Producătorii premium din Germania au ocupat ultimele trei poziții în clasamentul emisiilor reduse de CO2 la nivel de gamă în 2014. Dintre cei trei producători premium din Germania, Audi a ieșit în fața BMW și Mercedes-Benz cu cea mai mică medie a emisiilor de CO2/kilometru la nivel de gamă, de 132.4 grame pe kilometru. BMW și Mercedes-Benz s-au clasat foarte aproape, ambele cu 133 de grame pe kilometru.
Cei trei producători premium și-au păstrat pozițiile din clasamentul JATO din 2013. Marca Volvo a reușit să avanseze în clasament, clasându-se pe locul 13 cu o medie de 126 grame CO2/kilometru.
Medie emisii CO2/km la nivel de gamă pentru mașinile vândute în Europa |
|||
Poziție | Marcă | Emisii medii CO2/km în 2014 | Diferență față de 2013 |
1. | Renault | 108.4 | -1.8 |
2. | Peugeot | 109.4 | -5.4 |
3. | Citroen | 111.4 | -4.8 |
4. | Toyota | 112.5 | -3.3 |
5. | Nissan | 113.8 | -15.4 |
6. | Seat | 117.3 | -1.5 |
7. | Fiat | 117.3 | -0.8 |
8. | Skoda | 121.5 | -3.8 |
9. | Ford | 121.7 | -0.3 |
10. | Volkswagen | 123.3 | -4.5 |
11. | Suzuki | 124.4 | -2.7 |
12. | Dacia | 125.8 | -1.3 |
13. | Volvo | 126.2 | -5.8 |
14. | Mazda | 128.9 | -6.1 |
15. | Hyundai | 129.7 | 0.0 |
16. | Opel/Vauxhall | 130.3 | -1.7 |
17. | Kia | 130.9 | 1.4 |
18. | Audi | 132.4 | -2.6 |
19. | BMW | 133.2 | -2.4 |
20. | Mercedes-Benz | 133.5 | -5.9 |
Românii au cumpărat în 2014 mașini cu emisii mai scăzute decât elvețienii
La nivel de țări, analiza JATO Dynamics a relevat că toate cele 23 de piețe monitorizate și-au redus media de CO2 a mașinilor noi înmatriculate în 2014. Olanda a avut prima poziție a clasamentului, cu emisii medii de 106.8 grame CO2/kilometru, dar și cea mai mică reducere a emisiilor față de anul precedent. Achizițiile de mașini electrice din Norvegia au adus cea mai mare reducere a mediei emisiilor de CO2 pentru această țară în 2014. Grecia și Portugalia sunt singurele țări care însoțesc Olanda pe lista piețelor care au avut o medie a emisiilor de CO2 mai mică de 110 grame pe kilometru. În România, media emisiilor de CO2/kilometru pentru mașinile noi înmatriculate în 2014 a fost de 126.3 grame, mai bună decât în Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia și Elveția (cel mai slab clasată piață).
Via JATO Dynamics
De asta pe noul Talisman vedem ca nu depasesc bariera de 1600cmc3 si de asta nu o sa vedem la Renault o masina full-size.
Acuma daca mai au la vanzare 2.0dci sau motoare mai mari mai mult ca sigur vor fi inlocuite de 1.6. Sigur ca mai ramane Megane RS.
E normal ca Elveția să fie ultima. Având în vedere nivelul de trai, oamenii de acolo își pot permite mașini mai exclusiviste și foarte puternice care trag în jos această medie.
Vorba aia "Cine vede si nu stie zice ca asa trebuie sa fie"
Eu unul cel putin cred ca la autoturismele premium din clasa mare inca e valabila zicala" There is no replacement for displacement ".
Restul e marketing.
Mai au ei pana sa se compare cu elvetienii. Nu toata lumea e interesata de acest capitol si daca e isi ia Lexus