Renault este determinată să pătrundă pe piaţa maşinilor electrice din China cu un model ieftin, care să genereze cât mai multe vânzări.
În acest sens, constructorul francez a apelat la un parteneriat cu compania chineză Dongfeng şi l-a desemnat pe inginerul şef Gerard Detourbet să se ocupe de acest proiect. Detourbet şi-a câştigat reputaţia după ce la sfârşitul anului trecut a supervizat proiectul care a condus la lansarea modelului Renault Kwid pe piaţa din India pentru un preţ de numai 3.850 de dolari.
Recent, Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei Renault-Nissan, afirma că piaţa maşinilor electrice din China este una foarte sensibilă la preţ, ceea ce explică dorinţa francezilor de a aborda segmentul cu un model cât mai ieftin.
"Maşinile electrice scumpe cu performanţe foarte bune nu se vând foarte bine în China. În China se vând modele mai puţin performante şi mai accesibile. Renault şi Nissan vor continua să dezvolte modele de performanţă, dar lucrăm şi la introducerea unor modele electrice accesibile, iar pentru asta colaboram cu prietenii noştri de la Dongfeng", spune Ghosn.Cea mai bună strategie pentru a scădea preţul este reducerea numărului de componente, potrivit unor declaraţii făcute de Detourbet. "Cea mai bună metodă pentru a reduce costul unei maşini este să reduci numărul de componente. Astfel, costul de inginerie este mai mic, modelul este mai uşor de asamblat şi există mai puţine lucruri care pot merge greşit", a precizat el.
Renault nu este singurul constructor care a adoptat o astfel de strategie. La rândul lor, cei de la Volkswagen vor realiza o maşină electrică ieftină în cooperare cu partenerii chinezi de la JAC, iar modelul va purta numele unui nou brand.
Via HybridCars
Comentarii (1)