Tesla a anunțat în această săptămână datele oficiale de producție și de livrări pentru primul trimestru al anului. Constructorul american a anunțat că a produs 77.100 de unități, dintre care 62.950 de unități Model 3 și 14.150 de unități Model S și Model X.
În schimb, livrările au totalizat aproximativ 63.000 de unități, dintre care 50.900 de unități Model 3 și 12.100 de unități Model S și Model X. Astfel, livrările au fost de peste două ori mai mari decât în peroada similară a anului trecut, însă comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut acestea au scăzut cu circa 31%.
Aceasta scădere este determinată de faptul că Tesla a început în luna februarie primele livrările ale lui Model 3 pe piața europeană. Întrucât Tesla deține o singură uzină în Statele Unite, logistica de transport este mai complicată decât în cazul livrărilor pe continentul nord-american, astfel că livrările totale au de suferit.
"Ca urmare a creșterii masive a livrărilor în Europa și China, care uneori a depășit de 5 ori valorile maxime ale livrărilor anterioare, și din cauza numeroase provocări întâlnite pentru prima oară, am livrat jumătate din numărul total de unități până în 21 martie, cu 10 zile înainte de finalul trimestrului.
Din acest motiv, multe livrări au fost amânate pentru al doilea trimestru", menționează Tesla într-un comunicat de presă.În ciuda acestor probleme, Tesla Model 3 a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa în luna februarie, dar și cea mai vândută mașină în Norvegia în luna martie indiferent de tipul de propulsie. Tesla a început în luna ianuarie construcția unei uzine în China care va demara producția lui Model 3 la sfârșitul acestui an, ceea ce va permite constructorului să crească atât producția, cât și livrările de pe piața locală.
Via Tesla
Pe de altă parte, mă-ntreb cât oare va mai ține EV-cererea deloc acoperită de ofertă (Kia+Hyundai au probleme și mai mari cu e-livrările, unele lungite pînă la finele lui 2020...)
P.S.:Chinezii cel puțin nu par prea fericiți cu BEV-urile lor, pe măsura trecerii anilor și a *obosirii* premature a bateriilor:
ti-ai gasit publicatie din care sa ne documentam !? ma faci sa rad, pe cuvant
acum tara "aia" produce si rebuturi si o face la greu mai ales pentru piata interna. Iar termenul de "pe termen lung"mi se pare extrem de profesionist, un corolar al unui articol parca scris pe genunchi si cu mesaj subliminal....e proaste fratili meu, da'le dreaku'!
Nu ar fi exclusa 100% nici varianta Franta....
Nu cred ca sondajul respectiv va avea aceleasi raspunsuri in SUA sau in europa unde pe piata sunt alti actori "electrici".
Și oricum contează mai mult sursa știrii:
http://www.ecns.cn/news/cns-wire/2019-03-15/detail-ifzfmzhu2191685.shtml?fbclid=IwAR320gmfRpG460gPR6KySWSyugVB8089MIhTPkyfHz4tbJEUvAN6DIvqyqE
...un site chinezesc de unde poți afla destule chestii interesante *dinlăuntru*.
P.S. Clar că mai au mult până departe chinezii pe felia EV (livrate pe piașața lor mai ales), dar să nu-mi spuneți că înjumătățirea autonomiei la temperaturi scăzute ar fi doar o problemă a lor...
p.p.s. De doo săpt. n-a mai apărut vreun test drive p-aici - probleme de livrare și la AM, gogule?! :-)
banii si piata pe care activeaza (originar) o fac populara. Dupa mine AB e doar o fituica, altadata de propaganda ("nu spunem noi cui") iar acum cu titluri de ziar de scandal si barfe pe teme auto.
ZEWA e cu mult mai buna
Cel mai probabil lumea isi da seama de hoax-ul numit EVs cu preturi nesimtite. :)