cel mai puternic din gamă în acest moment, mi-aș dori ca Opel să ofere în viitor și un propulsor mai puternic, de preferință supraalimentat. Platforma este excelentă, Adam este agil ca un kart, dar păcat că sunt sacrificate anumite elemente de dragul imaginii. Pentru că Adam este și un fashion statement care poate fi personalizat după dorințele proprietarului, maşina poate fi dotată, de exemplu, cu jante de 18 inch. Deși arată excelent vizual, jantele mari influențează confortul, suspensia devenind zgomotoasă la trecerea peste denivelări. Motorul de 1.4 litri și 100 CP este suficient pentru a patrula liniștit prin oraș, dar, în cazul unei abordări mai sportive, rămâne rapid fără suflu. Opel va împrospăta probabil gama de motorizări în viitorul apropiat. În cele șapte zile petrecute cu Adam, consumul de benzină în regim urban a fost de 9 litri/100 km, iar în timpul unei excursii pe autostrada A2, consumul de carburant a scăzut până la 7.4 litri/100 km.

Opel Adam este o vedetă incontestabilă. Atrage toate privirile, orinde s-ar afla.

Dragoş Băltăţeanu
editor Automarket
Partea bună este că Adam este o vedetă incontestabilă. Atrage toate privirile, oriunde s-ar afla. Curios sau nu, mai mult bărbații s-au arătat interesat de acest model, fiind studiat constant în parcările de supermarket și la spălătorie. Deoarece are denumirea de model amplasată pe montanții laterali spate, pentru mulți este greu de identificat, fiind denumit pur şi simplu "Un Opel mic".
Combinația de culori galben cu negru este una inspirată, iar jantele negre alese, cu o singură spiță galbenă, au un efect vizual impresionant. Tema galbenă se regăsește și la interior, pe planșa de bord și pe fețele interioare ale portierelor. Plafonul interior era decorat în motivul unui steag cu pătrățele din lumea curselor auto. Oricum, Adam poate fi personalizat aproape la infinit. Sunt disponibile trei nivele de echipare și o listă lungă de 13 pagini de opțiuni, pachete, jante și alte accesorii.

Bogdan: 700 de kilometri cu Renault Clio TCe

Recunosc că îmi place Laurens van den Acker, designerul care încearcă să schimbe faţa modelelor Renault. Clio este primul său produs, motiv pentru care am tras eu lozul cel galben cu motorul pe benzină de 0.9 litri. Maşina de test îmi era foarte cunoscută. O văzusem în mâinile lui Sebastian şi apoi de mai multe ori pe strada mea. Parcă mă urmărea din umbră şi aştepta o întâlnire. Întâlnire care nu a întârziat să apară.

Urmareste Automarket
Pata de culoare galbenă s-a aşezat pe retina mea în parcarea subterană a celor de la Renault. Am ieşit cu grijă din subsol pentru a ne bucura împreună de următorii 700 de kilometri, zâmbitori şi destinşi. Entuziasmul primei întâlniri a fost sugrumat însă de un trafic nebun, tipic unui Bucureşti surescitat de un 1 Mai porcesc şi un Paşte ovin. Cu un start-stop săritor şi vibrant, Clio a reuşit să treacă cu un 7.8 litri/100 de kilometri prin fluviul de maşini bucureştean. Dincolo de graniţele Capitalei, pe un E85 pustiit după trecerea hoardelor către pâlcuri de iarbă verde, Clio s-a mulţumit chiar şi cu 5 litri/100 de kilometri. Bineînţeles, respectând cumpătarea specifică sărbătorii pascale.

”Îmi place noul motor, deşi i-aş fi alăturat poate o cutie cu şase rapoarte. Sună şi uşor plăcut când te îndrepţi spre zona roşie.”

Bogdan Mirica
Editor Automarket
Îmi place noul motor, deşi i-aş fi alăturat poate o cutie cu şase rapoarte. Sună şi uşor plăcut când te îndrepţi spre zona roşie. Suspensia dă însă unele semne de oboseală după numai 10.000 de kilometri în bord, semn că francezii trebuie să mai lucreze la acest capitol. Pentru cei care doresc un look care să îi sperie pe participanţii la trafic, Renault oferă câteva accesorii de caroserie care înrudesc micul tău 0.9 TCe cu pur-sângele RS. Şi atunci să te ţii la provocări în trafic. Păcat că extensia spoilerului faţă este extrem de coborâtă şi necesită o atenţie suplimentară pe străzile împuşcate din România. Un test complet cu maşina testată de Bogdan, Renault Clio 0.9 TCe, puteţi citi AICI.


Sebastian: 500 de kilometri cu Nissan Juke Nismo

Am vrut să-mi demonstrez că pot să fiu atât de răbdător cu un model atât de "fun" şi că maşina poate să consume puţin.

Sebastian Toma
Editor Automarket
Vacanţa de o săptămână m-a găsit la volanul lui Nissan Juke Nismo, al treilea model de test pe care Automarket l-a avut în garaj în perioada despre care v-au povestit deja colegii mei.
Pentru că testasem deja versiunea Nismo a lui Juke şi făcusem câteva sute bune de kilometri la bordul său, m-am gândit să fac ceva diferit cu Juke Nismo – un test de consum în Bucureşti. Eram uşor frustrat de ideea că nu reuşeam să obţin un consum mai mic de 11% cu nicio versiune 1.6 Turbo CVT 4x4 a lui Juke în Bucureşti şi 

Oficial, consumul urban este de 9.8 litri la sută pentru versiunea CVT a lui Juke Nismo, pe când versiunea cu transmisie manuală cu şase trepte are un consum de 9.1 litri la sută. Pentru 200 CP la dispoziţie dintr-un motor de 1.6 litri, este mai mult decât decent. Problema era cât de adevărate sunt cifrele respective, fiind binecunoscut faptul că apare mai mereu o discrepanţă între valorile obţinute în ciclul NEDC şi realitate.


Ei bine, m-am străduit vreo trei zile să obţin un rezultat de luat în seamă: 9.0 litri la sută. Am mers fără să folosesc aerul condiţionat, am apăsat acceleraţia cu forţa unui fulg purtat de vânt şi mi-am calculat fiecare oprire şi pornire de la semafor, pentru a nu risipi carburant. Pentru câteva zeci de kilometri, am reuşit chiar să obţin o valoare mai mică de nouă litri la sută pe afişajul computerului de bord, dar nu am mai avut răbdare să o menţin. Dacă nu vă atrage Juke, priviţi partea bună - motorul este similar cu cel al lui Renault Clio RS (a patra generaţie), iar propulsorul nu are probleme să obţină un consum mai mic de 10% în oraş.

La finele unei săptămâni cu Nissan Juke şi aproape 500 de kilometri parcurşi, pot spune că o să îmi fie dor de scaunele din pachetul Nismo şi de volanul îmbrăcat în piele şi în Alcantara. O să-mi fie dor şi de direcţia sa precisă, de camera pentru marşarier şi de sistemul de deschidere fără cheie, care prezintă şi un set de butoane pe portierele din faţă şi pe uşa portbagajului. Utilitatea lor m-a surprins în utilizarea frecventă, fiind mult mai folositoare decât ai crede la prima vedere.

Suspensia şi direcţia sa mi-au plăcut la fel de mult ca la prima întâlnire, cu toate că mi-aş fi ales un set de jante din aliaj de dimensiuni mai "modeste", cele de 18 inch fiind prea mari pentru gropile din Bucureşti. La fiecare ieşire cu Juke Nismo, maşina atrăgea privirile tuturor, în aproape aceeaşi măsură în care Adam atrăgea atenţia privitorilor. Impresia lăsată de cele două modele este însă diferită: dacă Adam e un fashion statement şi e "drăguţ", Juke Nismo are puncte în plus la agresivitate. Testul complet cu maşina testată de Sebastian, Nissan Juke Nismo 1.6 CVT 200 CP, poate fi citit AICI.

Comentarii (2)

  • Super interesant! Asteptam o continuare. De remarcat ca suvuletul cu 200CP are in oras ~9%, deci cam acelasi consum cu mini-ul de la Opel.

    Sayonara Adam !
    17 3
  • era interesant si daca se mergea asa cum ati spus voi cu acceleratia calcata foarte usor si la cele doua modele clio si adam .Fara minim un 12 nu scapi la motorizarea aia la juke
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru