CREŞTERI PE PIEŢE ÎN SCĂDERE
Pe o piaţă în scădere cu 1.7% faţă de 2012 (11.85 de milioane de maşini vândute în Europa în 2013), vânzările Dacia au crescut cu 23.3%, marca de la Mioveni reuşind să atingă un volum de 289.000 de maşini vândute (faţă de 234.400 în 2012). Lansările noilor generaţii Logan, Sandero şi a faceliftului lui Duster au avut un rol foarte important în acest rezultat, clienţii europeni orientându-se după raportul calitate/preţ excelent pe care îl oferă brandul argeşean.
Dintre cele aproape 300.000 de maşini vândute în Europa, 17.500 au fost comercializate în România, Dacia reuşind să crească pe piaţa internă cu 7.7% deşi România a cumpărat cu 13.3% mai puţine maşini în 2013 faţă de 2012. În total, vânzările româneşti de maşini noi au ajuns la 57.700 de unităţi, cel mai mic nivel atins în ultimii 15 ani.
PIAŢA AUTO DIN ROMÂNIA - EVOLUŢIE | ||
An | Vânzări maşini noi | Vânzări second-hand |
2000 | 66.200 | 18.500 |
2001 | 72.000 | 46.500 |
2002 | 88.500 | 13.000 |
2003 | 106.000 | 19.000 |
2004 | 144.000 | 24.000 |
2005 | 213.500 | 74.500 |
2006 | 253.000 | 118.500 |
2007 | 311.000 | 124.000 |
2008 | 267.000 | 300.000 |
2009 | 129.000 | 213.000 |
2010 | 105.500 | 214.500 |
2011 | 94.000 | 94.500 |
2012 | 66.500 | 175.000 |
2013 | 57.700 | 225.000 |
Şi mai notabilă este cota de piaţă pe care o are Dacia (2,4%), fiecare a 42-a maşină care s-a vândut în Europa având pe grilă logo-ul mărcii româneşti.
Poziţia Dacia în Grupul Renault a fost şi ea întărită serios în 2013: în condiţiile în care vânzările Renault au scăzut cu 1.1% pe continent, prestaţia excelentă a constructorului nostru a dus la o media pozitivă pentru Renault-Dacia în Europa, +4.4%.DOAR 10 MĂRCI AU CRESCUT ÎN 2013
Reuşita Dacia este cu atât mai bună cu cât doar zece mărci au terminat anul pe plus la vânzări. Pe locul al doilea la creşteri s-a aflat Mazda, care a profitat de imaginea proaspătă a noilor Mazda6 şi Mazda3 pentru a creşte în Europa cu +16.1% (133.400 de maşini vândute în total), în timp ce ultimul loc de pe podiumul creşterilor a fost ocupat de Jaguar, cu +14.1% (26.500 de maşini vândute).
ALFA ROMEO, ÎN CĂDERE LIBERĂ
De partea cealaltă a baricadei, cele mai abrupte scăderi ale vânzărilor au fost înregistrate în dreptul Grupului Fiat. Alfa Romeo are cea mai mare coborâre (-28.3%, 62.100 de maşini vândute), iar Lancia/Chrysler vine pe locul al doilea în acest top, cu -20.1% (73.900 de maşini). Ultima poziţie a podiumului este ocupată de Chevrolet, care a vândut 138.500 de maşini în Europa, dar a scăzut cu 18.4% faţă de anul precedent. Prestaţia slabă a brandului american a dus, de altfel, la anunţul prin care Chevrolet şi-a anunţat ieşirea din Europa în următoarele 24 de luni.
POZ. | MARCA |
VÂNZĂRI 2013 |
VÂNZĂRI 2012 |
COTĂ DE PIAŢĂ 2013 |
CREŞTERE 2012/2013 |
1 | Dacia | 289.016 | 234.430 | 2.4% | +23.3% |
2 | Mazda | 133.464 | 114.910 | 1.1% | +16.1% |
3 | Jaguar | 26.520 | 23.186 | 0.2% | +14.4% |
4 | SEAT | 279.460 | 251.064 | 2.4% | +11.3% |
5 | Land Rover | 105.181 | 96.847 | 0.9% | +8.6% |
6 | Mercedes-Benz | 594.876 | 565.161 | 5.0% | +5.3% |
7 | Mitsubishi | 71.135 | 68.212 | 0.6% | +4.3% |
8 | Skoda | 483.086 | 463.746 | 4.1% | +4.2% |
9 | Toyota | 487.014 | 485.297 | 4.1% | +0.4% |
10 | Kia | 329.285 | 327.998 | 2.8% | +0.4% |
Interesant este situatia pe tari: cipriotii s-au dus in cap cu -35% pe cand estonii au crecut cu aproape 13%. Diferentele de aproape 50% intre tari arata cat de diferit influenteaza criza asta vanzarile auto.
Era sa uit..interesant revirimentul SEAT, fiind singurul brand european de volum (dupa Dacia care e pe +). Cred ca astiai de la Seat isi incep sedinta de luni dimineata cu "Cantarea VAG" :)
Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto spune aşa: Ferrari, Maserati şi Dodge au vândut în total 3621 de maşini în 2013, ceea ce reprezintă o scădere cu 0.1% faţă de anul anterior.
De notat ca aici Duster are un motor de 2000cc si 138 CP :)
http://www.renaultcr.com/index.php/duster/especificaciones
Sa speram ca francezii nu vor muta toata productia prin Maroc.
Dar unde sunt in tabel cele mai "tari" marci europene Audi si BMW ???
Multumesc pentru precizare. Totusi, probabil ca scaderile sunt in mare parte in Dodge-ului si astfel rezulta scaderea totala de 0,1%
@Andi
E vorba de clasamentul cu cele mai mari cresteri, nu de vanzari efective, sau credeai ca Jaguar vinde mai mult decat Bmw si Audi in Europa? Mercedes e pe locul 6, dar vinde de aproximativ 25 de ori mai mult decat Jaguar, iar Bmw in Europa a vandut peste 800 de mii de exemplare pe 2013, Audi si mai mult chiar.
ti-am mai zis @dan_grc la cifre nu prea esti bun. Asta e, dar macar incearca sa te documentezi.
si Mercedes e pe locul 7 sau 8 in functie de ce tari sunt luate in calcul
Eu zic sa te documentezi tu mai bine, tu zici multe, dar de cele mai multe ori n-ai dreptate, dar n-am chef acum sa ne contrazicem pe cifre, ramane cum zici tu, nu de alta dar e vorba de Dacia in acest articol.
http://www.acea.be/images/uploads/files/20140116_PRPC-FINAL-1312_CORRECTION.pdf
succes
Nu c-ar fi pt prima oara cand dai link-uri cu date incorente, o sa vezi cand se vor publica datele pe 2013 si pe AM, daca iti dau datele de pe site-urile bmw o sa spui ca sunt subiective.
Succes si drumuri linistite.
Trist tare e ca s-au inmultit jafurile SH. Trist dar unii care n-au creier prefera un SH jaf in loc de o Dacie noua.
Le e greu si lor sa scada preturile. trebuie sa te gandesti ca un Logan, de exemplu, din 2007 e normal sa fie mai ieftin decat unul din 2014, din urmatoarele motive:
crestere TVA
rata inflatiei (mica, dar exista)
norma de poluare euro 5
sisteme de siguranta
dotari care nu erau la modelul din 2007: ecran cu touch-screen, bluetooth, alte chestii de genul acesta
Tu vrei sa creasca Bmw si Audi cu 2 cifre in procente cum creste Dacia? Vand de 2 ori mai mult decat Dacia in Europa la preturi de 4-5 ori mai mari in medie, ce spui tu acolo? Sunt marci de volum care au scazut in ultimii ani foarte mult, cele premium se descurca mult mai bine, nu avea grija de cresterea lor si de cei care aleg sa le cumpere. Iar ca se vand multe sh-uri si mai putine Dacii noi este exclusiv din vina politicienilor, cand vor renunta la taxele imbecile vor creste vanzarile de masini noi, pana atunci nu, apoi mare parte dintre sh-uri au preturi medii de cateva mii de euro, mult sub pretul unui model dacia nou, deci n-au treaba cu zona de pret in care se invarte Dacia. Cel mai trist mi se pare cand unii impun altora ce sa cumpere, si impart lumea in 2 categorii: prosti si destepti, asa pur si simplu.