Duster 4x2, pus în dificultate la testele de stabilitate. Dacia: "Duster nu are probleme!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Revista olandeză Autokampioen şi ANWB, echivalentul ACR-ului, au testat comportamentul lui Dacia Duster în cazul unor manevre limită. Aceştia au examinat atât comportamentul versiunilor 4x4 cu ESP, cât şi comportamentul versiunilor cu tracţiune faţă şi fără ESP. Testul acestora a fost realizat la o viteză de 65 km/h şi viza o serie de viraje în spatiul determinat de un şir lung de jaloane, întreg procesul fiind realizat într-un mod similar cu testul elanului.
Conform olandezilor, problema apare în momentul în care roţile de la interiorul virajului pierd contactul cu suprafaţa de rulare, lucru care poate duce la un accident sau chiar o răsturnare în unele situaţii. Până să ajungă în acel punct, şoferul poate pierde cu uşurinţă controlul vehiculului dacă nu este suficient de experimentat. Versiunea 4x4 a lui Duster nu manifestă aceeaşi problemă, sistemul ESP si suspensia spate de tip Multilink eliminând din faşă potenţialele probleme.
REZULTATE DIFERITE CU OFICIALII RENAULT DE FAŢĂ
Olandezii au repetat ulterior testul cu versiunea 2x4 a lui Duster în prezenţa oficialilor Renault, efectele nefiind atât de evidente. "Lipsa de stabilitate a fost mai puţin evidentă decât în cazul încercării noastre anterioare. Opinia noastră este că temperatura asfaltului a făcut diferenţa", s-au scuzat olandezii.
REACŢIA Dacia
Contactaţi de Automarket, oficialii Dacia susţin că testele realizate de olandezi nu se înscriu în linia celor agreate de constructorii auto, fiind deosebit de dure şi depăşind cu mult situaţiile reale pe care un şofer le poate întâlni pe şosea. Vă prezentăm mai jos reacţia oficială a constructorului de la Mioveni în legătură cu acest subiect.
-
"Dacia DUSTER a fost conceput pentru a avea un comportament rutier perfect sigur şi sănătos, indiferent că este sau nu echipat cu sistemul ESP. Specialiştii Renault au fost pe pistele de teste ale Autokampioen. În prezenţa echipelor de la Autokampioen, piloţii noştri au trecut testul precizat de publicaţie, respectând cu totul protocolul Autokampioen.
Dacia Duster a reuşit să treacă peste acest test; totuşi, asemenea majorităţii SUV-urilor concurente, ar putea, eventual, să atingă unele dintre marcajele testului, dar în niciun caz să prezinte vreun risc de răsturnare, cum sugerează publicaţia.
Dacia DUSTER (atât versiunea 4x2 cât şi 4x4) trece cu succes peste diferitele teste standard de evitare (a marcajelor) la care a fost supus (Glenning, fish-hook NHTSA (USA), ISO, VDA ) şi care corespund unor situaţii reale de condus. Condiţiile testului de evitare propus de Autokampioen sunt deosebit de severe şi nu corespund testelor standard agreate de majoritatea constructorilor
via | anwb.nl
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
le'o mai fii calcat cineva asa rau ca Duster ?
PS: Poate cineva care lucreaza la Dacia, sa ne spuna si noua ce naiba reprezinta sigla aia argintie? Pe bune, dar care este semnificatia ei?
Evideeent!
RECLAMA NEGATIVA E TOT RECLAMA.Au lansat Duster si in Olanda.
PS:numai minciuni
bravo dacia ai facut o masina cat de cat buna........
asteptam un coupe bazat pe viitoru logan si un hatch in 3 usi derivat din modelu sandero........
si binenteles asteptam monovolumul.....
daca toate astea se vor intampla putem spune ca avem si noi un constructor calumea in domeniu auto........
Interesant un lucru : cand au testat Logan la testul elanului, daca imi aduc bine aminte, in Germania, acum cativa ani, au reusit sa desprinda anvelopa de pe janta. Acum nu s-a mai intamplat acest lucru, indiferent cat de mult au cautat ei sa forteze masina. Ceea ce inseamna, din nou, progres ... nici testele exagerate nu mai pun Dacia in dificultatea pe care o doresc unii ...
Ca sa nu mai spun ca, la un moment dat, Germania era a doua piata de desfacere pentru Dacia. Ma bucur foarte mult pentru succesul marcii nationale ( chiar daca personal conduc alta marca de masina ) si le doresc mult spor si cifre cat mai mari la vanzari!
Faptul ca o masina se ridica de pe rotile din interiorul curbei este rezultatul multor factori - principalul este viteza de deplasare, pe locul 2( la mica distanta ) pozitia centrului de greutate al masinii. Nu poti sa te astepti de la un SUV sa aiba comportament de masina de F1, si este "normal" ca la manevre mai mult decat ireale sa iasa in evidenta asemenea probleme ( sa fim seriosi, daca este cazul sa fie nevoie de astfel de manevre in realitate.... iti canta popa pana treci de ele )
in alta ordine de idei ... mie personal imi este frica sa trec pe langa tiruri intr-un logan ... sper ca dusteru' sa fie un pic mai "pe roti"
1) Distributia sa o face pe lant;
2) Consumul prin oras sub 9%
Atat!
Vedeti un slalom cu un BMW X5 si o sa vedei ca nici in la cea mai brusca manevra a volanului toate rotile se tin bine de asfalt nici una nu se ridica in aer.
Oricum fanii BMW ii respecta si pe cei mai mici , si apreciem eforturile facute de uzina de la Pitesti sa speram ca peste vreo 50 de ani se vor bate de la egal la egal cu cei din Munchen.
fac si eu niste jaloane cu un trabant si-ti arat cum sta pe sosea, dar pun eu jaloanele :D .
jaloanele alea cu x5 sunt facute la fel si tot de olandezii astia? sau nu-si permit sa se ia de marcile premium?
sunt curios care e diferenta de performanta intre x5 si duster la aceste jaloane ca in off-road cred ca x5 nu prea are ce sa caute. ramane si el frumos pe margine si face jaloane ca la asta se pricepe din ce zici tu.
oricum si si al jaloane nu cred ca duster e de 5 ori (cat e diferenta de pret) mai prost ca un x5.
Concluzia: 5 dustere pe o elice stilizata bavareza si multe jaloane
Acum, revenind la ce e mai sus, e cam evident ca masina a fost fortzata si dupa umila mea parare, numai 65 km/h nu avea cand a virat.
Cat a fost cu intentie sau nu, Olanda nu are producatori auto de masa, asa ca nu prea vad de ce i-ar deranja succesul lui Duster.
Dar daca sunt platiti de altii(ex. VW) sa faca reclama negativa, atunci e urat, tare urat.
Este inept sa compari automobile din clase si categorii diferite (X5 cu Duster...), nici nu ma mai obosesc sa explic de ce.
Dacia ofera tehnologie si performante corecte pentru segmentul de pret pe care este. Evident ca asteptarile vor fi intotdeauna putin mai mari, dar succesul Dacia se bazeaza pe perceptia clientilor (care DAU BANI) asadar... incercari de "faulturi" gen testul elanului arata disperarea.... In plus, devin si ei mediatizati pentru ca au scris despre o marca cu succes...
Faptul ca se vinde bine nu inseamna ca este masina buna, tot conserva vai steaua ei ramane.
Parizerul plin de chimicale si cancerigen se vinde in alimentara mai mult decat salamul de Sibiu... inseamna ca parizerul e mai bun ?
Bine macar ca se pricep la lalele...
Cine mai face comparatii cu masini nemtesti, ar face bine sa incerce macar sa ia mai intai examenul de bacalaureat.
Ramaneti voi cu oboselile voastre nemtesti, care stau cu capota ridicata pe marginea drumului din loc in loc si lasa-ti "fraierii" sa isi ia masini noi facute de Dacia.
Hai macar asa poate va baga si pe voi careva in seama...sa va depaneze macar.
2. Si binenteles ca nici eu nu cred ca Duster este mai bun decat Subaru Forster dar personal tot Duster mi-as cumpara datorita raportului pret/calitate. Si cred ca de asta se tem si ceilalti competitori ai Dusterului.
P.S. Cand iti iei o masina te uiti si banii pe care-i ai nu numai la performantele masinii. Pot sa spun ca si eu mi-as dori un PORCHE dar tot Sandero o sa-mi cumpar pt ca sunt realist nu visator.
intereb asta pentru ac in testul lor se vede o diferenta mare intre cele doua masini testate . .. 50% de la ESP si 50% de la trenul de rulare Nissan , parerea mea..
poanta e ESP-ul, si ca Dacia nu merita in varianta 4x2, ceea ce stiam deja de mult. are un singur airbag, pentru Dumnezeu....
Activez Google translate. Si ce vad? Nimic.
Ba da-ma dracu!
Eu zic ca sunt foarte buni astia daca s-au concentrat doar pe Duster.
Un X5 îi dă clasă, nu-i aşa? ;)
oare distanta dintre liniile de jaloane a fost la fel ca la alte tste?? ca 5-10 cm latime in plus nu se vede la filmare, dar conteaza enorm in testare.............
si apropos de X5- e super masina, dar la bani muult mai multi decat duster............... un salariu de 4000 RON iti da doar dreptul sa visezi la x5, dar visul ala e free oricum pt toti...:))
Nu incerc sa denigrez Dacia, dar testul este corect (se vireaza foarte scurt stanga dreapta pentru a ocoli obstacolul si a intra la loc pe sensul tau). Este adevarat ca pentru un SUV s-a descurcat respectabil. Asta tinand cont ca toate SUV-urile au avertisment de rasturnare din cauza centrului de greutate ridicat.
Testul se face pentru toate masinile nu trebuiau sa faca olandezii pentru ca era un test Duster nu un test comparativ Duster vs. X. Problema este ca au incercat o interpretare oarecum partinitoare...