După ce Volvo anunţa cu ceva vreme în urmă că îşi doreşte ca în maşinile sale să nu se mai producă accidente mortale până în 2020, iar Nissan promitea ieri că va crea mai multe automobile autonome din raţiuni de siguranţă tot până la finele deceniului, un alt constructor se alătură mişcării de sporire a siguranţei la volan.
Este vorba despre Volkswagen, care a demarat programul Vision Zero, responsabil cu reducerea accidentelor suferite de modelele Volkswagen, tot până în 2020. Germanii vor să elimine principala cauză a producerii accidentelor: eroarea umană.
Potrivit unor statistici, greşelile celor de la volan sunt responsabile pentru majoritatea incidentelor auto. Toţi constructorii, organismele guvernamentale şi de siguranţă sunt convinşi că dacă vor prelua controlul maşinii şi vor elimina din atribuţiile şoferului, călătoria cu maşina va fi mai sigură.
De aceeaşi părere sunt şi cei de la Volkswagen, care au reunit sub proiectul Vision Zero toate sistemele actuale şi viitoare responsabile cu reducerea accidentelor. Tehnologia pe care o cunoaştem deja este aceea de asistenţă activă, disponibilă atât în momentul parcării, cât şi în momentul rulării, cu precădere atunci când folosim pilotul automat activ. Acesta detectează banda de rulare, alertează şoferul când este depăşită şi chiar intervine uşor asupra direcţiei. Volkswagen promite însă şi frânarea automată, parcarea controlată prin telefoanele inteligente şi detectarea rapidă a pietonilor.Volkswagen cochetează cu ideea de a oferi o maşină aproape autonomă de mai mulţi ani, încă de când a prezentat sistemul Temporary Auto Pilot. Acesta permitea rularea autonomă pe autostradă. Evoluţia sa, precum şi a celorlalte sisteme, le va permite nemţilor ca proiectul Vision Zero să le aducă şi prima maşină care se va conduce singură din istoria Volkswagen, probabil tot până în anul 2020.
On topic: sa tanjim dupa viata fara de moarte?! Dar cine se poate opune lui Dumnezeu?!? Daca El ti-ar transmite - "Astazi vei muri negresit, si anume asfixiat cu un dumicat de paine in timp ce te vei afla intr-un buncar antiatomic cu pereti grosi de 20 m si tocmai cand afara va exploda o bomba atomica" - pai exact asa vei sfarsi, in modul specificat de Stapanul vietii si al mortii, oricat te-ai stradui sa te fofilezi...
Deci haideti sa incetam odata cu hazardarea asta ridicola: "eliminarea definitiva" a accidentelor auto din peisajul social. Sa ne gandim eventual cum sa le reducem cat mai mult posibil (a incredinta in totalitate computerului pilotajul masinii nu reprezinta o solutie viabila in acest sens) , nu sa ne certam orbeste cu logica firii, caz in care vom pierde neindoielnic, inainte de a misca vreun deget...Astazi, noi, oamenii, vrem sa ridicam un nou Turn Babel, dar nu ca sa incercam sa-L atingem pe Cel Preainalt, ca odinioasa, ci ca sa incercam sa-L...doboram, cu tot cu legitatea Lui imuabila si inexpugnabila. Nesabuinta asta ne poate fi "mai fatala" (desi "fatal" nu admite grade de comparatie) decat un accident auto.
Eu inteleg ca nu iti place volvo, ai spus in repetate randuri ca esti fan al masinilor americane si ca volvo te lasa rece, dar asta nu este un argument ca sa lovesti in orice tehnologie care preia din functiile soferului asa cum faci tu de la o vreme.
OK tu vrei sa ai controlul deplin cand conduci, bravo tie, nu ai decat sa iti cumperi o masina fara nici un sistem electronic, fara abs, fara esp, fara airbag-uri. e alegerea ta, dar scuteste-ne de parerile tale retrograde pe noi, restul boilor care vrem progres.
si ca sa tot intram pe teritoriul mistico semidoct cum ar fi sa traim toti ca pe vremea lui Isus, fara curent si alte nebunii care ne-au ridicat standardul de trai? Esti cumva si un dusman al vaccinurilor? ca de doar tot o sa murim toti cand vrea pritenenu tau imaginar din ceruri.