Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 2014, Maserati a prezentat unul dintre cele mai atractive concepte ale momentului. Maserati Alfieri urma să se lanseze în versiunea de producţie în 2016 cu un motor V8 de 4.7 litri, însă constructorul italian a amânat în repetate rânduri dezvoltarea modelului.
Planurile au fost în cele din urmă stabilite pentru ca Alfieri să poată fi cumpărat de pasionaţi în 2019, însă lansarea târzie a forţat Maserati să înlocuiască puternicul propulsor cu unul mai cuminte: biturbo V6. Decizia a fost luată pentru a respecta noile norme de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană în 2020, iar acestea stau şi la baza deciziei de a oferi o versiune pur electrică a supercarului.
Lansarea lui Maserati Alfieri electric a fost deja programată pentru 2020, la numai un an distanţă de versiunea cu propulsor tradiţional.Până atunci, Maserati pregăteşte lansarea unor înlocuitori pentru GranTurismo şi GranCabrio, care vor fi bazaţi pe aceeaşi arhitectură ca şi Ghibli, Levante şi Quattroporte.
Cele două noi modele vor avea dimensiuni mai compacte, astfel că vor cântări mai puţin, element care va permite reducerea consumului de carburant şi, implicit, a emisiilor de dioxid de carbon. De altfel, la aceste lucruri va contribui şi renunţarea la motorul V8 în favoarea unui propulsor biturbo V6.Via Autocar
Comentarii (0)