Duș rece pentru Tesla: livrările de mașini au scăzut în primul trimestru cu 31% din cauza "cererilor masive din Europa și China"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 04.04.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a livrat 63.000 de unități în primul trimestru al anului, în scădere cu 31% comparativ cu ultimul trimestru din 2018, ca urmare a dificultăților de a răspunde "cererilor masive venite din Europa și China".

Tesla a anunțat în această săptămână datele oficiale de producție și de livrări pentru primul trimestru al anului. Constructorul american a anunțat că a produs 77.100 de unități, dintre care 62.950 de unități Model 3 și 14.150 de unități Model S și Model X.

În schimb, livrările au totalizat aproximativ 63.000 de unități, dintre care 50.900 de unități Model 3 și 12.100 de unități Model S și Model X. Astfel, livrările au fost de peste două ori mai mari decât în peroada similară a anului trecut, însă comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut acestea au scăzut cu circa 31%.

Aceasta scădere este determinată de faptul că Tesla a început în luna februarie primele livrările ale lui Model 3 pe piața europeană. Întrucât Tesla deține o singură uzină în Statele Unite, logistica de transport este mai complicată decât în cazul livrărilor pe continentul nord-american, astfel că livrările totale au de suferit.

"Ca urmare a creșterii masive a livrărilor în Europa și China, care uneori a depășit de 5 ori valorile maxime ale livrărilor anterioare, și din cauza numeroase provocări întâlnite pentru prima oară, am livrat jumătate din numărul total de unități până în 21 martie, cu 10 zile înainte de finalul trimestrului.

Din acest motiv, multe livrări au fost amânate pentru al doilea trimestru", menționează Tesla într-un comunicat de presă.

În ciuda acestor probleme, Tesla Model 3 a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa în luna februarie, dar și cea mai vândută mașină în Norvegia în luna martie indiferent de tipul de propulsie. Tesla a început în luna ianuarie construcția unei uzine în China care va demara producția lui Model 3 la sfârșitul acestui an, ceea ce va permite constructorului să crească atât producția, cât și livrările de pe piața locală.

Via Tesla

Comentarii (11)

  • Si unde este "dusul rece"? Este o intarziere a livrarilor venita dintr-o situatie foarte fericita pentru Tesla.
    15 0
  • Anonim
    Tesla in sus Tesla in jos la fel ca Volkswagen si aia fac dreg toata ziua o stire despre astea 2 firme de 2 lei amandoua .
    4 20
  • eu as pune dusul rece intre ghilimoate, ce companie nu si-ar dori sa spuna"nu putem face livrarile pentru ca nu producem cat ne cere piata!?"
    15 0
  • Subscriu, Tesla e pe val și dușuri reci face doar Musk poate, după prea multe joints + whiskey. :-)

    Pe de altă parte, mă-ntreb cât oare va mai ține EV-cererea deloc acoperită de ofertă (Kia+Hyundai au probleme și mai mari cu e-livrările, unele lungite pînă la finele lui 2020...)

    P.S.:Chinezii cel puțin nu par prea fericiți cu BEV-urile lor, pe măsura trecerii anilor și a *obosirii* premature a bateriilor:
    21 2
  • @kiro

    ti-ai gasit publicatie din care sa ne documentam !? ma faci sa rad, pe cuvant

    acum tara "aia" produce si rebuturi si o face la greu mai ales pentru piata interna. Iar termenul de "pe termen lung"mi se pare extrem de profesionist, un corolar al unui articol parca scris pe genunchi si cu mesaj subliminal....e proaste fratili meu, da'le dreaku'!
    4 8
  • ACE - Craiova
    Inca asteptam DECIZIA privind fabrica TESLA din Europa: Olanda/Germania....?!

    Nu ar fi exclusa 100% nici varianta Franta....
    6 5
  • Exista un motiv pentru care toate masinile alea electrice vandute in China nu ajung si in Europa sau in SUA, calitatea lor fiind unul dintre ele.
    Nu cred ca sondajul respectiv va avea aceleasi raspunsuri in SUA sau in europa unde pe piata sunt alti actori "electrici".
    7 1
  • Atât de rece este dușul, încât ceilalți producători au înghețat!
    10 1
  • @vianu: De acord că A-Bild e și el doar un web-bot, dar cu o audiență mai mare ca AM, așa că n-aș râde chiar cu gura pîn-la urechi. :-)
    Și oricum contează mai mult sursa știrii:
    http://www.ecns.cn/news/cns-wire/2019-03-15/detail-ifzfmzhu2191685.shtml?fbclid=IwAR320gmfRpG460gPR6KySWSyugVB8089MIhTPkyfHz4tbJEUvAN6DIvqyqE
    ...un site chinezesc de unde poți afla destule chestii interesante *dinlăuntru*.

    P.S. Clar că mai au mult până departe chinezii pe felia EV (livrate pe piașața lor mai ales), dar să nu-mi spuneți că înjumătățirea autonomiei la temperaturi scăzute ar fi doar o problemă a lor...

    p.p.s. De doo săpt. n-a mai apărut vreun test drive p-aici - probleme de livrare și la AM, gogule?! :-)
    18 1
  • @Kiro

    banii si piata pe care activeaza (originar) o fac populara. Dupa mine AB e doar o fituica, altadata de propaganda ("nu spunem noi cui") iar acum cu titluri de ziar de scandal si barfe pe teme auto.

    ZEWA e cu mult mai buna
    3 6
  • Minciunile in rafale trase de Tesla ar trebui sa faca pe oricine sa fie extrem de precaut cu orice fel de comuncat. :)

    Cel mai probabil lumea isi da seama de hoax-ul numit EVs cu preturi nesimtite. :)
    7 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru