După lupte seculare, Honda NSX intră oficial în producție. Primele mașini ajung în Europa în toamnă

de Bogdan Mirică
Vineri, 18.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda a anunțat că aprilie este luna în care NSX intră în producție. Supercarul va fi construit manual de o echipă de 100 de oameni la o fabrică din Statele Unite.

Oficial, ni s-au lungit urechile de când tot așteptăm să vedem în carne și oase noua generație Honda NSX. Însă, acum suntem mai aproape ca oricând. După ce le-a luat vreo 10 ani să finalizeze dezvoltarea modelului, cei de la Honda se străduie de mai bine de un an să introducă noul NSX în producție. Până și valul de popularitate de care s-a bucurat anul trecut pare să se mai fi domolit.

Honda anunță însă că noul NSX va intra oficial în producție în luna aprilie a acestui an. Supercarul japonez va fi produs la o uzină din Statele Unite de către o echipă de 100 de tehnicieni, special antrenați pentru acest proces. Propulsorul V6 va fi construit însă la o altă fabrică și va fi asamblat manual, fiecare unitate urmând să aibă 547 de șuruburi strânse doar de muncitori pentru a asigura perfecțiunea.

Esential 240 de kilometri va parcurge fiecare exemplar Honda NSX înainte de a ajunge la clienții săi.
Propulsorul dezvoltă împreună cu motoarele electrice un total de 573 de cai putere, adică suficient pentru a atinge o viteză de 305 km/h.
Pentru a se asigura că totul merge perfect, fiecare unitate NSX va fi testată riguros pe o distanță de 240 de kilometri odată ce va ieși de pe poarta uzinei.

Primele exemplare vor vedea lumina zilei în aprilie și vor ajunge la clienții din Statele Unite, acolo unde NSX se vinde sub brandul Acura. Europenii care au comandat supercarul vor fi nevoiți să aștepte până în toamna acestui an pentru a vedea mașina în garaj.

Comentarii (21)

  • hulala
    De cand aman nsx-ul, ar trebui sa-l scoata in varianta cu facelift :-DDD

    Hai madalescule cu invectivele !!!
    20 8
  • Viorel Pedro Vetrici
    Pe langa faptul ca voi domnilor sau domnule, sau domnisorule redactor violezi excesiv constitutia RO si dreptul exprimarii liber al oamenilor, prin dizlocarea de noi frontiere pe AM , ai fi putut avea macar tangbilul respect fata de cititori postand toate detaliile acestui superb exemplar NSX. Sunt cititori care habar n-au ce inseamna cultura automobilistica.

    Ceea ce nu a spus AM voi spune eu, poate unii mai rumega niste idei bune : Fiecare motor al lui NSX este asamblat in 6 ore , are 547 suruburi ( lucru confirmat si de AM ) , dar care ATENTIE : sunt insurubate manual, apoi cu cheie dinamometrica pana la un anumit moment. Motorul termic FARA ca sa aiba arborele echilibrat il urca pe Dyno , si timp de o ora este supus testelor . 2.800 de lucratori scot din fabrica 91 bucati zilnic. Constructia unui NSX dureaza intre 10-12 zile, dintre care numai vopsirea dureaza 2 zile . DC ? Japonezii folosesc cel mai complex proces de vopsire din industria auto precum foloseste Lexus. Adica pentru a obţine finisajul perfect, vopseaua este supusă unui proces de sablare umedă (cel mai revolutionar proces in industria auto la nivel MONDIAL ) , practic fiecare membru al echipei este un expert în detectarea celor mai mici imperfecţiuni care nu sunt vizibile cu ochiul liber. Inainte ca aceasta sa fie vopsita se face un control pentru a prevenii imperfectiunile mai mari de 50 microni (0,0002 inch = 0,05 mm) De astfel in procesul de productie se foloseste avansată tehnologie de lipire şi sudură cu înşurubare laser precum la divizia premium TOYOTA . Pe laNga toate astea NSX este singurul Supercar hybrid cu volanta cu masa dubla ''Dual-mass flywheel'' ( INCA O TEHNICA REVOLUTIONARA IN INDUSTRIA AUTO ).

    Citez : ''Crankshaft balancing also happens after the dyno test, once the electric motor’s rotor and dual-mass flywheel have been installed''.

    ''Some spaceframes visit the quality-confirmation center where measurement tools accurate to 0.002-inch check for conformity to design specifications.''

    ''All screws are started by hand then tightened with special synchronized-transducer wrenches that provide audible and visual feedback to the assemblers, as well as a record of the torque applied.''

    ''Honda spent a total of $70 million over four years refurbishing a 30-year-old warehouse and installing tools to create the PMC. That investment covers both the 200,000-square-foot manufacturing plant and an adjoining 115,000-square-foot building used to store finished cars.

    The pristine white walls and speckled flooring tell you this is not your typical car-manufacturing plant. The air conditioning, brilliant lighting, glass interior walls, and operating-room cleanliness make this an ideal place to build high-end automobiles''

    ''Honda engineers invented a special measuring gauge to select valvetrain shims with utmost precision. Every fastener is hand-started, and the final torque applied by a power tool is automatically displayed on a screen and recorded in a data bank.''

    ''Honda launched the first Japanese luxury brand in 1986 with Acura Integras and Legends. Five years later, Acura shot a missile across Ferrari’s bow by introducing the NSX, Japan’s first supercar.''



    Comentariul de mai sus vizeaza doar cunoscatorii....Multumesc pt intelegere !
    25 23
  • @Viorele Madalescu
    Nici Honda n-ar fi distribuit asa "comunicat de presa" :DDD

    De parca alti producatori construiesc masinile in spatele blocului cu nea' Georgel.

    Da cu incendiile NSX-ului cum sta treaba???
    21 13
  • @@Viorele Madalescu
    Incendii la o masina care abia a aparut ? Pe ce lume traiesti amice ? Mai bine vorbeste de incendiile lui W222 limuzina aia ''de top'' , sunt multe la numar ;)
    13 18
  • Viorel Pedro Vetrici
    @@@Viorele Madalescu. Iti multumesc pt sustinere. Sunt nou pe acest site si pan acum nu am avut de aface cu semidocti ca cel de sus. Voi face cu greu fata . Eu raspund doar cunoscatorilor care chiar au ceva de spus.
    11 23
  • @madalaescu

    ai un stil de a scrie ABSOLUT INCONFUNDABIL. Sunt mici ticuri de scriere folosite de-a lungul multor nick-name-uri, stilul bombastic tip comunicat de presa, o anumita topica usor dereglata, nick-name-urile cu iz slav formate din 3 nume (e vreo mostenire de peste Prut?), etc

    nu stiu daca iti dai seama, dar mai rau faci marcii pe care o tot lauzi. Exista un moment in care asocierea persoanei tale este mai mult nefasta decat fasta indiferent cata dreptate ai.

    Ti-ai construit un profil de utilizator atat de urat incat manutza rosie este by default.

    apropos de masina....e facuta la modul "foarte tare frate!!!!" asa cum e facut orice Porsche, McLaren, Aston si alti granzi.
    26 9
  • oare se va ridica la nivelul unui GTR?ca design e mult peste....si oricum GTR nu a excelat la acest capitol nici cand a aparut
    8 4
  • @vianu
    honda construieste precum granzii enumerati de tine dar la un sfert de pret!! Cam asta e diferenta :)
    Referitor la madalescu trebuie sa recunosti ca fara el ar fi o monotonie ingrozitoare:))
    6 7
  • Mitica Blajinul
    georgiene, eu i-am mai explicat mufiei ce inseamna sablare. Sa sablezi o masina care a iesit de pe linia de vopsire? Trebuie sa fii tampit.
    SABLÁ, sablez, vb. I. Tranz. A curăța, a netezi sau a face să devină mată suprafața pieselor metalice cu ajutorul unui jet de nisip împroșcat cu aer comprimat. – Din fr. sabler.
    Definitia de mai sus este luata din DEX. Apropos, stii ca exista dictionarul asta?
    Echilibrarea arborelui cotit, stii cum se face? Am vazut ca ai copiat(ca de obicei) informatiile in engleza si ai folosit google translate. A big job, mate! Patria va fi recunoscatoare! M-ai terminat cu chestia aia cu cheile dinamonmetrice! Mai sa fie! Japos au inventat cheile sincronizate dinamometrice. Le foloseau cand ajustau armurile samurailor. Tu ai vazut cum arata o cheie dinamometrica? Acum gasesti si chei dinamometrice digitale.Eu am una. Sunt extraordinare, mai ales cand trebuie sa strangi suruburile la anumite(atentie) unghiuri. Asta este valabil la prezoanele de la chiuloase dupe ce au fost stranse la anumite valori(Nm). Dual -mass flywheel este folosita de multi ani in industria auto.In special la motoarele diesel . Si am sa mai adaug ceva despre DMF inca tehnica revolutionara din istoria auto. O sa ai nevoie de google translate, din nou. Fii atent !
    The LuK dual mass flywheel is one of the outstanding innovations in 50 years of company history

    The 100 millionth dual mass flywheel (DMF) has left the production line at the automotive supplier LuK in Bühl (Germany), which is part of the Schaeffler Group. This successful vibration damper has now been manufactured for three decades at three locations: At its headquarters in Bühl since the introduction of the DMF in 1985, in Szombathely, Hungary since 2000 and in Taicang, China since 2007. “The development of the dual mass flywheel is one of the outstanding innovations in our company’s almost 50-year history and has emerged as a groundbreaking product for the automotive industry and as a key technology for sustainable mobility, which is required more than ever today”, said Matthias Zink, President of the Transmission Systems business division, during the celebrations to mark this manufacturing milestone. Dr. Wolfgang Reik, the former development manager at LuK, explained that success was not foreseeable at the outset and that one must also be a passionate inventor in order to overcome the initial obstacles. Zink added: “The decisive factor for our success is the motivation of our engineers who are shaping the mobility for tomorrow now, and were also doing it 30 years ago by successfully developing the DMF.

    The first customer for the DMF was the automobile manufacturer BMW in 1985
    The DMF allows driving in fuel-efficient operating points with increased auditory comfort, and therefore makes a contribution to reducing CO2 emissions and fuel consumption. This was and still is the decisive factor for the market success of a product. The first vehicle on the market with a dual mass flywheel from LuK was the BMW 525e.
    16 8
  • @Mitica
    Nici tu n-ai inteles ce ai zis , asa-i ? :)))))
    9 11
  • Mitica Blajinul
    @mufia, dar tu ai inteles? Cel mai important lucru, este sa intelegi tu. Te inteleg, asa se nasc geniile ca tine. Daca ai cultura de cunoscator auto, esti geniu. Daca nu ai......Problema este(in cazul tau) daca altcineva te considera cunoscator. Mai judeca, daca ai cu ce!
    Esti cumva ruda cu Ostap Bender. 12 scaune, parca!
    8 3
  • Mitica Blajinul
    Dai plusuri si minusuri cu nemiluita. Chiar crezi ca nu te cunoaste nimeni? Parelelule!
    9 2
  • "Pe langa faptul ca voi domnilor sau domnule, sau domnisorule redactor violezi excesiv constitutia RO si dreptul exprimarii liber al oamenilor, prin dizlocarea de noi frontiere pe AM... "
    Dar ce frumos suna!

    Dupa care:

    "Sunt nou pe acest site..."

    Pai de unde stii tu ca cei de la AM "violeaza excesiv Constitutia Ro", din moment ce esti nou pe acest site? Madalescule, las-o asa. Nu-ti mai bate joc de masinile japoneze. Pentru ca tu chiar asta faci spunand niste prostii via Google Translate.

    Si apropo, acest site este proprietare privata. Si ca in orice loc privat, in care nu esti stapan, trebuie sa te supui unor reguli impuse de "proprietar". Daca AM vrea de maine sa faca din site-ul asta... unul de retete culinare, pescari, alcool... porno :)), inseamna ca ti-ar ingradi tie dreptul sa scrii aici despre masini? Intelege ca tu ai incalcat niste reguli, inainte de toate de respect fata de ceilalti useri prin incultura ta auto si prostiile pe care le debitezi despre masini. Si cand iti spun asta toti userii si tu o sustii pe a ta, pai ar fi bine ori sa te mai interesezi cum e treaba defapt, ori sa stai in banca ta. Este cel mai intelept lucru pentru cineva care greseste. Dar ca sa-ti dai seama ca greseti, nu e chiar simplu... din cate vad. :))))
    15 3
  • eu sfatuiesc automarket sa grabeasca procesul de introducere a functiei obligatorii de login pe site
    14 2
  • Citez '' Si apropo, acest site este proprietare privata. Si ca in orice loc privat, in care nu esti stapan, trebuie sa te supui unor reguli impuse de "proprietar". Bey esti prost ? Raspuns DA. Automarket este la fel de ''privat'' precum casele de pariuri, terasele, taxiurile si restaurantele a carui fumat pe DOMENIUL PUBLIC- ATENTIE MARE : DOMENIUL PUBLIC , este strict interzis . Cu toate zis este restaurantul tau, dar la urma urmei tot un spatiu destinat publicului ramane , ca si AM de astfel. Stai jos, esti mai prost decat prevede legea . :)))))
    3 7
  • @@mda..... Scuze, dar eu habar nu am ce inseamna constitutia RO . Se pare ca ai dreptate , AM este un domeniu public online , de asta ii se mai spune si ''PUBLICATIE AUTO '' .
    4 6
  • Mitica Blajinul
    @medelinescu, recunoaste ca fara tine , totul ar fi normal.
    5 1
  • Pedro, tu ai cumva probleme in familie? Am citit comentariile tale. Glumesti? Ce ai scris tu, sunt cele mai faine perle de la examenele de "limba romana".
    0 1
  • Hai sa-ti desenez altfel ca tu te prinzi f greu. Daca tu vii in casa mea... sau magazinul meu si începi sa faci scandal si sa faci ceva... maro in mijlocul casei, am tot dreptul sa te dau afara. Chiar si in suturi. Si chiar daca magazinul meu e destinat accesului oamenilor.
    Si ca sa vezi cum e si cu spatiul public, gen strada sau parc, daca faci aceleasi lucruri si acolo, poti sa ti-o iei.
    Tu nu prea intelegi ideea de democratie si spatiu public. Înseamnă sa fii liber sa gandesti si sa faci ce vrei, fără sa ingradesti libertatea altora si fără sa ii jignesti. Va amintiti replica aia celebra de la începutul anilor 90, "ti s-a urcat democratia la cap"? Ei bine, se pare ca si in prezent e valabila. :)))
    6 1
  • @mda, e bine mai madalescule ca nu te dezminti din a scrie in numele altor persoane, asa cum ai facut la 00:27. Ca sa vezi, la 6 minute dupa ce mi-ai raspuns, "am intrat si eu pe site ca sa-mi cer scuze". :))))
    Omule, esti pur si simplu bolnav.
    6 2
  • @@@mda
    ''Daca tu vii in casa mea... sau magazinul meu si începi sa faci scandal si sa faci ceva... maro in mijlocul casei, am tot dreptul sa te dau afara. Chiar si in suturi'' ....Bey esti nebun ? Sa mi-o iau ?Articolul 23-LIBERTATEA INDIVIDUALA a drepturilor omului . Aliniatul (1) inscris in constitutia Romanie >'' Libertatea individuală si siguranta persoanei sunt inviolabile. '' . Habar n-ai de ce scrie in Contitutie, e prea mult pentru tine . ZERO cultura ai amice. Nu te baza ca in casa ta esti chiar atat de stapan. Te pot salta mascatii imediat in baza unui mandat de perchezitie.....nah ca poti sa-i scoti si pe dansii ''in suturi'' ca ti-au incalcat teritoriul nu ? Penibil amice...... Hai sa-ti zic ceva mai pe sleau.

    Eu sunt proprietarul unui apartament ( cu acte in regula ). Imi deschid o stomatologie. Automat eu trebuie sa ma SUPUN legii chiar daca este spatiul meu. Adica ? Orice client care intra la mine in stomatologie nu are dreptul CONFORM legii sa aprinda tigara in sala de asteptare . De ce ? Fiindca constituie un domeniu public, care deserveste publicul . Acum i-a loc, se pare ca mai ai multe de invatat .

    Eu imi deschid un lant de restaurante . Toate sunt proprietati personale , doar ca din nou trebuie sa ma supun legii . Intelegi care-i treaba cu AM ?
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru