BMW si-a adjudecat, pentru al patrulea an la rand, cel mai important premiu acordat motoarelor, cu 3.0 twin-turbo de 306 CP.
BMW a reusit sa castige, pentru al patrulea an consecutiv, unul dintre cele mai importante premii ale industriei auto: International Engine of the Year (Motorul Anului). Marele Premiu i-a fost acordat motorului twin-turbo pe benzina de 3.0 litri (306 CP) care se regaseste sub capota Seriei 1 (135i), Seriei 3 (335i) si a lui X6 (xDrive35i). Propulsorul BMW a castigat, de asemenea, si la o categorie separata, "Motoare intre 2.5 si 3.0 litri".
Acestea nu au fost insa singurele distinctii oferite grupului BMW. Astfel, motorul care a primit anterioarele Mari Premii in 2006 si 2007, V10-le de 5.0 litri, si-a adjudecat premiul pentru "Motoare peste 4.0 litri" iar unitatea de 1.6 litri de pe Mini si Mini Clubman a primit prima pozitia in categoria "Motoare intre 1.4 si 1.8 litri". Mai mult, "Cel mai bun motor lansat in ultimul an" face parte tot din Grupul BMW, fiind vorba de dieselul twin-turbo de 2.0 litri de pe Seria 1 123d. BMW a reusit sa isi spulbere concurentii si la categoria "Motoare intre 3.0 si 4.0 litri", unde premiantul a fost V8-ul de 4.0 litri de pe actuala genaratie a lui M3.
"Castigarea International Engine of the Year este o mare realizare si subliniaza capacitatea tehnica si implicarea inginerilor si designerilor BMW. Insa a castiga acest premiu la o distanta clara in patru ani consecutivi e un lucru fara precedent. Motoarele Grupului BMW care au castigat categoriile concursului au fost, in multe dintre cazuri, in competitie cu alte produse ale noastre", sustine Klaus Kibsgaard, directorul BMW Marea Britanie.
Bavarezii sa afla la al patrulea titlu consecutiv. Daca in 2005 au reusit sa isi adjudece premiul cu motorul V8 de 4.0 litri de pe M3, cel mai mare titlu acordat motoarelor lumii a fost adjudecat in 2005 si 2006 de catre V10-le de 5.0 litri care poate fi regasit sub capota lui M5 si M6.
Rezultatele finale ale competitiei din 2008:
Pozitie/Motor |
Puncte |
1.BMW twin-turbo 3.0 litri (dif. modele/306 CP) |
380 |
2.VW Group TSI 1.4 litri (dif. modele/dif. puteri) |
287 |
3.VW Group FSI 2.0 litri (dif. modele/207 CP) |
270 |
4.BMW V8 4.0 litri (M3/420 CP) |
241 |
5.BMW-PSA 1.6 litri turbo (dif.modele/173 CP) |
151 |
6.BMW V10 5.0 litri (M5 si M6 / 507 CP) |
149 |
via | Newspress
BAIETI oricum BMW e BMW .
Si lasati in Japonezele si toate nebuniile voastre . Japonia sa se ocupe de Televizoare, nu de masini, ca sunt cam prosti ca noaptea in mecanica. Referitor de BMW numai de Bine BRAVO MUNCHEN WERKE.
UZINA DE MOTOARE DIN MUNCHEN (Bayer Motor WERKE).
fabrica de motoare din bavaria.
pentru "sa fim reali".