Tranziția spre utilizarea mașinilor electrice are potențialul de a genera numeroase schimbări în industria auto și nu numai. După ce anterior au circulat numeroase speculații cu privire la prețul în creștere al litiului necesar pentru baterii, producătorii realizează că există alte două metale folosite în cantități mari pentru construcția de mașinile electrice.
De exemplu, o mașină electrică are nevoie de o cantitate de 4 ori mai mare de cupru decât o mașină cu motor cu combustie internă, iar BHP, cea mai mare companie minieră din lume, susține că există pericolul ca cererea provenită de la constructori să depășească cu mult oferta.
Compania afirmă că în ultimele două decenii nu au fost descoperite zăcăminte noi de cupru, iar minele actuale sunt vechi.
Un alt metal important în construcția de mașini electrice este cobaltul. Interesul pentru cobalt este evidențiat și de o serie de surse din industrie care au dezvăluit că Grupul Volkswagen așteaptă oferte de furnizare a cuprului pentru următorii 10 ani, cu începere din 2019.
"Oferta nu spune cât cobalt au nevoie. electrice vor să producă și trebuie să-ți dai seama singur de cât cobalt au nevoie", afirmă surse din cadrul industriei de cobalt.
Au menționat câte mașiniGrupul Volkswagen a anunțat cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt un plan ambițios care vizează lansarea a 50 de modele electrice până în 2030 ca urmare a unor investiții de 20 de miliarde de euro.
cat despre cupru, situatia este catastrofala, asa cum se precizeaza si in articol, cuprul este adevarata limitare a tuturor tehnologiilor "verzi" la care viseaza multi pe aici. anul trecut a aparut o carte dedicata in principal problemei cuprului. pt cine vrea sa stie mai multe uite aici.
https://www.amazon.com/non-solutions-project-Mathijs-Beckers-ebook/dp/B01N6SN5E1/ref=mt_kindle?_encoding=UTF8&me=