Lansat pe piață oficial în 2010, singurul SUV din actuala gamă Dacia a reușit să se impună rapid pe piață. Duster a devenit sinonim cu un proiect de succes în cadrul alianței Renault-Nissan, iar faptul că modelul este vândut pe majoritatea piețelor lumii sub diferite sigle - Dacia, Renault sau Nissan - a făcut ca unul dintre cele mai accesibile SUV-uri de pe piață să devină cel mai vândut model al Alianței în acest moment.
"Duster este una dintre mașinile care se vând foarte bine. Producția a pornit de la 12 vehicule pe oră, astăzi suntem la 40 pe oră. Duster e unul dintre vehiculele care trag astăzi. Nu doar compania Dacia, ci tot Grupul. Dintre toate modelele Grupulul, Duster e cea mai vândută mașină în acest moment. Teoretic, ne așteptăm ca această poveste să continue", spune Cornel Olendraru, directorul Uzinei de Vehicule Dacia, într-un interviu exclusiv acordat Automarket.ro.
Conform statisticilor Renault-Nissan, Duster a fost vândut în 2014 în aproape 400.000 de unităţi la nivel mondial (395.350, mai exact) sub sigla Dacia, Renault şi Nissan.
În clasamentul Grupului a urmat Renault Clio 4, cu 378.526 de unităţi vândute. Pentru a face față afluenței de cereri pentru Duster, uzina de la Mioveni își va schimba fluxurile de producție în viitorul apropiat, dezvăluie oficialul Dacia. "Dacă e nevoie, se pot face 350.000 de Dustere la Pitești pe linia de montaj. La nivel general, Duster este limitat la două treimi din capacitate. 40 de vehicule pe oră din puțin peste 60. În viitor vom avea o flexibilitate mult mai mare pentru Duster. Astăzi sunt trei fluxuri în caroserie, unul care produce modelul Sandero, unul care produce modelul berlină și MCV și un flux care produce Duster. Din 2016 o să avem doar două fuxuri. Unul foarte polivalent, iar altul mai puțin flexibil, orientat spre Duster. Deci există o agilitate destul de bună a companiei în ceea ce privește acest lucru", declară directorul care conduce destinele Uzinei de lângă Pitești din 2013.
În plus, peste 212.000 de colecţii de piese (CKD) pentru Duster au fost produse şi exportate, probabil către Columbia şi Rusia, unde mai e asamblat Renault Duster.
Viitorul Duster ar trebui sa fie un pic mai mare, mai bine izolat fonic, mai ergonomic, sa aibe scaune mai bune, dar si o gama de culori extinsa, dar si o gama de motoare cu puteri mai mari. Deasemenea cred ca ar trebui sa ofere climatizare automata, macar optional, iar design-ul sa fie mai atent elaborat pentru ca acum Duster-ul numai sexy nu este.
Oricum, rezultatul este de apreciat, mai ales ca economia Romaniei are de castigat de pe urma acestui succes numit Dacia.
Pentru mine daca se rezolva problema tablei totul este foarte ok.