NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
Pentru a revitaliza vânzările de maşini noi de pe piaţa din România şi pentru a elimina sursele de poluare de pe şosele, autorităţile româneşti au pus la punct o continuare a Programului Rabla. Acesta va începe în primăvara anului 2016 şi, deşi nu a fost definitivat în detaliu, poartă deja un nume oficial: Programul Troaca.
Conform primelor informaţii oferite de Ministerul Mediului, al Pajiştilor şi al Fâneţurilor, fiecare maşină scoasă din uz va fi recompensată cu un Pachet Troaca, care conţine 3000 de euro, 50 de litri de benzină şi 20 de tichete de masă.
Spre deosebire de Programul Rabla, maşinile nu sunt scoase din circulaţie voluntar prin noul Program Troaca. Astfel, mecanismul acestui program este următorul: dacă poliţiştii surprind în trafic o maşină care scoate fum negru, are măcar un bec ars sau are caroseria mâncată de rugină în proporţie de cel puţin 5%, şoferul primeşte pe loc pachetul de tichete bonus şi îi este comandat un taxi care-l va duce gratuit spre destinaţie. Maşina este confiscată şi trimisă spre Remat, acolo unde autorităţile recuperează carburantul rămas în rezervor şi apoi casează maşina.
Pentru a nu exista incidente între poliţişti şi posesorii de maşini, echipajele Poliţiei Rutiere vor fi secondate de cel puţin doi angajaţi ai unei companii de protecţie şi pază. Analiza fiecărei maşini căzute sub lupa organelor legii va dura maxim 5 minute, timp în care poliţiştii vor calcula potenţialul de Troacă al maşinii printr-un test grilă şi cu ajutorul unui calculator superperformant pe care echipajele îl vor avea în fiecare maşină de intervenţie."Computerul este produs de o companie americană şi funcţionează la parametri maximi, fiind revizuit în fiecare zi pentru a nu exista erori. Asta pentru că maşinile confiscate prin Programul Troaca sunt casate extrem de repede, iar o eventuală eroare ar fi falimentară pentru posesorul maşinii, care va trebui să returneze diferenţa dintre valoarea maşinii casate şi tichetele primite de la poliţişti", spune Alin Puşcă, unul dintre purtătorii de cuvânt ai Poliţiei Rutiere.
În Olanda, cumpărătorii primesc subvenţii de la stat de peste 5.000 de euro. În Franţa, dacă dai o maşină obişnuită la Remat şi vrei să cumperi una electrică, primeşti 10.000 de euro reducere.
sursa :
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Gadget/Auto/Masinile+eco+scumpe+la+vedere+in+Romania