După Honda Accord, un alt sedan japonez ar putea fi pensionat definitiv: Toyota Avensis

de Bogdan Mirică
Marti, 18.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota se gândește să nu mai dea naștere unui înlocuitor pentru actualul Avensis. Piața sedanurilor medii scade vertiginos, iar japonezii își doresc mai mult un crossover.

După Honda Accord, un alt sedan de segment mediu ar putea părăsi Europa din cauza vânzărilor în scădere și declinului acestei piețe. Este vorba despre Toyota Avensis.

După cum bine știm, clienții de pe Bătrânul Continent preferă din ce în ce mai mult SUV-urile. Asta înseamnă că acest segment crește, în detrimentul celorlalte, mai ales că mulți clienți ar cumpăra un SUV în locul unui Avensis.

Modelul jaonez a fost introdus pentru prima dată în Europa în anul 1997 pentru a se lupta cu nume grele pe atunci: Opel Vectra, Peugeot 406, Volkswagen Passat sau Ford Mondeo. Soarta lui Avensis este pusă sub semnul întrebării pentru că actuala generație se apropie de finalul carierei, iar zvonurile privind un înlocuitor sunt tot mai sumbre.

Într-un interviu acordat AutoExpress, Johan van Zyl, șeful Toyota Europa, a declarat: ”Ne uităm la acest segment și la evoluția lui și ne punem unele întrebări. Suntem extrem de satisfăcuți cu performanțele lui Avensis acum, produsul e profitabil pentru noi.

Dar ne întrebăm dacă următorul pas ar trebui să fie tot un sedan de segment D sau altceva”.

Urmareste Automarket
Acel ”altceva” ar putea fi un SUV, pentru că Toyota, ca și restul producătorilor, încearcă să profite la maxim de pe urma exploziei acestui segment. În plus, Toyota nu are o ofertă foarte generoasă de SUV-uri pe piața de la noi. Există RAV4, există Land Cruiser și în viitorul apropiat ar urma să facem cunoștință cu C-HR.
Însă mai există loc pentru un SUV, iar debutul acestuia ar putea să se facă până la finalul acestui deceniu.

Comentarii (23)

  • Enache
    Un alt model cu rezonanta va fi scos. Avensis era unul dintre cele mai calitative sedanuri de clasa medie , primele fiind Mazda 6 si Kia Optima . Pe cat de accesibil era (16.770 euro in oferta Toyota varianta de baza ) ofera un substrat tehnic premium ( zic premium fiindca suspensia spate Multi-link nu mai ofera decat modele premium din clase superioare sau in configuratii ultra-superioare de la marci de volum gen de la 30-40 mii in sus ), o fiabilitate dobandita , o tinuta de drum foarte silentioasa , un design iesit din comun.
    26 26
  • Marian
    Nu stiu de ce ar mai fi trebuit Honda sa tina Accord-ul cand noul Civic este deja la dimensiunile unui Accord? :)
    22 6
  • @Enache
    Mascarescule, du-te si te culca! Esti prea beat dupa japoneze.
    6 14
  • Enache
    Taciunii care au dat vot negativ, dc nu intra sa conteste cu contra-argumente ca ceea ce am zis nu-i adevarat ? Probabil or fii proprietarii ascutitorilor care nu ofera o astfel de abordare pe puntea spate :)))))
    15 18
  • @Automarket
    Toyota are destule SUVs in gama , nu mai vad aparitia altuia . Are Land Cruiser 200 la clasa full-size , are Land Cruiser 150 la clasa mare , are Rav4 la clasa compacta, are C-HR la clasa ultra-compacta , ce mai urmeaza ? Suv mini ?
    16 0
  • someone
    eu cred ca honda si toyota au avut o abordare gresita....in ce sens? nu stiu exact cum, dar din aceeasi tara, in aceeasi categorie, clasa medie respectiv, mazda 6 rezista cu brio si chiar face zile negre concurentilor europeni.
    deci, se poate
    20 3
  • "După Honda Accord, un alt sedan de segment mediu ar putea părăsi Europa din cauza vânzărilor în scădere și declinului acestei piețe. Este vorba despre Toyota Avensis."

    Ma uit la vanzarile lui Mondeo sau Passat in Europa si imi vine sa nu-i cred pe cei de la Toyota. Problema nu e neaparat la segmentul acesta, in sine. Ci la produsele oferite de o companie si cu care sunt obisnuiti (sau nu) europenii.
    18 7
  • Avensis.
    Nu stiu de unde ati scos-o pe asta cu suspensie multilink la Avensis. Are o suspensie spate independenta cu brate duble, la fel ca la Auris 1.6. Nu e multilink.
    Avensis nu vinde in Europa intrucat nu are motoare pe benzina performante, nu are cutii de viteze automate la nivelul celorlalte marci, nu are Diesel cu cutie automata, iar motoarele Diesel sunt prost antifonate, mult mai prost antifonate decat la Corolla 1.4d-4d.
    In plus, tinuta de drum este mediocra, iar suspensiile sunt zgomotoase si rigide fara ca asta sa se traduca intr-o abordare incisiva a virajelor.
    Spatiul interior nu este nici el la nivelul celorlalti, ampatamentul este relativ mic, iar pozitia de la volan este atat de inalta incat cei mai inalti de 185cm lovesc volanul cu genunchii, iar maneta pilotului automat, la fiecare viraj loveste bine de tot genunchiul drept.
    In concluzie, destule motive pentru care vinde prost.
    16 12
  • @Avensis
    Tu probabil esti unul drintre aia care posteaza doar sa nu se plictiseasca .Eu detin in momentul de fata Avensis T25 adica varianta precedenta ( iti dau mura in gura , ma tem ca nu stii ce inseamna T25 ) , iar masina are suspensie Multi-link pe spate.Nimic nou sub soare pt o marca care se respecta. Si unele modele Daewoo au Multi-link pe spate , vezi sedanul de buget Gentra care se vinte pe alte piete, vezi modele care s-au vandut in Europa : Nubira 1,2,Leganza, Tacuma veneau cu o suspensie Multi-link , iar tu spui ca n-are Avensis esti penibil ? :))))

    Uite aici linkul , am sa-ti citez :

    http://www.sbtjapan.com/kp-daewoo-nubira-review-price-specs-fuel-consumption

    ''The Daewoo Nubira is hence, a different and new car in the category to meet the customer’s personal and professional needs. The compact car was conceptualized and marketed in 1997 and continued manufacturing and the exclusive assembly till year 2002.The specs are ensured to provide and deliver mind boggling results to the end customers for exciting ride over distances. The drive train, engine and chassis consist of the front wheel drive train, 5 speed manual transmission, 2 liters engine, inline four cylinders, 34.8 feet turning circle, overhead shafts, 16 valves, multi link rear suspension and independent Macpherson strut front suspension system'' . Asta fiind Nubira 1, aia lansata in 97'' .

    Apoi : http://peasfalt.ro/Teste-drive/2014/Daewoo-Gentra/

    ''Daewoo Gentra te va face să zâmbeşti. Nuuu! Maşina asta nu are cum să aibă o bară de torsiune pe puntea spate la o asemenea manevrabilitate! Trag pe dreapta, cobor şi mă aplec spre pământ, dedesubtul maşinii. Sunt uluit de ceea ce descopăr! Daewoo Gentra vine cu o suspensie multilink pe puntea spate! În zilele noastre producătorii „eficientizează” într-atât de mult costurile încât ne tot vând bare de torsiune rudimentare pe post de substrat tehnic avansat, şi am uitat cu desăvârşire că în anii ’90 toţi producătorii care se respectau trecuseră la suspensii multilink, întrucât erau
    considerate un etalon an
    manevrabilităţii şi confortului. Şi
    Gentra aplică astăzi aceeaşi reţetă!
    Asta chiar dacă se vrea a fi un sedan,
    hai să o spunem pe şleau, ieftin!
    Prin abordarea asta Gentra le dă o
    palmă peste obraz multor modele
    accesibile de pe piaţă...''

    Iar acum test cu Avensis 2016 , citez :

    ''E admirabil cât de mult s-a schimbat spre bine ţinuta de drum a noii generaţii Avensis! La drept vorbind, arhitectura suspensiei spate era una multilink şi până acum, iar inginerii n-au trebuit decât să monteze nişte arcuri mai ferme şi poate nişte amortizoare cu un alt grad de rigiditate. Se simt schimbări majore, însă, în condus, şi despre ţinuta de drum a lui Avensis se poate spune că s-a „europenizat” cel mai mult!''


    Revenind. Oricum multilink sau independenta prea putin conteaza, multi nu ofera nici atat , este o suspensie superioara mult mai costisitoare puntii rigide , stii tu aia care este pe Audi TT 1.8 TFSI 2016!!!! adica pe 80% din modelele grupului VAG dintre care si Passat B8 concurent cu Avensis. Comparabile, Avensis ofera o tinuta de drum net superioara pe langa o masina cu osie de caruta ( probabil intelegi terminii ) adica Passat B8 . In ceea ce priveste performantele, nimeni nu-si cumpara sedan de clasa D sa faca liniute, iar aici vb de ceva ilegal. In alta ordine de idei, probabil nu ai condus motorizari diesel de la ambii pt a face o comparatie, motorul TDI consuma mult ulei, probleme cu fiabilitate, distributii sarite de la punct, iar nu in ultimul rand troncane mai rau ca un tractor. Eu am 1,94 inaltime, iar deasupra capului mai am 4 degete pana sa ating. Altceva mai stii ?
    13 9
  • Avensis.
    Nu stiu de ce insisti atat cu multilink-ul asta desi e clar ca nu stapanesti termenii tehnici.
    Si nu vad ce legatura are Avensis-ul tau cu cel curent. Eu ti-am spus problemele masinii, un Avensis 2.0D-4D Executive, inferior majoritatii modelelor de clasa medie de pe piata in acest moment. Asta se vede si in vanzari.
    PS. Am condus Megane RS 250 pe circuit. Are punte rigida pe spate. Iti recomand o tura cu masina asta. Vei incepe sa intelegi mai multe din ceea ce compune o masina. E spre binele tau, sa stii ca eu tin cu tine.
    PS 2 Motoarele Diesel de la Toyota consuma ulei si consuma bine, vezi 1.4d-4d si nu doar cele diesel.
    5 14
  • bai mafia...adica @@avensis

    tu esti un elon musk da' de peste prut, nu? Mai 4 degete pana sa atingi, ce? 1,60m?

    madalaescu nu ti-ai facut cont!... iar ai postat "camuflat"...
    4 8
  • @Avensis
    Chiar este nevoie sa-ti arat diafragma suspensiilor ca sa distingi ? Stii cum arata suspensia Multi-link de pe Passatul B8 de 60 de mii ? Exact ca cea de pe Avensis . Poftim pozele aici :

    http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201512-216tyzn/LS/201512-216-fohxi-IhWXyT7KTW.jpg

    http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201510-216qamw/LS/201510-216-lzsfc-u3ICDZ9FGe.jpg

    Avensisul meu are o mare legatura cu cel curent, si anume subansablul tehnic : suspensii, directii, sasiu, etc. Vezi ampatamentul noului Avensis este acelasi cu T25. Mai vrei si alta mura in gura ?

    In sfarsit! Ma bucur ca te-ai mai documentat putin, dar nu in de ajuns. Marfa Megane RS250 pe circuit asa-i ? Dar se vede de la o posta ca habar n-ai de acei ''termeni tehnici'' , altfel daca chiar ai fi condus ai fi stiut ca Megane RS ofera o punte semi-rigida , nu rigida conventionala , adica ca si la Talisman cu 4CONTROL ofera in blus bara stabilizatoare integrata in constructia axului, ceva mai complex ca costuri dar nimic tot HI-TECH ( ca si cum o femeie s-ar ruja sa para mai frumoasa ) .Hai sa-ti spun eu ce stiu din ceea ce compune o masina in sprijinul turei cu Megane RS . Se ia doua masini , sa zicem Mazda MX-5 2.0 de 160CP cu suspensie Multi-link spate vs Megane RS 250 cu punte semi-rigida . Pe un circuit nu e nici o diferenta intre montruosul motor turbo de vreo 250 de cai si un MX-5 cu motor de 160 cai. pentru ca Megane-ul nu face decat sa NU poata sa si puna puterea jos in curbe , fuge de cur din cauza suspensiei de caruta si pierde timp invartind rotile in gol. Chiar vrei o schita cu treaba asta ? Iti da tata ''di toti'' fecioras.
    8 5
  • Chiar este nevoie sa-ti arat diafragma suspensiilor ca sa distingi ? Stii cum arata suspensia Multi-link de pe Passatul B8 de 60 de mii ? Exact ca cea de pe Avensis . Poftim pozele aici :

    http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201512-216tyzn/LS/201512-216-fohxi-IhWXyT7KTW.jpg

    http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201510-216qamw/LS/201510-216-lzsfc-u3ICDZ9FGe.jpg

    Avensisul meu are o mare legatura cu cel curent, si anume subansablul tehnic : suspensii, directii, sasiu, etc. Vezi ampatamentul noului Avensis este acelasi cu T25. Mai vrei si alta mura in gura ?

    In sfarsit! Ma bucur ca te-ai mai documentat putin, dar nu in de ajuns. Marfa Megane RS250 pe circuit asa-i ? Dar se vede de la o posta ca habar n-ai de acei ''termeni tehnici'' , altfel daca chiar ai fi condus ai fi stiut ca Megane RS ofera o punte semi-rigida , nu rigida conventionala , adica ca si la Talisman cu 4CONTROL ofera in blus bara stabilizatoare integrata in constructia axului, ceva mai complex ca costuri dar nimic tot HI-TECH ( ca si cum o femeie s-ar ruja sa para mai frumoasa ) .Hai sa-ti spun eu ce stiu din ceea ce compune o masina in sprijinul turei cu Megane RS . Se ia doua masini , sa zicem Mazda MX-5 2.0 de 160CP cu suspensie Multi-link spate vs Megane RS 250 cu punte semi-rigida . Pe un circuit nu e nici o diferenta intre montruosul motor turbo de vreo 250 de cai si un MX-5 cu motor de 160 cai. pentru ca Megane-ul nu face decat sa NU poata sa si puna puterea jos in curbe , fuge de cur din cauza suspensiei de caruta si pierde timp invartind rotile in gol. Chiar vrei o schita cu treaba asta ? Iti da tata ''di toti'' fecioras.
    3 5
  • Prietene ( cu ghilimele de rigoare ) nu-i vina mea ca nu vezi padurea din cauza copacilor. Iti ofer ultima mura-n gura , in care iti voi arata vizual ( ca mintal vad ca e greu pt tine ) diferenta intre Multi-linkul de pe Passatul B8 de top ( 57.000 euro ) si Multi-linkul de pe Avensis , practic nici o diferenta. In sfarsit, nu despre motorizari superioare era vb. Chiar nu trebuie sa-mi zici c-ai testat RS250 cu punte rigida care NU exista ( este semi-rigida cu bara stabilizatoare integrata in constructia axului similar ca pe Talisman-e clar ca TU nu stapanesti termenii tehnici sau probabil nici n-ai condus asa ceva ).Adica o suspensie putin mai complexa ca costuri decat puntea conventionala .Uite cum facem, eu iti dau oportunitatea sa conduci RS250 ce zici ? Eu o sa vin cu o Mazda MX-5 cu Multi-link de doar 160CP .Intre cele doua e diferenta mare de cai putere, dar pe circuit Pe un circuit nu va fi nici o diferenta intre montruosul motor turbo de vreo 250 de cai si un MX-5 cu motor de 160 cai pentru ca Megane-ul nu face decat sa NU poata sa-si puna TOATA puterea jos in curbe , fuge de spate din cauza osiei de caruta si pierde timp invartind rotile in gol. Inteles ?
    5 4
  • Clio din '90 nu are nici macar arcuri pe spate. E o bara de torsiune. Garantez ca sta mai bine pe viraje decat un Avensis cu suspensia lui, oricare ar fi. Orice review vad cu Avensis 2016, nimeni nu lauda tinuta de drum. E ok si comfortabila, te duce din A in B si atat.
    Ca orice Toyota de fapt, isi face treaba, dar nu impresioneaza cu nimic. Nu e "a drivers car". Aici o concluzie de la englezi:

    "The Toyota Avensis Tourer is effortless to drive and the interior is comfortable and easy to use.

    It looks bland, inside and out. It's not as much fun to drive as a Ford Mondeo Estate, and a Skoda Octavia Estate is cheaper to buy and run."

    1.94m :))) Vezi ca nasu crescut de la atatea minciuni nu se pune. Deci ramai cu vreo 1.63m.
    5 7
  • @mowgli
    Bai nene Rusu nu cumva ai testat si tu RS 250 ca sticletele de sus ala care zice ca ARE punte rigida pe spate, cand e una semi ? Ma rog......punte conventionala ori semi e cam acelasi lucru, diferenta facand-o doar o bara stabilizatoare in plus integrata in constructia axului. Iti mai amintesti Octavia 3 in curba la Milcoiu ? Eu cred ca Clio o bate :)))))) , inclusiv un Ferrari. Lasand gluma la o parte, am spus cam care-i miza unei comparatii auto cu subansamble ( suspensii diferite ) . Este absolut penibil unde a ajuns industria auto europeana.Ca tot ai adus in discutie Renault ,sunt absolut stupefiat ca o limuzina ''biznis'' gen Renault Talisman cu pret de vreo 40 mii euro, ofera un subansamblu semi-low-cost mai ales in varianta care ar fi facut din aceasta masina o premiera in clasa ei cu acel sistem de directie integral :4Control. E ca si cum ai lua o caruta, i-ai pune LED-uri adaptive, jante pe 19'' scaune cu masaj si ai facut-o de lux. Sau Megane RS care ofera acelasi substrat tehnic depasit. Asta unu la mana. Doi la mana Talisman fara 4Control nu ofera nici punte semi, ci una conventionala ca pe Kadjarul de baza . Motorizari de pana in 160CP . 1.6DCI de 130 CP va avea o tinuta de drum execrabila d.p.d.v constructiv. Patru la mana, cunosc multe exemple de posesori de VW Jetta sau Skoda Octavia mk.2 care au schimbat intreaga puntea gratie drumurilor ''bune'' . La o suspensie independenta nu s-ar intampla asa ceva . Nici nu stiu cu ce sa compar Talisman in clasa sa . Cel mult cu o Dacia Logan , ca sa nu zic caruta. Daewoo Leganza - un concurent ''de scoala veche'' in segmentul D oferea pana si el Multi-link , la fel precum Nubira , Tacuma, Magnus, Statesman si multe altele. Audi A6 din 2004 trebuie sa amintesc ca in varianta FWD oferea tot punte , in ciuda in care se vroia premium ? Penibil chiar . E bine E34 ?
    5 6
  • @mowgli
    ''Orice review vad cu Avensis 2016, nimeni nu lauda tinuta de drum''

    Pai arata-mi o comparatie unde se lauda tinuta de drum al unui Passat cu punte rigida in defavoarea unui Avensis cu Multi-link ?
    5 6
  • Cornel Con
    Nici avensis nu o sa mai fie in Europa...din fericire ! Era o bazaconie de masina hidoasa si simplista pt bosorogi.Afara doar mumiile conduc toyota .Am condus ultima corolla si technologic e 15 ani sub peugeot 308 noul Leon sau Megane. Calitativ e doar 10 in urma. Afara cu chinezariile din Europa ! huoooo )))
    5 8
  • Bai, degeaba esti socat de situatia industria auto din Europa, daca masini Europene domina cam toate clasele. Din teste, Avensis iese mai prost si decat Octavia. Atat la motorizari, cat si la tinuta de drum.
    Daca Octavia e mai buna, de Passat te mai intrebi?
    De Mazda 6 nu vorbesc, acolo da, putem vorbi de o masina fun.
    Avensis insa e o plictiseala anosta, cu 3 motoare, din care 2 de la BMW care, culmea, sunt apreciate in review-uri, desi cam galagioase (antifonare proasta?). Benzinarul Toyota e intens criticat pentru ca aspru, nu are nicio dinamica si consuma mult.
    Mai departe poti comenta ce vrei, eu am incheiat subiectul.
    Poate fiecare cauta review-urile.
    Ideea e ca poti avea suspensie electromagnetica, ca tot degeaba e daca o masina cu bara de torsiune sau altceva e mai comfortabila si sta mai bine pe drum. Restu sunt povesti de adormit copiii, cu care deja m-am obisnuit.
    5 6
  • A fost cumva , mafiotul concediat? Vad ca are iarasi o gramada de timp si nume. El scrie ,el raspunde.Ca o moara stricata.
    Toyota asta a fost retrasa de pe piatza din a cauza suspensiei spate, care este "state of the art" Este punte rigida cu multi semi brate independante . Cam 15 brate pe roata.Si sub roata, bineinteles.Sa nu uitam si de barele de torsiune.Mai multe ca la orice masina de formula 1. Iar arcurile.... Mai ceva ca arcurile de la orice ceas de mana japonez. Sau elvetian. Enache, enache......Tu esti Cumintenia Pamantului. Stiai asta?
    5 3
  • silimarina
    @Florian Anghelescu/coman(aka madalescu) da bine ma inteligentule tu compari o masina gandita de la zero sa fie sportiva(mx-5) cu megane rs care a fost proiectata ca masina de volum.In plus mx-5 are 300kg mai putin.Dar chiar si asa pe Sachsenring, singurul circuit comun, Megan RS(varianta de 250 cp) a optinut 1:42.36 fata de 1:47.05 cat a optinut noul MX-5 in vatianta de 160cp.
    2 2
  • avensis si accordul sunt masini proiectate ca sa se potriveasca unei piete globale din care europa nu prea mai face parte, asa ca de ce sa oboseasca pt. o piata din ce in ce mai putin importanta.Noi avem skoda, suficient.
    0 1
  • Prea multă pasiune pentru o mașină depășită. Este clar că Avensis a pierdut lupta de piață atât cu japonezele din clasa sa ( Mazda, Honda ) cât și cu europenele. Să sperăm că o vor înlocui cu un model mai bine studiat sau că vor renunța la segmentul D - lipsa modelului actual pe piață nefiind o pierdere foarte mare. Europa este o piață cu alte necesități decât celelalte piețe și alt nivel de pretenții, fiind vorba de unele aspecte specifice la care unii constructori, deși respectabili și valoroși, trebuie să reflecteze dacă își doresc o cotă importanta din această piață pretențioasă și evolutivă în ritm mult mai accelerat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru