Esential
4.53 | de milioane de maşini a vândut GM în prima jumătate a anului. |
4.13 | milioane de maşini a vândut Volkswagen în aceeaşi perioadă. |
3.37 | de milioane de maşini a vândut Toyota în primele şase luni ale lui 2011. |
4.53 | de milioane de maşini a vândut GM în prima jumătate a anului. |
4.13 | milioane de maşini a vândut Volkswagen în aceeaşi perioadă. |
3.37 | de milioane de maşini a vândut Toyota în primele şase luni ale lui 2011. |
Previziunile negre s-au adeverit. Dacă GM şi Volkswagen nu au reuşit să îngenuncheze Toyota, au reuşit cutremurul şi tsunami-ul din 11 martie, anul acesta. Constructorul japonez pierde poziţia de lider în clasamentul celor mai mari producători auto din lume în prima jumătate a acestui an.
Destabilizarea producţiei uzinelor japoneze a dus la o scădere cu 23% a producţiei în primele şase luni ale lui 2011, constructorul reuşind să vândă doar 3.37 de milioane de maşini. Insuficient pentru a-şi păstra poziţia de lider, preluată acum de General Motors, după trei ani de pauză. Ascensiunea americanilor este rezultatul unei creşteri cu 8.9% a vânzărilor, în vistieria conglomeratului din Detroit intrând contravaloarea a 4.53 de milioane de vehicule vândute în primele şase luni.
Cele 3.37 de milioane de maşini vândute de Toyota nu numai că nu asigură poziţia de lider, dar nici nu reuşesc să facă faţă atacului venit din partea Volkswagen, care răsuceşte practic cuţitul în rana rivalilor niponi cu o clasare pe locul doi în topul celor mai mari producători auto. Germanii se bazează pe o creştere importantă, oglindită de cele 4.13 milioane de unităţi vândute la nivel global.
Toyota încearcă să îşi revină la forma iniţială, 90% din uzinele sale funcţionând la capacitate maximă încă din luna iunie. Producţia va fi repusă complet în funcţiune abia în luna noiembrie.
Mai mult decât atât, japonezii vor produce în plus 350.000 de unităţi în perioada octombrie martie, pentru a recupera din terenul pierdut.Chiar şi aşa, analiştii nu văd cu ochi buni eforturile Toyota. Potrivit acestora, japonezii nu pot recupera atât de repede. Deşi dacă producţia va reveni la normal, vor mai trece câteva luni până când vânzările vor oglindi asta, fiind nevoie de timp pentru a putea transporta maşinile la dealeri. În aceste condiţii, analiştii sunt de părere că Toyota va trebui să se mulţumească cu locul trei şi la finalul anului.
VW acum este mai jos de locul 3 la aceste atribute
pai mah, voi ati ramas la fel de prosti, doar ca asta marele se resimte si el dupa ditamai lovitura.
germanii au declarat oficial ca daca dadea la ei cutremurul ala cu tsunami cu tot erau vraiste. americanii la fel.
acel cutremur a lovit una dintre cele mai pregatite natiuni omenesti pt asa ceva, si tot s-a resimtit suficient de puternic
Saltul calitativ al GM nu stiu daca are legatura cu faptul ca acum e iar pe primul loc, pana sa piarda prima pozitie au avut o calitate mai slaba, iar acum sa recunoastem ca este totusi de conjunctura, daca nu era cutremurul in Japonia nu cred ca revenea pe primul loc, nu anul acesta cel putin.Pe de alta parte oferta GM pare mai atractiva ca marci si modele decat Toyota, asiaticii au luat-o pe zona hibridelor si electricelor si parca nu prea mai fac si masini normale cum faceau odata.
Pt mine ramane totusi o mare bila neagra in partea GM pt zecile de miliarde primite pomana de la statul american pe principiul "too big to fall " care chiar nu mi se pare corect, cel putin nu sa se arunce asemenea sume.
toyota aca mentine si diminueaza usor preturile sunt pe calea cea buna, calitatea si service-area nu le lipseste.
la toaate capitolele de mai sus vw sta prost si jalnic pentru pretentiile care le emit.
sunt un gigant "fals" care nu merita acest loc, de pe care vor si cadea, sper eu in cativa ani.
as cumpara si o masina de la ei daca ar avea calitatile de mai sus, insa cu actuala gama de modele , service si preturi+fiabiliatate duca-se mai in spate in pluton.
asta este realitatea