Echipa câștigătoare nu se schimbă: Mercedes CLA și CLA Shooting Brake primesc un facelift subtil

de Mircea Meşter
Miercuri, 16.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes nu mizează pe modificări substanțiale la nivelul gamei CLA odată cu un facelift subtil care relanseză sedanul-coupe compact al mărcii. Apar însă noi elemente la interior, iar sistemele tehnologice și motorizările primesc un update.

După ce Clasa A a trecut anul trecut printr-o ședință de înfrumusețare "ascunsă" sub un facelift subtil pe care nu-l poți observa decât dacă ești ori foarte atent, ori fan înfocat al mărcii germane, fratele de platformă CLA și versiunea CLA Shooting Brake (SB) intră și ele în atenția designerilor germani, care împrospătează ușor exteriorul și adaugă câteva tușe de noutate la interior.

Așa cum era de așteptat, nici CLA nu trece prin transformări radicale. La exterior, modificările se rezumă la apariția unor noi spoilere față și spate, a unei grile noi cu elemente tridimensionale în formă de diamante și a unei benzi care leagă țevile de evacuare în partea posterioară. Tot aici, Mercedes adaugă o nuanță suplimentară celor existente până acum (Cavansite Blue Metallic), iar gama de jante de 18 inch este acum formată din cinci variante de design. Dacă sunteți interesați de faruri și lumini, aflați că CLA primește opțional un sistem de faruri LED.

Deși nici interiorul nu beneficiază de modificări majore, lista de elemente care apar în dotarea lui CLA este ceva mai voluminoasă decât în cazul exteriorului. Printre noutăți se numără o gamă nouă de tapițerii, ace roșii pentru ceasurile de bord și un display-tabletă de 8 inch (disponibil opțional) care își schimbă forma și e mai subțire decât până acum.

Aceste display devine, de altfel, centrul de comandă al integrării Apple CarPlay sau Android Auto, prin care telefoanele mobile sunt "asimilate" nativ de sistemul multimedia al mașinii.

La nivel de motorizări, Mercedes anunță câteva versiuni noi interesante. CLA 180d BlueEfficiency vine cu un motor de 1.5 litri de 109 CP de origine Renault care oferă exclusiv transmisie manuală și cu un consum mediu mixt oficial de 3.5 pentru CLA, respectiv 3.6 litri/100 km pentru CLA SB. Fanii motorizărilor pe benzină nu sunt nici ei uitați. Varianta CLA 220 4Matic oferă tracțiune integrală pe motorul de 2.0 litri și 184 CP, în timp ce în gama CLA SH intră în premieră motorizarea CLA 180 BlueEfficiency, care folosește un 1.6 Turbo de 122 CP împrumutat și adaptat de asemenea de la partenerii Renault-Nissan. În această versiune, consumul mediu mixt anunțat de Mercedes se ridică la 5.5 litri/100 km.

Nu este uitată nici versiunea de performanță CLA 45 AMG, care oferă în continuare performanțe de vârf. Cu 381 de cai putere (la 6000 rpm) și 475 Nm (2250-5000 rpm), această variantă reușește o accelerație 0-100 km/h în 4.2 secunde (4.3 pentru CLA SB) și un consum mediu de 6.9 litri/100 km. 

Comentarii (10)

  • forcop
    spatele breack -ului sa-l descriu asa....plin de imaginatie si originalitate e parca din cauciuc si parca i s-ar fi lipit spatele de ceva foarte tare si ar fi accelerat la maxim cu toata puterea ...ar fi reusit intr-un final sa se desprinda ,dar cu greu si ....iaca rezultatul
    5 12
  • @forcop

    e linie tipica de Shooting Brake...iti place ori nu, principiul se aplica la orice SB de la orice marca.
    8 2
  • @forcop: Clar ca avem cu totii dreptul la orice opinie, mai ales pe teme 100% subiective cum e designul masinilor.
    Ai fi totusi mai convingator daca n-ai face o... dubla greseala, "c-asa-i in tenis" vorba regratatului Toma Caragiu.
    "Break" nu se scrie deci "breack" si-n plus aici e vorba de un Shooting BRAKE, cum bine a scris M. Mester (spre deosbire de alti pseudo-jurnalisti auto.)
    11 1
  • P.S. Na ca facui si eu o... simpla greseala, :-) dar din categoria "iertabilelor" fiindca-i din graba tastarii - v. "regretatului" Toma.
    10 1
  • BobbyR0
    Nu zic nimic de aspect, e mult prea subiectiva discutia asta, insa ma leg de un singur aspect. Lipsa sistemului de sustinere prin telescop a capotei, asa ceva este la VW Golf, Passat si alte marci, inclusiv pentru Dacia Logan se poate monta aftermarket, fara prea mare efort.

    Era tijei de metal a disparut, ofera acelasi feeling ca la o masina de buget, 107/AYGO/C1,unde din ratiuni economice, perfect intelese, au ales sa monteze un singur telescop la hayon.

    Hai Mercedes, poti mai bine!
    5 2
  • spersa sa inceteze odata si moda asta cu facelift la 2 ani si model nou la 5. nu aduce nimic bun...
    4 0
  • Marco90
    Tot Cla cea din 2013 arata mai bine decat asta facelift, in puii mei nu stiu de ce se modifica atatea masini, facelift sa zic..Cata prostie.
    6 0
  • @vianu
    Te inseli... shooting brake e de fapt un coupe-combi; adica 2 usi, un geam intre usa si spatele masinii si spatele de break; nu inseamna ca spatele trebuie sa fie "pierdut/ascutit" precum la CLA.
    Vezi aston martin shooting brake, preferatul meu

    http://www.seriouswheels.com/pics-abc/Aston-Martin-DB5-Superleggera-Shooting-Brake-fs-lr.jpg
    http://www.motorstown.com/images/aston-martin-virage-shooting-brake-06.jpg

    Asta la fel cum si Coupeurile cu 4 usi sunt o fortare a termenului coupe.
    0 0
  • @Bobby
    Ai partial dreptate; dar tija metalica n-a sa se strice, pe cand telescopul te va costa ceva bani cand se va strica si in plus va trebui sa sprinjini capota cu o bâtă ;-)))
    2 2
  • @@vianu

    stiu foarte bine ce e un SB doar ca acesta.... evolueaza

    http://www.automarket.ro/geneva-2013/aston-martin-rapide-shooting-brake-este-surpriza-bertone-pentru-geneva-2013-49839.html#/image-id/324267

    de principiu ai dreptate e un coupe break dar SB cu 5 usi au existat si in vremuri mai vechi

    http://astonmartins.com/wp-content/gallery/lagonda-virage-4-door-shooting-brake_1/am043_virage_5_door_shooting_break.jpg

    http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/gna7qtoskxc4gpnlhgdq.jpg


    la CLA te poate insela decupajul parbrizului lateral si evidentierea cu linia cromata
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru