Anunțată inițial printr-un tweet pe care contul oficial al celor de la Tesla l-a publicat vineri, informația este astăzi confirmată pe site-ul oficial al constructorului american de mașini electrice: România intră oficial pe lista piețelor care pot comanda direct modelele comercializate de producătorul californian.
România este parte a unui "val" care conține, de asemenea, Polonia, Ungaria și Slovenia.
În acest moment, orice client din România care dorește achiziția directă a unui Tesla Model 3 poate accesa site-ul oficial al mărcii și să selecteze țara. Românii pot comanda "oficial" atât Model 3, cea mai accesibilă variantă din gamă, cât și Model S și SUV-ul Model X.
Pentru comanda unui Model 3, orice client din România trebuie să depună un avans de 2000 de euro. Cea mai accesibilă variantă a lui Model 3 disponibilă costă 39.500 de euro și oferă tracțiune pe roțile spate, o baterie cu autonomie de până la 409 kilometri (calculați în ciclul WLTP), viteză maximă de 225 km/h și o accelerație 0-100 km/h în 5.6 secunde. Opțional există variante tehnice superioare ale lui Model 3, ambele cu patru roți motrice: Long Range oferă 560 de kilometri de autonomie (pentru 48.200 de euro), iar Performance (52.900 de euro) permite o accelerație 0-100 km.h în doar 3.4 secunde.
Indiferent de versiunea aleasă, primele livrări pentru o comandă realizată astăzi se fac în prima parte a anului 2020.Comenzi online da, service și prezență fizică nu
Până la intrarea României în lista oficială a piețelor pe care Tesla a deblocat vânzările online, clienții din România care își doreau un model al acestei mărci erau nevoiți să apeleze la soluții alternative: dealeri din Europa de Vest sau variante second-hand.
Deschiderea Tesla către bretail online nu înseamnă însă că marca americană va oferi și servicii locale. Compania nu deține niciun punct de vânzare fizic în România, nu a bifat niciun punct de încărcare din rețeaua Supercharger pe teritoriul României și nu oferă niciun service dedicat clienților români, care în acest moment sunt nevoiți să apeleze la punctele de reparație din Austria, cel mai apropiat fiind cel din Graz. Tesla nu a anunțat planuri legate de deschiderea unui punct de servisare în țara noastră, Budapesta fiind cel mai apropiat oraș în care planurile mărcii vizează acest aspect.
via Tesla
În atare condiții, nu (mai) pot fi solidar cu tine, nici în argumentarea, nici în zeflemisirea contra "electricelor". Mai departe, vom susține aceeași cauză, dar din perspective diferite, non-tangențiale. Una peste alta, ai "reușit" să mă indispui din cauza disprețului pe care l-ai afișat expres la adresa mea. Îmi pare rău, dar joncțiunea noastră se termină aici. Fiecare pe calea lui...
PS. Știu, știu, n-ar reieși nicio pierdere pentru tine. Ce crezi? Și reciproca este valabilă...
Asa ca...le doresc mult succes americanilor....poate se razgandesc si fac fabrica TESLA nu in Germania ci in Romania....de ce nu...la Craiova...
In America de Nord de ex, Tesla zdrobeste la vanzari si Audi e Tron si Jaguar i_Pace. De ce? Din cauza punctelor de incarcare. Eu cred ca daca vor construi superchargere cu o densitate rezonabila, the writing is on the wall.
Hai sa lasam putin timp sa treaca.
Nu e vorba doar de bateria superioară ci şi condusul autonom.
Şi uite aşa producătorii europeni care stau pe tonele de bani şi nu construiesc nimic, lasă concurenţa să îi afunde
VW viitorul Nokia
imi place cum pui problema: daca isi face retea de service si chargere. pai scuza-ma, dar producatorii europeni deja au retea de service, cu siguranta le va lua mai putin sa o faca si pe aia de service si pe aia de chargere, daca aia de service deja o au. nu au facut de chargere nu ca nu pot, ci ca nu au avut pt ce, ca nu au cine stie ce modele. dar au in plan. astea cu VW viitorul nokia arata a naivitate. . una e sa produci milioane de mobile, si alta milioane de masini electrice.
Faptul ca se usureaza accesul la o masina/serviciu in romania ar trebui sa fie un lucru bun indiferent cum privesti lucrurile. Mai ales daca masina respectiva este in topul alegerilor clientilor din tari civilizate cu care ne place sa ne comparam.
Alegerea de a da banii mi se pare ca apartine fiecaruia si este personala, nu ar trebui sa-i deranjeze cu nimic pe ceilalti. Aaa, un TDI la mana a 7-a cu DPF anulat, este o alegerea care ii poate deranja pe ceilalti pe langa care trece...pentru ca fum negru.
Sa aduci o masina de oriunde si sa o pui pe net nu e mare lucru. Sa asiguri serviciile adiacente e altceva. Sa cumperi o masina de 50k fara un test drive, fara reprezentanta si service-uri, fara relatii clienti locale, fara distribuitori particulari de piese.... cred ca nu ati cumparat in viata voastra o masina noua.
ca nu suntem in stare sa "live and let live".
Mafia cel veșnic prost deghizat, tocmai ecologist nu vreau să devin și toată lumea știe acest adevăr inoperabil, deci ce tot îndrugi acolo? Ah, da, uitasem: " anti-inexorabilitatea" este sportul tău preferat all season.
Relativ la cei care viseaza umed la banii prostilor platiti pe taxe: am inteles ca onor statul roman nu presteaza milogeala in cazul masinutzelor teleghidate ale lui tavarisci Musk.
eu nu stiu cum reusesc unii sa fie atat de prost informati DE FIECARE DATA si sa bata campii in halul asta.
In ce priveste valoarea maxima a vehiculului nou, a existat o limita la un moment dat. Daca recitesti ai sa vezi ca am scris ca "am inteles ca", nu ca spun sigur ca e asa.
Pana una-alta, nu stiu de ce te certi cu mine. Nu esti ocupat cu configurarea masinii cu baterii? :P
Asa cum isi iau si altii si Bugatti si Pagani si Koeniggsegg...sau iPhone "ultimu ragnet" fara sa-si puna intrebari despre toate bălăriile auxiliare. Fiecare traieste cum vrea.
Si-atunci ce cucuruzu vreti voi sa le dati lectii sau sfaturi lor sau altora... sau mai rau- companiei Tesla despre marketing, vanzari, investitii sau strategii corporatiste pentru Romania? Credeti ca aia nu stiu ce babuini suntem si ce mocirla avem aici condusa de pavianul auriu si prietenii sai de 3 sau 30 de ani? Si ce rata de (sub)dezvoltare avem?
Arunca si ei cate un bat in balta inainte si vad ce si cum e interesul. O sa faca si pasul 2 si pasul 3, dar cand merita si meritam, nu cand vrem sau credem ca ni se cuvine. Auzi, sa-si faca retea inainte de a pune un buton colorat on.line.
Oamenii aia au rechete ce alimenteaza statia spatiala, construiesc tuneluri feroviare vidate subterane, vor trimite colonisti pe Marte si pe voi va intriga modelul lor de business. Ati ajuns cumva deja la nivelul de a oferi consultanta in afaceri multi-miliardarilor...
Uite una azi în Galaţi şi una în Focşani.
Am mai văzut una de Vaslui (da) şi alta de Constanţa.
Lasand la o parte micile trucuri de marketing, pretul la noi, daca s-ar vinde prin reprezentanta, ar fi 48.000 euro, deci cu cel putin 10.000 euro peste concurenta(Leaf, Zoe, e-Golf, i3). Clienti se vor gasi chiar si la acest pret, dar sa nu ne asteptam sa domine piata electricelor.
Iar principala problema in privinta lipsei reprezentatei nu va fi "unde imi fac revizia", ci "unde o repar cand se strica sau o lovesc"? Totusi nu cred ca vor vinde masini intr-o tara fara existenta unui service, poate vor semna o colaborare cu alt brand auto ca sa le fie instruiti mecanicii si sa se faca acolo reviziile.
Acesta este MOTIVUL MEU pentru care - inca - mai am rabdare cativa ani pentru achizitia unei masini PHEV (care sa asigure min. 100 km autonomie pur electrica) sau BEV (cu autonomie minima de 500-600 km) ......
Eu conduc o masina pe benzina, normal aspirata, cu distributie pe lant, 1.6. - 124 CP, cutie manuala, MADE IN JAPAN, foarte O.K. (nu e racheta: 10,4 sec./100 km/h) dar mie mi se pare SUPER pentru ca nu mi-a tocat banii aiurea pana acum, in conditiile in care nu consuma/pierde ulei dar pe care o respect la revizii) si chiar nu vreau sa ma arunc la un motor "turbo" asa zis "modern" care sa dea bine prin cifre sau statistici, de care sa te rogi in panta, cu bagaje si A.C. pornit, si care in realitate sa fie destul de putin fiabil, sa consume ulei destul de curand si combustibil mai mult decat consum eu acum (medie mixt: 7 litri/100 km).....
Pana la urma, fiecare dintre noi este liber sa conduca ceea ce isi doreste si isi - mai ales- ceea ce isi permite....
M-a distrat - MAXIM - ceea ce scria deunazi cineva pe site, ca trebuie sa vinzi pe mama si pe tata sa-ti iei o masina BEV....pai daca tu conduci o cazatura de masina luata din gunoaiele Europei chiar nu vad de ce trebuie sa ii invidiezi DIN TOATA INIMA pe cei care isi doresc .....CU TOTUL ALTCEVA ......?!
O ZI BUNA TUTUROR VA DORESC !
Vezi articolul e mai jos
Bateria în stare solidă TeraWatt Technology asigură 432 Wh / kg
26 august 2019 la 15:53
De: Gustavo Henrique Ruffo
Și compania consideră că poate obține până la 450 Wh / kg cu baterii Tera 3.0.
Într-un videoclip, din ianuarie, Jack Rickard a dezasamblat un pachet de baterii Tesla Model 3 și a spus că cele 2170 de celule din care este fabricat au o densitate de putere de 247 Wh / kg.
Când TeraWatt Technology a anunțat pe 21 august că a obținut 432 Wh / kg cu bateria sa în stare solidă, am obținut o tehnologie cu o densitate de putere cu 75% mai mare decât cea oferită de ceea ce este considerat unul dintre cele mai avansate EV-uri de pe piață.
Ai vreo îndoială că este o veste mare? Dar, cum ar spune John Constantine, există întotdeauna o capcană.
Ceea ce nu este chiar plăcut este faptul că Tera3.0 - așa cum se numește - va fi disponibilă pentru adoptatorii timpurii abia în 2021 și pentru o clientelă mai largă abia în 2022. O așteptare de trei ani pentru primul produs al companiei care va fi mai ales mult timp dacă reușește să crească această densitate a puterii.
Scopul TeraWatt este de a face o baterie cu stare solidă care să atingă 450 Wh / kg și 1,3 kWh / l. Probabil până la momentul punerii în vânzare a acestor baterii.
O altă problemă a acestei știri este că bateria Tera3.0 nu avea în minte aplicații EV. Potrivit site-ului web al companiei , acesta va fi aplicat electronicelor de consum și altor aplicații de mobilitate mai mică. Veți beneficia de un telefon mobil care va dura mult mai mult decât cel actual. Și de aspiratoare care nu mai au atât de mult reîncărcare.
Bateria TeraWatt pentru mașini se numește baterie Tera4.0. Și promite să livreze 500 Wh / kg sau 1,45 kW / l atunci când este oferit producătorilor de automobile.
Când va fi asta? Nu se menționează acest lucru în comunicatul de presă și nici pe site-ul companiei.
Cu alte cuvinte, nu avem niciun indiciu. Probabil că nici TeraWatt nu o face, dar știe că trebuie să fie rapid. Există alte tehnologii în curs de dezvoltare și unii chiar pretind că oferă 1 kWh / kg . Pasărea timpurie prinde viermele, băieți ...
https://insideevs.com/news/367202/terawatt-solid-state-battery-432whkg/
Despre afacerea Tesla, cand vor avea profit cativa ani la rand, atunci se poate vorbi de o afacere, pana atunci...despre nimic.
In SUA situatia e diametral opusa. Masina e simtitor mai ieftina decat in Europa si piata lor e obisnuita cu masini de la 20k dolari in sus.
Cu alte cuvinte, in Europa un Model 3 e de minim 3 ori mai scump decat ce cumpara omul obisnuit in timp ce in SUA un Model 3 e de 2 ori mai scump decat ce cumpara utilizatorul obisnuit.
Dealtfel asta-i cel mai mare impediment la toate electricele: pretul. Sunt prea scumpe in comparatie cu masinile "clasice".
În fine, fără surprindere, văd încă mulți care-și imaginează că Musk coace planuri de marketing înte un joint și-un whishy. :-)
Nici vorbă de așa ceva, că nici măcar grad de arhonte n-are Elon... dar psy-op-ul basculării planetare spre BEV-uri + autonomizare trebuia să aibă un nume-simbol.
...Care nici nu contează c-o mai dă în gard cu declarații contradictorii (azi ne avertizează despre pericolul avansului A.I, mâine finanțează en-gros compania de *cyborgizare* Neuralink etc.)
La nivel vizibil adică relativ *micro*, clar că România nu-i (încă) o zonă strategică majoră, dar la nivel macro suntem vizați drept culoar important spre Est (v. planul de extindere al rețelei de Superchargere, cu un traiect doar aparent surpinzător.)
...Prietenii știu de ce. ;-)
P.S.strict ontopic: Cifric-rațional, un Model 3 Performance la 66.600 € :-) pare preferabil unui BMW M4.