După Stellantis, și Volvo se retrage din Asociația Constructorilor Europeni din cauza presiunilor climatice

de Tiberiu Safta
Luni, 11.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a anunțat că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) până la finalul acestui an. Constructorul suedez devine al doilea producător care părăsește această organizație, după Stellantis. Volvo nu este mulțumit de strategia ACEA cu privire la combaterea schimbărilor climatice în domeniul auto.

Recent, Parlamentul European a votat planul care interzice comercializarea vehiculelor noi cu motoare termice începând din 2035. Planul a fost, apoi, aprobat de statele membre Uniunii Europene, însă adoptarea sa a dus la o serie de consecințe. Mai întâi, Grupul Stellantis a anunțat, în mod surprinzător, că va părăsi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), la finalul anului. Acesta nu este de acord cu planul UE de a interzice motoarele termice.

Acum, ACEA se pregătește să mai piardă un membru. De data aceasta, Volvo și-a anunțat, oficial, plecarea din această asociație până la finalul lui 2022 din motive similare. Asta în ciuda faptului că producătorul scandinav și-a exprimat susținerea față de interzicerea motoarelor termice mai devreme în acest an.

De atunci, însă, lucrurile s-au schimbat, întrucât Volvo consideră că planurile sale de electrificare nu merg pe aceeași cale cu cele propuse de ACEA. „Am ajuns la concluzia că strategia și ambițiile de sustenabilitate ale Volvo nu sunt pe deplin aliniate cu poziționarea și modul de lucru al ACEA în acest moment”, se arată comunicatul oficial al companiei.

“Prin urmare, noi credem că este mai bine să luăm o altă cale deocamdată.

Ceea ce facem ca sector va juca un rol major în a decide dacă lumea are șansa de a lupta pentru reducerea schimbărilor climatice”.

În urmă cu o lună, Jim Rowan, CEO-ul Volvo, a precizat că marca suedeză este deschisă unor opțiuni noi și că s-ar putea alătura unui grup nou care să reprezinte producătorii cu obiective și mentalități pozitive în ceea ce privește clima. Volvo va deveni o marcă pur electrică în 2030.

via Volvo, Carscoops

Comentarii (26)

  • ACE - Craiova
    Doua roti vor la dreapta celelalte doua vor la stanga ....

    Din pacate nu este decat una bucata volan!!!

    Hotarati-va odata, ca la alegerea papei de la Roma!!!!
    14 2
  • Deci Volvo nu vrea salvarea planetei, păi ce facem, rămânem doar cu tractoarele Bmw ?
    7 10
  • Seriff
    Hopa, a inceput sa se sparga butoiul, sunt convins ca vor urma toti producatorii pana la urma pentru ca stiu cu totii ca nu vor putea trai doar din vanzari de electrice, e imposibil.
    Legat de schimbarile climatice, vrajeala mai mare nu exista, pana acum ii zicea incalzire globala, acum ca nu mai pune nimeni botul la asta, au dat-o in schimbari climatice.
    Pai schimbari climatice sunt de cand lumea si pamantul, vara e cald, iarna frig.

    https://www.youtube.com/watch?v=-5n-m3cq5Ac
    16 18
  • @dan_grc si restul Doreilor
    Daca cititi articolul pana la final, nu v-ati mai agita atat. Dar astia cu dizal si BMW sunt limitati.
    Sa citam din articol: "Volvo va deveni o marcă pur electrică în 2030."
    Deci Volvo se opune sa fie in aliante cu VAG, BMW, Mercedes care nu fac destul.
    Volvo va deveni pur electrica in 2030, nu 2035!
    Daca aveti nevoie de 2 litri de benzina si un chibrit sa va dati foc la tigai, se gasesc amatori sa va ajute.
    15 24
  • ce repede se arunca unii dupa fenta, fara sa inteleaga diferentele. pai volvo se retrage din ACEA din motive total opuse celor pentru care se retrage stellantis. mai clar, stellantis e ofticata ca dupa '35 nu se mai pot vinde termice fiindca nu sunt in stare sa ofere pe scara larga masini electrice competitive, nu sunt suficient de inovatori si vor sa meaga tot pe calea veche, pe cand volvo nu e de acord ca limita aia e tocmai in '35, ei ar fi vrut ca deja '30 sa fie end game pentru termice. mai mult, la recentul cop26 tinut la glasgow, volvo a fost unul dintre putinii constructori mari care s-au declarat in favoarea trecerii totale la mobilitatea auto electrica. ceilalti fiind europenii mercedes si jlr si americanii ford si gm, pe cand grangurii mari ca vag, toyota, bmw, renault-nissan, hyundai-kia, stellantis s-au eschivat de la angajament.
    13 16
  • Seriff
    Asta sa o crezi tu, nici o marca nu va deveni pur electrica, mai ales Volvo, care e pe ultimele locuri la vanzari, pai ei de-abia vand termice, daca ar vinde doar electrice ar da faliment instant.
    17 16
  • Stai calm inexo, sufletul tău este la mojici, ti-am spus, nu vreau avocat, vezi că sunt prețuri reduse la Lada .
    12 6
  • @soviet
    După nimic ai venit cu de 5 ori mai mult nimic în P.S.

    Schimbările climatice sunt evidente și la nivel de creier de furnică. Creșterea în intensitate a tornadelor și inundațiilor din Europa Centrală evidențiază exact asta, fenomene meteorologice extreme cauzate de schimbările climatice. Temperaturi extreme, maxime, minime, zile călii în sezonul rece și frig în luna iulie pe aicișea, tot din meniul schimbări climatice fac parte.

    Problema care se pune, strategiile diferite, de exemplu între Stellantis și Volvo, doi rechinuți interesați de Planetă cât tine de subiectul schimbărilor climatice, are legătură cu abordarea relativ practică dpdv socio-economic.

    Bănuiesc că Stellantis va marșa pe nevoia înlocuirii parcului auto cu alternative mai puțin poluante, dar nu varianta zero, în ideea că euro 1 și 2 vor fi înlocuite cât mai curând cu euro 7 și ce-o mai fi. De partea cealaltă, volvo$china vor face lobby pentru electrificare imediată pentru că îi avantajează pe ei.
    13 8
  • Seriff
    Tornade si inundatii sunt de sute de ani, caldura vara si frig iarna la fel, vor fi si mult timp dupa ce comunistii vor interzice masinile, nu au nici o legatura cu masinile, tare v-au mai spalat pe creier niste smecheri.
    16 26
  • @Seriff
    E drept ca nu au umblat cu softuri ilegale si nici nu au luat amenzi ca BMW pentru raportat cifre de vanzari eronate, dar totusi e o marca care vinde cateva SUTE DE MII de masini anual.
    Deci nici nu putem spune ca nu vinde:))
    Poate pentru ca in imaginatia ta sau poate ca la tine pe ulita nu le vezi, asta nu inseamna ca nu exista. Se adreseaza altora.
    Stai linistit, pentru cocalari sunt dedicate marcile germane care nu vor renunta la motoarele termice.
    12 9
  • @soviet
    tornade erau și înainte, schimbările climaterice nu există, bine, ideea e că mașinile acutale trebuie să îndeplinească euro 6d. Din 2025 vor fi euro 7 și orice spanac consumați voi pe stomacul gol, neuronul tot n-are cu cine să facă vreo conexiune.
    10 5
  • Visezi , Volvo e pe plus in fiecare an, in Vest e plin de Volvo, îți spune un om care trăiește in Belgia de peste 10 ani, aaa ca nu vinde precum nemții , sunt de-acord cu tine, Volvo nu are așa multe modele precum nemții …
    10 2
  • @inoperabil
    cum o sa-ti explici cand nu mai gasesti mancarea preferata la magazin sau o gasesti la pret de lux? au bombardat rusii toate raurile din europa, au uscat cu feonul toata europa etc? dar inundatiile de sunt tot mai dese, cine si cum le saboteaza?
    5 3
  • @soviet
    Lipsa ta de educație nu înseamnă că nu există sistemul de educație.
    2 1
  • @inoperabil
    nu ai raspuns concret la intrebare. uite alta: unde crezi tu ca se duce co2 si restul gazelor de sera ce le producem? sau crezi ca sunt prea putine?
    4 2
  • Viorel
    Incalzirea globala sau schimbarile climatice, sunt reale, nu vrajeli dar nu au legatura cu poluarea, cantitatea de carbon, sau azot bla bla si ce mai zic ei...au legatura cu altceva dar nu face subiectul articolului, dar usor, usor se va face public, sper
    Asta cu poluarea sunt gandita de baietii destepti ca sa suga banii de la noi, nu ca ar trebui sa ardem benzina forever, tendinta este buna, dar ei amplifica foarte tare chestia cu poluarea, desi stiu ca motivul este altul, la clima ma refer...
    3 2
  • @viorel
    dar de ce tii secret? te impusca daca ne spui si noua?
    2 0
  • Viorel
    doar un aspect, dintr-un articol....

    Activitate solara crescuta
    "Cand se produce aceasta inversare, ea ne afecteaza si pe noi pe Pamant, deoarece nu numai ca nu vom mai vedea razele cosmice, dar exista o mai mare activitate solara. Aceasta vine si afecteaza campul magnetic al Pamantului.
    Campul magnetic al planetei afecteaza tehnologia de pe Pamant, precum sistemele GPS si retelele electrice. Vedem, de asemenea, efecte si asupra altor planete. Se produc furtuni pe Jupiter, aurore pe Saturn si toate acestea datorita activitatii Soarelui", a explicat fizicianul.

    Acest aspect duce si la schimbarile climatice si pe pamant, si asta este doar unul dintre ele...puteti cauta si singuri, desi la tembelizor turuie cu poluarea....dar nu fac obiectul site-ului asta, poate pe la conspiratii ar spune unii hi hi
    4 3
  • Poluare chinezeasca
    Multi vad, puțini pricep! Faptul ca UE vrea 2035 și volvo 2030 nu este un motiv sa te retragi din asociatie. Cine ii impiedica pe chinezi sa faca trecerea înainte de termen? Le mai și da xi o medalie:))
    Venind din parte Chinei, cea mai poluata tara și cel mai mare poluator, asta cu electric pentru mediu este o gogoasa pentru neomarxistii ecologisti.
    In realitate, după modelul Rusiei care pune la pamant localitatile pe care nu le poate cuceri, dupa un sfert de secolul in care au esuat in a produce eficient vehicule cu motoare termice, au decis ca, dacă tot nu pot recupera/ copia avansul tehnologic, sa faca totul ca sa-i omoare pe cei mai avansati ca ei.
    Motoarele electrice sunt mult mai simple și China are infrastructura umana și tehnica pentru a deveni/ ramane lider. Orice an in plus primit de constructorii traditionali este privit de asiaticii ca o sansa de a fi depasiti, din nou.
    3 1
  • Mircea Badea
    cand era co2 mai mult erau si temperaturi mult mai mari! soparlitele erau dinozauri..iar miami probabil era la mare adancime..

    activitatea solara a fost scazuta in ultimii ani, e exact invers, trebuia sa fie mai rece in ultimii ani.

    aprofundati informatiile altfel mai mult va incurca..si le mai si tastati...
    1 1
  • Mircea Badea
    daca se mai trezeste si soarele in urmatorii ani, vom face vacantele la cercul polar. atunci vom simti (si) natura. momentan sunt doar gazele noastre..
    1 1
  • in paralel cu londra aicisa, am 29 de grade azi in camera toata ziua, desi a fost numai nor de ieri seara. ma simt ca in romania la 40 de grade. si dureaza se pare saptamani de data asta.
    nu vreau sa-mi creasca pene si sa devin neo-dinozaur doar pt ca nu cred unii in incalzirea globala.
    de-asta suntem calcati pe grumaz acum de elita, trebuie oprita poluarea. desigur, se pot face si abuzuri aiurea daca nu suntem atenti.
    0 1
  • @inoperabil
    trebuie sa te muti: Have an HVAC or weatherization contractor measure CO2 levels within your home. If the levels exceed 1,000 ppm, the furnace should be tuned to increase levels of fresh air coming into the building. If levels are above 2,000 ppm, this can be a serious condition that could warrant HVAC modification.
    0 0
  • Seriff
    @Uk, te-au spalat bine smecherii pe creier, tu chiar crezi ca daca de maine nu vor mai fi masini termice o sa iti scada tie temperatura in Londra?
    E vara geniule, temperaturile astea sunt in fiecare an in iulie, s-au gasit toti terminatii sa dea vina pe masini ca e cald vara, de parca acum 100 de ani vara erau 0 grade, frate cat de spalat pe creier sa fii.
    Iar legat de poluare, masinile sunt praf in ochi in comparatie cu cat polueaza fabricile, uzinele si avioanele.
    1 1
  • @sheriffutzu
    sunt de ceva timp in uk, devine tot mai naspa valul de canicula si nici englezii nu-si amintesc de-astea. deci tie vine iti zice altfel, verii lui decebal?

    poluarea din orase e de la masini, poti testa pe cartiere indicii.
    daca se rezolva cu masinile se rezolva si restul, tehnologia trebuie sustinuta cu banii nostri. sa nu mai cumparam ce nu e verde si eco.
    0 0
  • Kristi
    Ok. Trecem la mașini electrice. Voi care le susțineți va întrebați ce facem cu infrastructura de încărcare, în condițiile în care este depășită la un număr infim de mașini electrice? Cum se produc bateriile în China? Cum reciclam milioane de baterii ieșite din uz?Cum încarci bateria când locuiești la bloc? Motoarele cu ardere interna nu vor muri. Este imposibil. Pot deveni mult mai puțin poluante in condițiile în care vor exista combustibili alternativi.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru