Duster şi Fluence sunt, ambele, Maşina Anului 2011. De ce avem două titluri?

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 09.12.2010
Cele mai importante asociaţii ale jurnaliştilor auto din România nu s-au pus de acord în ceea ce priveşte Maşina Anului. Fiecare vine cu propriul câştigător.

Dezacordurile dintre reprezentanţii celor două asociaţii importante ale jurnaliştilor auto din România duc şi în acest an la neînţelegeri în ceea ce priveşte câştigătorul titlului Maşina Anului 2011 în România. APAR (Asociaţia Presei Auto din România) şi UZEAR (Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România) organizează propria competiţie Maşina Anului de câţiva ani buni încoace, juriul fiecăreia dintre competiţii fiind format din jurnalişti de la publicaţii diiferite. În aceste condiţii, faptul că România are două Maşini ale Anului nu mai miră pe nimeni, titlul Maşina Anului 2011 fiind împărţit şi el de două modele: Dacia Duster (APAR) şi Renault Fluence (UZEAR). Mai mult, clasamentele finale ale celor două competiţii diferă radical. 

NEÎNŢELEGERILE ADUC NEÎNŢELEGERI

Faptul că România anunţă în fiecare an două Maşini ale Anului face ca atât presa generalistă, cât şi publicul să fie derutaţi de faptul că un titlu este anunţat în paralel de doi constructori diferiţi. Există unele publicaţii româneşti care anunţă rezultatele APAR şi există alte publicaţii care anunţă rezultatele UZEAR, astfel că publicul intră în posesia unor informaţii total contradictorii. Evident, importatorii auto din România sunt, în ultimă instanţă, cei mai afectaţi de situaţie, titlul Maşina Anului în România ajungând să fie unul mai degrabă derizoriu decât important.

DUSTER A CÂŞTIGAT LA APAR

După ce a reuşit să se califice în finala competiţiei European Car of the Year, unde s-a clasat pe locul al şaptelea din peste 50 de participanţi, Dacia Duster şi-a luat revanşa la una dintre cele două competiţii interne de profil, unde SUV-ul românesc şi-a surclasat fără probleme adversarii.

Nu mai puţin de 15 dintre cei 17 membri ai juriului APAR  au decis că Duster este cea mai importantă maşină lansată în România în cursul anului 2010, aceştia acordându-i câte 15 puncte, limita maximă disponibilă pentru fiecare jurat. La final, Duster a adunat 243 de puncte, lăsând mult în spate rivalii din acest an.

Pe locul al doilea în preferinţele juriului s-a clasat Citroen C3 (cu 130 de puncte), pe ultima treaptă a podiumului intern urcând Opel Meriva.

CUM S-A VOTAT LA MAŞINA ANULUI 2011 ÎN ROMÂNIA (APAR)
 

FLUENCE E CÂŞTIGĂTORUL UZEAR

În versiunea UZEAR a concursului Maşina Anului 2011 în România, marele premiu a fost câştigat de Renault Fluence (147 de puncte), cei 25 de membri ai juriului trimiţând Duster pe locul al treilea, cu 99 de puncte. Pe locul al doilea în clasamentul UZEAR s-a clasat Opel Meriva. Foarte interesant este faptul că Renault Fluence nu s-a numărat printre cei zece finalişti din versiunea APAR a competiţiei.

CLICK AICI pentru a vedea cum au votat membrii juriului UZEAR la Maşina Anului 2011 în România

 

Comentarii (39)

  • :))))))))))))))))))))
    Vai de capul lor ...numai ziaristi de profil nu sunt domnii care isi dau cu parerea despre automobile ; se pare ca , in opinia lor , doar pretul conteaza atunci cand compari 2 sau mai multe autoturisme . JALNIC !!!
    14 11
  • mandru ca sunt roman
    Dar totusi....ca la noi la nimenea...
    12 7
  • =)):))
    inca o data se demonstreaza valoarea presei auto autohtone,tineti-o tot asa=d>=)):))
    10 7
  • APAR VS UZEAR, sau Vardie vs Heimann
    Mircea, hai, stim cu totii povestea cu asociatiile astea. Stii sau nu la un moment dat, prin 2008 parca, cel putin asa tin minte, era vorba sa apara o a treia asociatie AJAR. Imi imaginez ce s-ar fi intamplat daca ar fi dat si ei un premiu similar.

    Noi romanii oricum suntem unici in tot ce facem. Practic e un razboi intre Vardie si Heimann, iar daca ma uit la clasament e penibil cum a votat APAR, toti setati pe Duster, evident la comanda lui Vardie - un bun prieten al Dacia, se stie! Iar in asta nu-i nimic rau, insa cand devii impartial si injust nu doar cu tine insuti ci si cu modele din concurs, cred ca deja aici vorbim de teapa la comanda.

    UZEAR a votat mai echilibrat, au si televizat totul. Si din ce stiu eu primul concurs Masina Anului in Romania s-a organizat in 2000 de UZEAR cu Heimann la carma.

    Oricum Vardie e mai penibil ca Heimann, mustaciosul dirijeaza voturile dupa cum vrea. Anul trecut a iesit Fiesta la APAR, evident! Ford luase deja fabricuta de la Craiova, trebuiau recompensati cumva. Tin minte, si nu o sa uit niciodata, gala APAR pe 2009 s-a tinut in ziua in care Dacia a organizat petrecerea de adio pentru Fourmont la Bucuresti. I-am intrebat pe baietii de la Dacia, inclusiv pe Sepciu, cum considera rezultatul...mi-au zambit zicand: ne asteptam sa iasa Ford, intelegi, nu?

    Oricum cata vreme jurnalistii auto nu au o singura si puternica asociatie asa cum e peste tot in lumea asta normala, aici la noi va fi o vesnica bulversare a publicului.
    25 4
  • REVIN
    Apreciez in mod deosebit cum au votat la unison CAR, AUTOBILD, AUTOEXPERT. Felicitari.

    Va rog doar sa luati fiecare revista in parte cititi drive-testul cu Duster si celelalte care privesc modelele finaliste si apoi reviniti la cifrele de vot.

    Cat de nerealist pot sa fii Sincane, las-o incolo. Ti-a zis Mos Magureanu cum sa votezi?!
    11 6
  • @EU
    EU-le, se pare ca esti cunoscator intr-ale votatului si-i cunosti si pe votanti. De ce nu le-o spui in fata si nu aici. Era destul sa ne arati modul cum au votat unii (chiar interesant) dar persoanele Sincan si Magureanu imi sunt straine si chiar nu ma (ne) intereseaza.
    6 3
  • granturismo
    Masina Anului in Ro? Niciodata pe bune...
    OK, hai sa fim seriosi. Daca ne uitam pe voturile APAR, se vede clar: 4 APAR (adica oamenii adusi de Vardie, probabil sa faca diferenta in caz de vreo revolutie...), ar mai fi Car, 4x4 si Caesar (toate 3 ale lui Vardie, deci nu mai are sens sa comentam). Este cat se poate de clar ca daca astea au fost directivele, asa s-a votat. Pentru Duster, ma bucur, dar in fata Fluence nu cred ca merita. Chiar daca aduce ceva nou pe piata, nu e o revolutie.
    Pe de alta parte, si Heimann are interesele lui, intotdeauna a fost asa. Pentru a nu intra in aceeasi galeata, am decis sa nu facem parte din niciuna din organizatii. Bravo Automarket ca nici voi nu va implicati si in felul acesta dati dovada de impartialitate. Astept cu nerabdare editia urmatoare a editiei voastre "Masina Anului".
    7 1
  • masina anului
    Sincan e baiat mare voteaza cum crede de cuviinta. Magureanu e seful lui Sincan la Auto Bild dar la Juriul masina anului Sincan e propriul lui sef.
    2 1
  • Extraordinar!
    ce e aia APAR la rubrica "publicatie"? Le e rusine sa scrie unde lucreaza sau nu mai lucreaza nicaieri? Si vad ca jumatate din "ziaristii" din juriu lucreaza la revistele lui Dan Vardie.
    4 0
  • @Bethurbazal, @granturismo, @z
    raspunsuri
    @Bethurbazal

    rog a-mi fi iertata lipsa de modestie. se intampla sa fac presa auto, si nu de putin timp.

    ii cunosc si pe Vardie si pe Heimann. Pe ultimul chiar il simpatizez, e mai inofensiv si de mult mai mult bun simt. Evident fiecare trage foc la oala lui, asa e peste tot, insa e prea ordinar modul in care Vardie o face. Nici Heimann nu e ingeras la concurs, dar macar jurnalistii din juriu voteaza ce simt ei, nu cum se dicteaza la centru.

    Sincan nu e un om rau, sa nu exageram. Profesional vorbind omul e ok, dar sa-ti dai chilotii jos pentru Duster e ceva foarte similar cu lipsa de deontologie. Iti garantez ca Sincan nu a votat nici cu mintea nici cu inima. A avut directiva!

    @granturismo. foarte adevarat ce zici cu cele trei reviste ale lui Vardie. La cati au plecat din APAR, unele locuri mai trebuie umplute. Ma intreb cat mai ramane nea Damov prin zona, premiat si el pentru activitatea sa jurnalistica, ca eu unul ma mir cum de mai sta langa Vardie. Micul asta mogul, vrea sa controleze totul. Heimann ce-a facut. A luat jurnalisti cam din toata tara si a refacut structura UZEAR, in incercarea de a fi sa zicem mai reprezentativ. A cam reusit. Insa Heimann a tinut primul concurs Masina Anului in Romania, si tot Heimann detine brevet OSIM pentru acest gen de concurs, in timp ce Vardie nu.

    @zorro. da e baiat mare, nimic de zis insa la vot a fost cu mintea de copil. Nu stiu, a vota cum crezi de cuvinta e cam mult spus, mai ales cand voturile pe un anumit model e tras la xerox. E prea vizibil. S-au complacut intr-o situatie care nu le aduce nimic glorios. Baietii s-au facut singuri de rusine, pierd din credibilitate. E treaba lor, insa cine se mai gandeste la public, ei fiind formatori de opinie.

    Jurnalism de complezenta. Moarte lui.

    Imi doresc sa vad ziua aia cand vreo 50 de jurnalisti, crema tarii, fac ceea ce trebuie sa faca fara a sta cu ochii la comisioane, cadouri, interese, pile, relatii, alea alea.
    8 1
  • apropo
    nu's cum se face , dar in toate domeniile e cineva oportunist si mai cacacios care strica treburile. Cititi un interviu de a lui vardie si veti intelege...
    1 0
  • Duster merita!
    Mai oameni buni, voi chiar vreti sa spuneti ca Duster nu e cea mai importanta masina lansata anul acesta in Romania? Cu ce e mai bun Fluence sau orice alt automobil decat Duster pentru romani? Normal era sa iasa Duster invingator la ambele concursuri, daca toti jurnalistii erau romani.
    Nu va speriati, ca asa e si pe afara. Se voteaza masina care trebuie sa castige si nu neaparat care merita. Sunt mult prea multi bani in joc in industria auto, iar aceste concursuri au mare priza la public si deci la cumparator.
    Dacia Duster ofera foarte mult la pretul pe care il propune, iar daca nu intelegeti rolul pretului raportat la ceea ce ofera o masina.... Ma opresc aici.
    5 8
  • @Bethurbazal
    ai zis bine, sa le zic in fata! as face-o, dar nu vreau flegme pe rever si nici injuraturi ca la usa cortului. imi plus prefer sa ne strangem in continuare mana ori de cate ori ne intalnim.

    crezi ca ei nu stiu ce fac? stiu, dar mai fac si ei compromisuri. natura meseriei....ar spune unii.

    tu ai o problema cu AutoBild? hai ca-s baieti buni.
    1 1
  • Pocitania de Juke place f mult..... se vede :))))))
    2 2
  • Era sa uit.... si Alex Sincan de la Auto Bild are niste marci de "suflet" pe care le tot pupa la "luneta"
    2 1
  • Opinii...
    Referitor la voturile APAR, mie mi se pare ca Citroen C3 e modesta la capitolul design si nu merita locul 2. De condus n-am condus-o. DS3 arata ceva mai bine dar si pretul e altul. Celelalte masini (cu exceptia Duster care a luat exagerat de mult) au luat note de bun simt. Eu m-as fi oprit la ix35 si S60/v60 dar acestea nu sunt in segmente de volum si poate de aceea s-a optat pentru Duster, C3/DS3 si Meriva.
    Finalistele UZEAR mi se par mai ok iar castigatorul Fluence e OK. Masina aceasta e mai utila decat Duster si, negresit, mai frumoasa decat Dacia. C3 a luat o nota foarte mica dar nu departe de realitate, Sportage si Juke n-au luat puncte (nu mi se pare ok), iar V60 nesimtit de mica. Dar V60 si-l permit foarte putini si, poate, de aici punctajul.
    In concluzie, APAR - rusinica, UZEAR - binisor.
    2 0
  • Tot un fel de opinie
    Amu s-a vazut ce si cum prin presa auto. Si mai ales cum se face aceasta presa auto prin unele parti. Ramane un singur lucu de facut...asa la modul ideal. Publicul, audienta, consumatorul de presa auto...fie scrisa, online sau tv...sa se orienteze spre titlurile care nu intra in astfel de asociatii. Interesant de facut o lista cu cei care lipsesc din aceste asociatii...si la fel de ciudat cum cei care lipsesc sunt lideri la audiente, vanzari sau trafic. Prin urmare cainii isi fac sindicat si urla, iar ursii isi va de treaba.
    1 0
  • tata' lui EU
    Fluence la "Masina anului 2010"
    Nu stiu cum UZEAR a desemnat Masina Anului 2011, Renault Fluence, model care a fost intre finalistete din 2010. cat de HIMEN poti sa fii si cat de inculti pot fi menbrii juriului de la UZEAR sa voteze o maisna care se vinde din 2010 si care a fost lansata in 2010 ? zic ca UZEAR la anul este gata, o sa dispara. cat priveste Dacia Duster era un rezultat asteptat si care ne reprezinta pe noi, romanii. Bravo Duster!
    2 5
  • APAR, UZEAR... si mai sunt destui
    Mai sunt destui care procedeaza intr-un mod nu tocmai ortodox ca sa-si duca la capat ce le dicteaza seful, importatorul, statul etc. Atata vreme cat Renault si Ford sunt in Romania MEREU vor lua cel putin un premiu in fiecare an.
    Oricum cazul asta nu e de ieri, de azi. Conflictul asta e de vreo 10 ani, atunci cand APAR a ales Masina anului in Romania Ford Mondeo iar UZEAR, Volvo S60.
    Refeitor la caracterul lui Vardie si a lui Heimann, intamplarea face ca am avut ocazia sa vorbesc cu amandoi. Ambii sunt buni in domeniul lor, asta e clar, insa Heimann nu este la fel de "intepat" ca Vardie... si vorbeste (mult) mai corect gramatical. Ori cand esti jurnalist asta e o bila neagra.
    Oricum astea sunt oarecum lucruri normale, daca ne gandim ca se fura in tara asta inclusiv voturi pentru alegerea presedintelui, pentru 20 de lei, o sticla de ulei, o punga de orez... sau o bere.
    Si chiar si asa, inclusiv Automarket a avut un concurs asemanator la inceputul anului, iar castigator a iesit Opel Astra, in conditiile in care pe toata durata concursului site-ul a fost plin de banner-e cu Opel. Acum veti spune ca era vorba de bani, ca Opel a platit (doar) pentru acele banner-e. Asa o fi, nu vreau sa ma pun paie pe foc. Dar lucrul asta poate ridica un semn de intrebare.
    12 0
  • @tata"lui Eu
    fluence
    mai corect flunece s-a lansat in 2009 si a fost printre finalistele APAR de la Masina anului 2010... dar e corect ce zici. e rusinos ca acelasi model sa fie de doi ani la rand in aceeasi comptetitie. rusine UZEAR!
    2 2
  • :)
    Oricum nimanui nu-i pasa.
    2 1
  • =))
    Dragi "jurnalisti" care ati facut clasamentul va pun urmatoare intrebare:
    In cazul unui accident "doamne fereste " circulati cu masina cu vreo 100km/h voi in ce masina ati vrea sa fiti, in Duster ori in VOLVO SAU VW?
    Eu sincer as vrea sa fiu in ultimele doua
    2 2
  • Pitesteanul
    totul a fost aranjat cu mult inaintea votarii la APAR
    Dragi antescriitori,
    sunt din Pitesti si iata ce am primit cu doua zile inainte ca " marele " juriu APAR sa-si dea votul:

    "Dragi colaboratori,
    Joi, 9 decembrie, va avea loc finala competitiei “Masina Anului 2011 in Romania”, organizata de Asociatia Presei Auto din Romania. Va transmitem atasat invitatia de participare la conferinta de presa unde vor fi anuntate premiile acestei editii. Mai jos, gasiti coordonatele de transport:
    11:15 – Intalnire la Mc Donald’s Gara, Pitesti
    11:45 – Plecare spre Bucuresti
    13:45 – Sosire la Bucuresti, Hotel Ramada Nord (strada Daniel Danielopolu nr. 44, Cartierul Francez)
    15:00 – Plecare spre Pitesti
    17:00 – Sosire la Pitesti, in parcarea Hotelului Muntenia
    Numarul de inmatriculare al microbuzului este B-81-XLB.Va rugam sa confirmati prezenta dumneavoastra pe adresa de e-mail dacia.press@daciagroup.com.Cu cele mai bune ganduri,
    Dacia - Directia de Comunicare
    Serviciul Relatii Presa"
    CRED CA ACEASTA ENORMA GAFA DE A INVITA PRESA DIN PITESTI LA CONFERINTA DE PRESA Apar spune totul despre aranjament. Interesant cum se lasa pacaliti importatorii de acest Vardie in fiecare an !
    8 0
  • tomita
    c3 si ds3 sunt aceeasi masina. diferenta e data de unele mici diferente superficiale, lasand la o parte spatele (5usi vs 3usi) diferenta uriasa care se practica si la citroen c4 prima generatie
    deci sa enunti ca e diferenta intre ele, este deplasat minim.
    in tabloul finalistelor de la apar ma mir cum passatul nu a castigat.
    ah, daca era vorba de masini sh sigur era invingator in tara "vw din germania" ^_^


    e un banc f tare pe net legat de duster. se potriveste de minune cu acesta castigator la masina anului in romania.

    "numai ca sa nu ne reparam drumurile in tara am preferat sa facem o masina noua, de teren :))"
    0 0
  • Stelian Damov
    Astept scuze!
    Eu semnez in clar, nu ca EU, care sa da din presa auto. Mircea, draga, ma asteptam la cat de cat fair-play din partea ta. Cum, chiar tu nu stii ca nu sunt 2 competitii "Masina Anului in Romania"? De ce iti place sa joci rolul micului manipulator? Ai deschis o discutie pe care ai impins-o intentionat pe un drum gresit, desi tu stii foarte bine ca nu este corect. As vrea sa te uiti in ochii mei si sa imi spui sincer ca tu nu aveai habar...
    @ EU Cel mai mult imi este scarba de cei care nu au curajul sa isi asume ceea ce au de spus, ascunzandu-se dupa un pseudonim pe net. Sunt satul de ziaristi auto care se dau cunoscatori, dar fara cojones! Daca ai avea o minima valoare, te-ai fi documentat si ai fi aflat cine si cand a organizat pentru prima oara Masina anului in Romania. Unul care pretinde ca e ziarist, dar face afirmatii care nu se verifica nici la nivel de zvon e zero profesional.

    Te salut MIrcea si astept scuze din partea ta. Poti sa ma suni pe telefon, accept scuze si in mod particular, sau poti sa iti ceri scuze pe net, aici sau pe bloguri.

    Stelian Damov
    0 8
  • Pitesteanul
    Scuze, imi vine sa rad !
    Mircea nu-l baga in seama pe infumuratul de Damov. Ce tupeu de mahala sa pretinda scuze, cine se crede ? Acest gen de persoane trebuie ignorate in totalitate. El ar trebui sa-si ceara scuze pentru blatul facut.
    2 0
  • mircea
    @Stelian Damov
    Stelică, nu am făcut decât să scriu un articol în care să le explic oamenilor de ce există două titluri cu nume identic. Că ele există şi sunt folosite, ştim cu toţii asta. Uite, dacă există asta, nu pot să zic eu că nu există: http://www.masinaanului.ro/ro/detaliu/12/1/masini-castigatoare-2011.html. Iar importatorii îşi ridică premiile şi de la unii, şi de la alţii. Ceea ce înseamnă că le recunosc pe ambele.

    Nu am analizat câtă dreptate au unii sau alţii, nu mă interesează subiectul. Pentru că fiecare consideră că dreptatea e de partea sa. Doar am explicat de unde vin două titluri identice pentru masini diferite.

    Tu ştii bine că tre' să te cerţi cu nea Heimann, nu cu mine. Şi deja o faceţi, deci cu Dumnezeu înainte :) În rest, tot ce scrie sus nu e opinie, e pur şi simplu ce se întâmplă. Toată lumea vede asta.

    Nu văd de unde vine reacţia ta. Pe bune :)

    BTW, de acord cu cei care nu-şi dau numele. Complet de acord.
    5 0
  • Stelian Damov
    Am inteles si succes mai departe!
    Mircea, draga, nu te preface ca nu stii. Stii foarte bine, pentru ca la un moment dat, daca imi aduc bine aminte, ai facut parte din juriu. Ceea ce ai scris nu este un articol nevinovat. Te rog citeste ghilimelele cum se cuvine: "Masina Anului" nu este acelasi lucru cu "Masina Anului in Romania". Unii, printre care si tu, vreti ca "Masina Anului", organizata de UZEAR, sa aiba conotatii nationale. Confuzia este facuta si intretinuta cu buna stiinta. Titlul este jignitor!
    Nu incerca sa dai vina pe Heimann si nu inventa razboaie care nu exista. Eu nu ma razboiesc cu tine si nici cu Heimann. Te rog numai sa fii onest. Daca nu te intereseaza subiectul, de ce mai scrii despre el? Reactia mea vine de la faptul ca aveam pretentii mult mai mari de la tine. Sincer, sunt profund dezamagit. Nu ai inteles sensul scuzelor pe care le-am cerut. Din acest moment, pur si simplu nu ma mai intereseaza discutiile despre "Masina anului in Romania" puse ingenios in aceasta cheie. Succes mai departe!
    0 9
  • mircea
    @Stelian Damov
    Am făcut parte într-un an dintr-unul dintre jurii, în următorul an din altul. Am decis să nu mă mai implic tocmai din cauza confuziei.

    Nu înţeleg, pe bune nu înţeleg, de ce spui că "e o confuzie făcută şi întreţinută". E treaba fiecăruia ce întreţine, eu doar explic de ce oamenii văd pe stradă pe două maşini diferite un sticker pe care scrie acelaşi lucru. Diferenţele dintre Maşina Anului 2011 şi Maşina Anului 2011 în România sunt atât de subtile, încât nici măcar justiţia nu a reuşit să facă încă diferenţa. Că dacă o făcea, una dintre competiţii nu exista acum :)

    Sunt două jurii diferite care votează aceleaşi maşini. Nu ştiu cum ai putea să faci diferenţa între care-i competiţia bună şi care-i aia proastă.

    E normal să-ţi susţii punctul de vedere, Eu îţi zic doar că sus nu am judecat câtă dreptate are fiecare. Am explicat unor utilizatori ai site-ului de ce există două Maşini ale Anului. Că pe ei îi afectează confuziile, nu pe noi.

    Cu mine chiar că n-ai de ce să te războieşti, ai fi cretin dacă ai face-o. Şi te ştiu altfel. Ar fi culmea să zici că trag cu Heimann, aşa cum vrei să insinuezi. Ba din contra, nu am mai vorbit cu el la telefon la un moment dat pentru că mă anunţa în jurii în care nu-mi dădusem acordul să fiu :) Dar asta e o poveste complet diferită.

    Iar cu Heimann nu poţi să zici că n-o faci, cât timp vă vedeţi prin tribunale. Că doar prin "te războieşti" nu înţelegem că trageţi unul în celălalt cu tunul, nu?

    În rest, treaba voastră ce mai faceţi cu ele. Chiar nu mă interesează cât timp sunt două diferite. Aveam două variante: să nu scriu despre niciuna sau să scriu despre ambele şi să explic de ce sunt două competiţii între aceleaşi maşini.
    7 0
  • MASINA ANULUI
    legat de concursul de anul trecut !
    UNIUNEA JURNALISTILOR SI EDITORILOR AUTO DIN ROMANIA – U.Z.E.A.R.

    Calea 13 Septembrie, Nr. 71, Bl.69, Ap.1, Sector 5 , Bucuresti, ROMANIA
    Fax: 0040-21-411-23.01, Tel.:0040-21-411.23.06
    Web: www.uzear.ro; www.masinaanului.ro; www.suvulanului.ro; E-Mail: office@uzear.ro

    COMUNICAT DE PRESA

    U.Z.E.A.R. cere demisia d-lui Alexandru Sassu din functia de Presedinte al TVR

    Avand in vedere ignorarea de catre conducerea TVR a notificarilor trimise in noiembrie 2008 si decembrie 2009, prin care asociatia noastra cerea in mod expres Televiziunii Romane incetarea incalcarii dreptului nostru asupra marcii „Masina Anului“ pentru concursuri publicitare si comerciale atat pe site-ul televiziunii cat si prin transmiterea in direct a unor manifestari de
    acest gen ale unei alte asociatii, solicitam demisia imediata a presedintelui TVR, Alexandru Sassu si oprirea imediata a actelor repetate de incalcare a dreptului nostru la marca, garantat de certificatul OSIM.
    UZEAR este detinatorea marcii „Masina Anului“, inregistrata la OSIM sub numarul 43591/10.11.2000, la clasa de concursuri cu scop publicitar si comercial (certificatul OSIM se poate vedea pe site-ul oficial al concursului www.masinaanului.ro ). Atat in anul 2008 cat si in acest an, televiziunea publica a folosit fara permisiune marca noastra pe site-ul www.tvr.ro si a promovat actiunea asociatiei concurente sub forma de CONCURS, CONCURS care este proprietatea UZEAR.
    Mentionam faptul ca cealalta asociatie are dreptul sa foloseaca titulatura „Masina Anului“ doar la clasa OSIM de “competitii auto sportive“. TVR a propagat repetat confuzii in randul telespectatorilor, mai ales ca acest concurs “Masina Anului“ a fost organizat deja pe data de 1 noiembrie de catre UZEAR, concurs care a stabilit masina castigatoare pentru 2010, in direct, la un post de televiziune privat, cu respectarea tuturor prevederilor legale. Televiziunea publica ar trebui sa fie un exemplu in respectarea legilor din tara noastra, chiar daca unii membri ai celeilalte asociatii fac parte din echipa TVR.
    In anexa va trimitem Notificarea din acest an trimisa catre TVR. Pentru lamuriri suplimentare va stam la dispozitie la telefon 0744-798801.
    Comitetul director UZEAR 28-12-2009

    ================================================== ==============

    Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania


    Birou corespondenta: Calea 13 Septembrie nr.71, bl.69, ap.1, sector 5, Bucuresti
    Tel.: 021‐411.23.06 ; Fax : 021‐411.23.01

    Catre:

    SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE
    TELEVIZIUNEA ROMÂNĂ

    Bucureşti‐Sectorul 1 Calea Dorobanților nr. 191

    București, 4 decembrie 2009

    În amabila atenție a Domnului Președinte‐Director General Alexandru SASSU

    Referitor la: promovarea concursului „Mașina Anului 2010 în România” (partener media TVR1)

    Subscrisa,

    UNIUNEA ZIARIŞTILOR ŞI EDITORILOR AUTO DIN ROMÂNIA, cu sediul în Bucureşti‐Sectorul 1 bulevardul Banu Manta nr. 21, legal reprezentată de domnul preşedinte Michael HEIMANN,prin prezenta

    Vă solicităm, în mod expres, să dispuneţi încetarea imediată a oricăror acţiuni precum şi a tuturor activităţilor prin care se încalcă dreptul nostru la marca „MAŞINA ANULUI”, având nr. 043591, înscrisă în Registrul Naţional al Mărcilor sub nr. M2000 04800 din 10 noiembrie 2000, conform anexei.
    Precizăm că, potrivit art. 35 din Legea nr. 84/1998, astfel cum a fost modificată:
    „Înregistrarea mărcii confera titularului său un drept exclusiv asupra mărcii.

    Titularul mărcii poate cere instanţei judecătoreşti competente să interzică terţilor să folosească, în activitatea lor comercială, fără consimţământul titularului:
    a) un semn identic cu marca pentru produse sau servicii identice cu acela pentru care marca a fost înregistrată;
    b) un semn care, dată fiind identitatea sau asemănarea cu marca ori dată fiind identitatea sau asemanarea produselor sau serviciilor cărora li se aplică semnul cu produsele sau serviciile pentru care marca a fost înregistrată, ar produce în percepţia publicului un risc de confuzie, incluzând şi riscul de asociere a mărcii cu semnul;
    c) un semn identic sau asemănător cu marca pentru produse sau pentru servicii diferite de cele pentru care marca este înregistrată, când aceasta din urmă a dobândit un renume în România şi dacă, din folosirea semnului, fără motive întemeiate, s‐ar putea profita de caracterul distinctiv ori de renumele mărcii sau folosirea semnului ar cauza titularului mărcii un prejudiciu.
    În aplicarea alin. 2, titularul mărcii poate cere să fie interzise terţilor, în special,următoarele acte:

    a) aplicarea semnului pe produse sau pe ambalaje;
    b) oferirea produselor sau comercializarea ori deţinerea lor în acest scop sau, dupa caz,
    oferirea sau prestarea serviciilor, sub acest semn;
    c) importul sau exportul produselor sub acest semn;
    d) utilizarea semnului pe documente sau pentru publicitate.”

    Vă învederăm că Uniunea Ziariştilot şi Editorilor Auto din România are dreptul exclusiv în România asupra mărcii „MAŞINA ANULUI” pentru clasele de bunuri şi servicii:

    ‐ nr. 16 (publicaţii) ,
    ‐ nr. 35 (expoziţii şi concursuri cu scop publicitar),

    ‐ nr. 39 (distribuţie de publicaţii),

    ‐ nr. 41 (expoziţii şi concursuri cu scop cultural şi educaţional şi servicii editoriale)

    şi

    ‐ nr. 42 (servicii redacţionale, creare şi menţinere de site‐uri web),
    clasificate şi explicitate conform Convenţiei de la Nisa din 15 iunie 1957.

    Subliniem că, potrivit înscrierilor în Registrul Naţional al Mărcilor, Asociaţia Presei Auto din România a înregistrat marca „MAŞINA ANULUI ÎN ROMÂNIA” ulterior datei înregistrării de către subscrisa a mărcii „MAŞINA ANULUI” şi doar pentru clasele de servicii 35 şi 41 cuprinzând „publicitate, în special prin organizare de târguri şi saloane auto” şi „organizare de competiţii auto”, acestea din urmă reprezentând, conform definiţiilor claselor de servicii cuprinse în
    clasificarea de la Nisa, competiţii sportive (serial no. C0078).

    Ori, evenimentul „Maşina Anului”/”Maşina Anului în România” reprezintă, în mod evident, un concurs cu caracter publicitar, comercial şi, nu în ultimul rând, cultural prin popularizarea modelelor autoturismelor comercializate în România, nicidecum o competiţie sportivă (serviciu pentru care APAR a înregistrat marca).
    Prin urmare, utilizarea de către Asociaţia Presei Auto din România/S.R.T.V. a mărcii „MAŞINA ANULUI ÎN ROMÂNIA” pentru organizarea fără drept a unui astfel de eveniment ne lezează drepturile conferite de lege prin înregistrarea anterioară de către subscrisa a mărcii „MAŞINA ANULUI” (tocmai pentru astfel de servicii), fiind de natură să producă o gravă confuzie în rândul publicului şi importante prejudicii Uniunii Ziariştilor şi Editorilor Auto din România, cu atât mai mult cu cât titlul de „Mașina anului”, ediția 2010, a fost acordat de subscrisa la data de 1 noiembrie 2009 in cadrul unei emisiuni televizate in direct (a se vedea si www.masinaanului.ro). Pentru detalii suplimentare va stam la dispozitie la tel: 0730‐117.493.

    In plus am constatat ca TVR1 foloseste pe site‐urile www.tvr.ro si www2.tvr/concurs/ marca nostra specificand ca este vorba de CONCURS. Avand in vedere ca marca MASINA ANULUI este proprietatea UZEAR tocmai pentru clasa CONCURS, va solicitam sa opriti publicarea imediata a marcii noastre pe site‐urile mai sus mentionate.
    Precizăm, totodată, că tentativa APAR de a obține în instanță anularea mărcii noastre s‐a soldat cu eșec, cererea ce a format obiectul dosarului nr. 22320/3/2008 al Tribunalului București fiind respinsă ca neîntemeiată la 11 iunie 2009.
    Pentru aceste motive vă solicităm să vă conformaţi celor mai sus‐arătate, în caz contrar fiind nevoiţi să solicităm intervenţia autorităţilor competente pentru luarea măsurilor legale necesare.

    Pt. Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România,
    Preşedinte Michael HEIMANN,
    5 3
  • Masina Anului
    Fratilor, eu numai inteleg. Ce legatura are televiziunea romana cu masina anului. Dupa cate stiu Damov este angajatul TVR. Este permis oare sa publice aceste documente primite de catre TVR ? Este rusinos ce se intampla si noi suntem vinovatii principali ca nu ignoram aceste concursuri.
    2 2
  • :)
    cata spaca au primit sa puna cutia cu 4 roti langa masina aialalta, defapt la ce sa ma astept de la niste *** car ar face orice, parca ar fi politicienii nostrii care asculta de la fmi.

    jale unde am ajuns, da e drept ca inca mai incape, pana cand "desteaptate ***** din somnul cel de moarte ...." mai este mult sa se intample treaba asta, si pana atunci o sa mai auzim tampenii de genu asta
    4 1
  • Nea Damov ai luat-o pe ulei, bre!
    Salutare Stelica. imi place cum incepi... Cel mai mult imi este scarba de cei care nu au curajul sa isi asume ceea ce au de spus, ascunzandu-se dupa un pseudonim pe net. Sunt satul de ziaristi auto care se dau cunoscatori, dar fara cojones!

    Prietene draga, si daca imi dau numele ce se rezolva. Am spus ca am o parere buna despre tine, fa ochii mari si citeste.

    Nu inteleg ce cauti langa spagarul de Vardie!

    E o opinie, nimic mai mult.

    Daca as fi scris acolo Alexandru Gugoasa, Robert Adam, sau altcineva crezi ca era altul?

    Iata ce mai zici tu batrane vulpoi.....

    Daca ai avea o minima valoare, te-ai fi documentat si ai fi aflat cine si cand a organizat pentru prima oara Masina anului in Romania.

    Unul care pretinde ca e ziarist, dar face afirmatii care nu se verifica nici la nivel de zvon e zero profesional.

    Nu stiu daca eu am o valoare, asta o stie familia, prietenii si cititorii, dar chiar daca nu crezi chiar stiu povestea la ambele concursuri, si nu-i nevoie sa dau detalii.

    Nu pretind, sunt ziarist, fie ca vrei sa nu.

    In plus, comisioanele lui Vardie sunt cu mult mai grase decat la Heimann.

    Uite, spune tu care nu esti de azi de ieri in peisajul asta, domle de ce nu sunteti capabili voi astia care va apropiati de pensie sa lasati orgoliile si fumurile la o parte si sa reuniti toata floarea presei auto romanesti, ca un buchet de valori certe?

    Raspunsul il stii.

    Faptul ca ramai langa Vardie ma oripileaza.

    Oricum Nea Damov, acum am mai aflat ceva.

    Te pricepi mai bine la jignit decat la masini!

    EU este o parte contrasa din numele MEU. Intr-o vreme ne-am vorbit.... Pacat de nivelul tau profesional draga domnule Damov.
    Calci pe urmele lui Vardie.

    Succes.
    6 1
  • haha
    Deci, domnilor, asta e presa auto din Romania!

    Scandaluri si balacareli, oameni care nu au coloana vertebrala incat sa-si arate identitatea, premii care nu conteaza pentru nimeni, emisiuni in care nu se prezinta nimic (decat reclame citite cap-coada de pe comunicate de presa).

    Duster sa zicem ca are o oarecare valoare, avand in vedere ca a ajuns si in finala COTY, dar Fluence asta habar nu am ce cauta aici.

    Oricum, sunteti cam la acelasi nivel cu copiii de pe forumuri care se cearta la nesfarsit pe Audi vs. BMW.

    You f*ckin go boys! Da' prima data intrebati-va de ce nu va mai cumpara nimeni revistele, de ce nu se mai uita nimeni la emisiunile voastre, si de ce, inafara de 4tuning si automarket, nu va mai viziteaza nimeni site-urile.
    4 3
  • Smeagol
    Ca sa nu-l mai considerati pe heimann ceea ce nu e
    am citit comentarii legate de faptul ca se pricepe la masini. mi s-a parut ciudat tinand cont de faptul ca omul nu stie sa schimbe vitezele.

    apoi am citit comentarii cu privire la faptul ca votul UZEAR s-a facut in direct. si asta mi s-a parut ciudat, insa stim cu totii cata putere de manipulare are televiziunea

    totul a culminat cu faptul ca intr-un comentariu heimann are bun simt. si asta mi s-a parut ciudat din partea celui care scrie acest lucru, laudandu-se si ca il cunoaste. oamenii care il cunosc pe heimann nu considera ca are bun simt
    as putea continua, dar deja persoana balbaita, specialista in orice altceva in afara de auto, este destul de stresanta ii face pe nefecititii care ajung fin intaplare pe otv duminica pe la o ora incerta... sa schimbe oripilati postul

    deprimanta este si evolutia acestui asa zis specialist in nu se stie care domeniu, cu un inceput de an din pacate incurajator pentru el la otv, cu o pauza de vara in care balbele lui au fost numite Best of si cu o scadere vertiginoasa in toamna a audientei si a invitatilor care s-au rezumat la un singur importator, apoi la o emisiune auto fara masini, cu balbe continue si cantareti de calitate incerta in loc de importatori
    1 7
  • @Smeagol
    Eu am scris asta despre Heimann si asa cum am mai zis si in primul comentariu, intamplarea a facut sa vorbesc cu el. Nu e vorba nicidecum de o lauda, ca nu am vorbit cu cine stie ce jurnalist auto, gen... nu stiu... tipa blonda de la Fifth Gear de exemplu (Kim... ).
    Nu am zis ca nu se pricepe la masini, am zis ca nu prea vorbeste corect gramatical, ceea ce pentru un jurnalist e jenant. In privinta asta Vardie "ii da clasa". Insa spre deosebire de Vardie, Heimann nu este la fel de intepat si nu s-a uitat la mine cu un aer de superioritate. In rest nu ma intereseaza niciunul, nici Masina Anului in Romania si nici o revista auto din Romania.
    Si citind comentariile de mai sus, cum jurnalistii auto se tot ataca intre ei, se acuza si se jignesc in mod subtil cum sa nu crezi ca toate premiile astea se dau pe spaga si pile? Cum sa te mai intereseze atunci lucrurile astea?
    Din cauza asta, cel putin pentru mine, presa auto in Romania nu exista.
    8 0
  • mareadegri
    Doamne!
    Este absolut penibila toata aceasta discutie, cu jurnalisti care se ataca si se jignesc, unii isi dau numele, altii nu, unii-s cu APAR, altii cu UZEAR etc. Dar ce sa ne mai miram, asta e situatia in Romania si in toata presa, aici nimic nu se intampla la modul corect, totul e dictat de interese, "comisioane" si orgolii de doi lei.

    Din punctul meu de vedere e normal ca Duster sa castige titlul de "masina anului", pentru ca asta este, e masina anului, cel putin in Romania (dar m-as hazarda sa spun ca nu numai). Are un succes fenomenal de la lansare, este modelul cu cel mai mare impact pe piata, si cred ca asta conteaza in acordarea unui astfel de premiu. In plus, e fabricat in Romania. Deci, unde-i problema ca a castigat Duster?

    Problema este faptul ca noi nu avem o presa independenta si corecta, care sa judece in mod obiectiv ce se intampla, si sa aiba in vedere interesele publicului. La noi se merge pe spagi, santaj etc. Traim intr-o mare cloaca, din pacate, in care totul e corelat si nimic nu scapa din increngatura. E ca in filmul acela de pe vremuri, "caracatita".

    Cat despre Heimann, Vardie, Florin Micu si alti "mogulasi" ca ei, cunosc destule de dedesubturi, dar nu are sens sa mai comentez prea mult acum. Imi repugna astfel de oameni, care practica jurnalismul de tip SRS, imbogatiti prin comisioane si santaj, si, culmea, care se mai si pretind niste flori albe de crin, niste mari experti, mari gentlemeni etc. In schimb uita sa-si plateasca angajatii si altele de acest gen. Eu ma mir ca ii mai baga importatorii in seama. Si imi pare rau de jurnalistii tineri si profesionisti, care incearca sa faca ceva, si se izbesc de aceste "relicve".

    Cat despre gestul celor de la Dacia, care au invitat presa locala la evenimentul APAR, intr-adevar, bine spus, a fost o gafa enorma, iar cine a facut asa ceva ar trebui sa-si dea demisia!
    3 2
  • ma mir ca s-a apropiat de Duster ... sau e doar o stire sa ne "verifice" ?
    poate nu-s destul de bine informat , dar am auzit mult mai mult stiri despre Duster decat despre Fluence . a fost testata si de James May de la Top Gear
    0 2
  • Adryan
    Frustrati !
    "Nu mai puţin de 15 dintre cei 17 membri ai juriului APAR au decis că Duster este cea mai importantă maşină lansată în România în cursul anului 2010" >.> Voi chear nu stiti sa cititi si sa interpretati o stire sau chear o banala fraza ? "CEA MAI IMPORTANTA MASINA LANSATA IN ROMANIA" .. adica, nu cea mai buna, nu cea mai scumpa, nu cea mai dotata, ci cea mai importanta pentru/in Romania. Merge dracu la scoala si terminati 8 clase si apoi veniti sa postati pe un forum. O seara placuta !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru