După ce am văzut o mulțime de situații în care proprietarii Tesla au păcălit sistemul semi-autonom Autopilot, relaxându-se pe bancheta din spate sau chiar dormind, mai multe organizații internaționale au tras un semnal de alarmă.
Ceilalți producători auto se bazează pe o serie de algoritmi și sisteme care calculează nivelul de prezență al celui de la volan în actul șofatului. Tesla se baza doar pe presiunea detectată de volan.
Consumer Reports, una dintre cele mai respectate organizații din America atunci când vine vorba de calitatea automobilelor, a susținut încă de acum câțiva ani că Tesla trebuie să se folosească și de alte modalități de monitorizare a atenției șoferului. „Actualul sistem Tesla nu poate detecta dacă șoferul este atent la drum. Folosirea camerelor din interior ar putea să se dovedească eficient, ar putea evita distragerea și ar putea salva o mulțime de vieți”, a declarat managerul diviziei de testare Consumer Reports.
În acest context, americanii de la Tesla se văd nevoiți să cedeze presiunilor și să folosească o cameră care se afla pe Model 3 și Model Y încă de acum câțiva ani și care era poziționată în interior, deasupra oglinzii retrovizoare.
Cel mai recent update de soft emis de Tesla a dezvăluit că, acum, acea cameră video poate detecta nivelul de oboseală și atenția șoferului.
Imaginile surprinse de aceasta nu părăsesc mașina și nu sunt stocate. Asta se întâmplă doar dacă șoferul își dă acordul în acest sens.În 2018, Elon Musk a respins o propunere a inginerilor Tesla, care doreau un sistem de monitorizare a șoferului. Musk susținea că monitorizarea ochilor nu este eficientă pentru a măsura atenția.
Trebuie să scrie că vezi că flacăra aprinsă de la aragaz frige??? Cafeaua e fierbinte??