Siguranța este criteriul numărul unu pentru șoferii care achiziționează anvelope noi. Conform unui sondaj solicitat de Nokian Tyres, alte caracteristici importante sunt durabilitatea, consumul redus de combustibil, zgomotul redus și costurile mici. Studiul a fost realizat în Germania, nordul Italiei, Rusia, Suedia și Finlanda. În fiecare țară au răspuns la sondaj 1.000 de șoferi.
Studiul indică faptul că mai mult de unul din patru șoferi achiziționează anvelope noi de iarnă numai după ce adâncimea benzii de rulare atinge valoarea minimă legală. În plus, aproape o pătrime dintre respondenți au indicat că achiziționează anvelope numai după ce observă diminuarea caracteristicilor de siguranță. Aceste cifre nu îi includ pe șoferii care folosesc anvelope all-season.
În general, anvelopele vechi trebuie să fie înlocuite atunci când au mai rămas 4 milimetri din banda de rulare. Însă, există multe cazuri în care anvelopele sunt utilizate în continuare, chiar și atunci când acea bandă are mai puțin de 4 milimetri. Asta reprezintă un mare pericol, deoarece, cauciucul se degradează foarte rapid din acel moment și nu va mai oferi aderență în condiții de vreme rea. Astfel, riscul de acvaplanare crește exponențial, iar tocirea completă a benzii de rulare duce la perforarea anvelopei, ceea ce poate să ducă la evenimente rutiere nefericite.
PREȚUL UNEI ANVELOPE INDICĂ ȘI DURABILITATEA ACESTEIA
Cumpărătorii de anvelope ar trebui să ia în considerare întreaga durată de viață a produsului: prețul indică, parțial, materialele utilizate în fabricație.
Anvelopele premium au compuși de cauciuc și metal mai buni și mai durabili decât alternativele mai ieftine. De exemplu, anvelopele pentru SUV-uri și autoutilitare conțin fibră de aramidă, care întărește peretele lateral al anvelopei. Aramida este o fibră foarte puternică, folosită, de exemplu, pentru vestele antiglonț.O modalitate prin care șoferii pot prelungi viața anvelopelor este prin rotirea lor din față în spate și invers, astfel încât, anvelopele se uzează uniform, fără discrepanțe majore între ele. Și depozitarea corectă poate îmbunătăți durabilitatea anvelopelor. Cel mai bun loc pentru anvelope este unul răcoros și uscat, ferit de lumina soarelui. Acest lucru este important, având în vedere că sondajul Nokian Tyres sugerează că peste 75% dintre șoferi își păstrează anvelopele acasă. 21% dintre respondenți folosesc un hotel de anvelope – mai frecvent în Suedia, Germania și Italia decât în Finlanda și Rusia.
CALEA CĂTRE MATERIALE ECOLOGICE
Anvelopele durabile sunt o alegere economică pentru consumatori și cea mai bună opțiune pentru mediu. Același sondaj a analizat și părerile șoferilor privind aspectele de mediu. Tinerii adulți au considerat importantă reducerea emisiilor de CO2 în fabricarea anvelopelor, iar șoferii mai în vârstă au fost îngrijorați de eliberarea de microplastice și de consumul de combustibil, de exemplu.
Au existat și unele diferențe de gen: femeile au fost mai preocupate de emisiile de CO2 și de producția durabilă de materii prime decât bărbații. Bărbații, pe de altă parte, au fost mai preocupați de consumul de combustibil și de zgomotul extern de rulare, printre altele.CUM ÎȘI ÎNGRIJESC ȘOFERII ANVELOPELE DE IARNĂ, POTRIVIT SONDAJULUI
- 57,8% verifică regulat presiunea în anvelope
- 56,1% monitorizează adâncimea benzii de rulare a anvelopei
- 47,6% iau în considerare vechimea anvelopelor
- 28% rotesc anvelopele
- 24,6% îndepărtează pietrele blocate în canelurile anvelopei
- 20,8% măresc presiunea de umflare atunci când crește sarcina
CUM ÎȘI ÎNGRIJESC ȘOFERII ANVELOPELE ALL SEASON, POTRIVIT SONDAJULUI
- 58,4% verifică regulat presiunea în anvelope
- 47,5% monitorizează adâncimea benzii de rulare a anvelopei
- 43,5% iau în considerare vechimea anvelopelor
- 25,4% rotesc anvelopele
- 20% îndepărtează pietrele blocate în canelurile anvelopei
- 18,6% măresc presiunea de umflare atunci când crește sarcina.
PS: Mika Hakkinen :))