După Honda Accord, un alt sedan de segment mediu ar putea părăsi Europa din cauza vânzărilor în scădere și declinului acestei piețe. Este vorba despre Toyota Avensis.
După cum bine știm, clienții de pe Bătrânul Continent preferă din ce în ce mai mult SUV-urile. Asta înseamnă că acest segment crește, în detrimentul celorlalte, mai ales că mulți clienți ar cumpăra un SUV în locul unui Avensis.
Modelul jaonez a fost introdus pentru prima dată în Europa în anul 1997 pentru a se lupta cu nume grele pe atunci: Opel Vectra, Peugeot 406, Volkswagen Passat sau Ford Mondeo. Soarta lui Avensis este pusă sub semnul întrebării pentru că actuala generație se apropie de finalul carierei, iar zvonurile privind un înlocuitor sunt tot mai sumbre.
Într-un interviu acordat AutoExpress, Johan van Zyl, șeful Toyota Europa, a declarat: ”Ne uităm la acest segment și la evoluția lui și ne punem unele întrebări. Suntem extrem de satisfăcuți cu performanțele lui Avensis acum, produsul e profitabil pentru noi.
Dar ne întrebăm dacă următorul pas ar trebui să fie tot un sedan de segment D sau altceva”. Acel ”altceva” ar putea fi un SUV, pentru că Toyota, ca și restul producătorilor, încearcă să profite la maxim de pe urma exploziei acestui segment. În plus, Toyota nu are o ofertă foarte generoasă de SUV-uri pe piața de la noi. Există RAV4, există Land Cruiser și în viitorul apropiat ar urma să facem cunoștință cu C-HR. Însă mai există loc pentru un SUV, iar debutul acestuia ar putea să se facă până la finalul acestui deceniu.
deci, se poate
Ma uit la vanzarile lui Mondeo sau Passat in Europa si imi vine sa nu-i cred pe cei de la Toyota. Problema nu e neaparat la segmentul acesta, in sine. Ci la produsele oferite de o companie si cu care sunt obisnuiti (sau nu) europenii.
Avensis nu vinde in Europa intrucat nu are motoare pe benzina performante, nu are cutii de viteze automate la nivelul celorlalte marci, nu are Diesel cu cutie automata, iar motoarele Diesel sunt prost antifonate, mult mai prost antifonate decat la Corolla 1.4d-4d.
In plus, tinuta de drum este mediocra, iar suspensiile sunt zgomotoase si rigide fara ca asta sa se traduca intr-o abordare incisiva a virajelor.
Spatiul interior nu este nici el la nivelul celorlalti, ampatamentul este relativ mic, iar pozitia de la volan este atat de inalta incat cei mai inalti de 185cm lovesc volanul cu genunchii, iar maneta pilotului automat, la fiecare viraj loveste bine de tot genunchiul drept.
In concluzie, destule motive pentru care vinde prost.
Uite aici linkul , am sa-ti citez :
http://www.sbtjapan.com/kp-daewoo-nubira-review-price-specs-fuel-consumption
''The Daewoo Nubira is hence, a different and new car in the category to meet the customer’s personal and professional needs. The compact car was conceptualized and marketed in 1997 and continued manufacturing and the exclusive assembly till year 2002.The specs are ensured to provide and deliver mind boggling results to the end customers for exciting ride over distances. The drive train, engine and chassis consist of the front wheel drive train, 5 speed manual transmission, 2 liters engine, inline four cylinders, 34.8 feet turning circle, overhead shafts, 16 valves, multi link rear suspension and independent Macpherson strut front suspension system'' . Asta fiind Nubira 1, aia lansata in 97'' .
Apoi : http://peasfalt.ro/Teste-drive/2014/Daewoo-Gentra/
''Daewoo Gentra te va face să zâmbeşti. Nuuu! Maşina asta nu are cum să aibă o bară de torsiune pe puntea spate la o asemenea manevrabilitate! Trag pe dreapta, cobor şi mă aplec spre pământ, dedesubtul maşinii. Sunt uluit de ceea ce descopăr! Daewoo Gentra vine cu o suspensie multilink pe puntea spate! În zilele noastre producătorii „eficientizează” într-atât de mult costurile încât ne tot vând bare de torsiune rudimentare pe post de substrat tehnic avansat, şi am uitat cu desăvârşire că în anii ’90 toţi producătorii care se respectau trecuseră la suspensii multilink, întrucât erau
considerate un etalon an
manevrabilităţii şi confortului. Şi
Gentra aplică astăzi aceeaşi reţetă!
Asta chiar dacă se vrea a fi un sedan,
hai să o spunem pe şleau, ieftin!
Prin abordarea asta Gentra le dă o
palmă peste obraz multor modele
accesibile de pe piaţă...''
Iar acum test cu Avensis 2016 , citez :
''E admirabil cât de mult s-a schimbat spre bine ţinuta de drum a noii generaţii Avensis! La drept vorbind, arhitectura suspensiei spate era una multilink şi până acum, iar inginerii n-au trebuit decât să monteze nişte arcuri mai ferme şi poate nişte amortizoare cu un alt grad de rigiditate. Se simt schimbări majore, însă, în condus, şi despre ţinuta de drum a lui Avensis se poate spune că s-a „europenizat” cel mai mult!''
Revenind. Oricum multilink sau independenta prea putin conteaza, multi nu ofera nici atat , este o suspensie superioara mult mai costisitoare puntii rigide , stii tu aia care este pe Audi TT 1.8 TFSI 2016!!!! adica pe 80% din modelele grupului VAG dintre care si Passat B8 concurent cu Avensis. Comparabile, Avensis ofera o tinuta de drum net superioara pe langa o masina cu osie de caruta ( probabil intelegi terminii ) adica Passat B8 . In ceea ce priveste performantele, nimeni nu-si cumpara sedan de clasa D sa faca liniute, iar aici vb de ceva ilegal. In alta ordine de idei, probabil nu ai condus motorizari diesel de la ambii pt a face o comparatie, motorul TDI consuma mult ulei, probleme cu fiabilitate, distributii sarite de la punct, iar nu in ultimul rand troncane mai rau ca un tractor. Eu am 1,94 inaltime, iar deasupra capului mai am 4 degete pana sa ating. Altceva mai stii ?
Si nu vad ce legatura are Avensis-ul tau cu cel curent. Eu ti-am spus problemele masinii, un Avensis 2.0D-4D Executive, inferior majoritatii modelelor de clasa medie de pe piata in acest moment. Asta se vede si in vanzari.
PS. Am condus Megane RS 250 pe circuit. Are punte rigida pe spate. Iti recomand o tura cu masina asta. Vei incepe sa intelegi mai multe din ceea ce compune o masina. E spre binele tau, sa stii ca eu tin cu tine.
PS 2 Motoarele Diesel de la Toyota consuma ulei si consuma bine, vezi 1.4d-4d si nu doar cele diesel.
tu esti un elon musk da' de peste prut, nu? Mai 4 degete pana sa atingi, ce? 1,60m?
madalaescu nu ti-ai facut cont!... iar ai postat "camuflat"...
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201512-216tyzn/LS/201512-216-fohxi-IhWXyT7KTW.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201510-216qamw/LS/201510-216-lzsfc-u3ICDZ9FGe.jpg
Avensisul meu are o mare legatura cu cel curent, si anume subansablul tehnic : suspensii, directii, sasiu, etc. Vezi ampatamentul noului Avensis este acelasi cu T25. Mai vrei si alta mura in gura ?
In sfarsit! Ma bucur ca te-ai mai documentat putin, dar nu in de ajuns. Marfa Megane RS250 pe circuit asa-i ? Dar se vede de la o posta ca habar n-ai de acei ''termeni tehnici'' , altfel daca chiar ai fi condus ai fi stiut ca Megane RS ofera o punte semi-rigida , nu rigida conventionala , adica ca si la Talisman cu 4CONTROL ofera in blus bara stabilizatoare integrata in constructia axului, ceva mai complex ca costuri dar nimic tot HI-TECH ( ca si cum o femeie s-ar ruja sa para mai frumoasa ) .Hai sa-ti spun eu ce stiu din ceea ce compune o masina in sprijinul turei cu Megane RS . Se ia doua masini , sa zicem Mazda MX-5 2.0 de 160CP cu suspensie Multi-link spate vs Megane RS 250 cu punte semi-rigida . Pe un circuit nu e nici o diferenta intre montruosul motor turbo de vreo 250 de cai si un MX-5 cu motor de 160 cai. pentru ca Megane-ul nu face decat sa NU poata sa si puna puterea jos in curbe , fuge de cur din cauza suspensiei de caruta si pierde timp invartind rotile in gol. Chiar vrei o schita cu treaba asta ? Iti da tata ''di toti'' fecioras.
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201512-216tyzn/LS/201512-216-fohxi-IhWXyT7KTW.jpg
http://www.cartodrive.com/pa/tdg/201510-216qamw/LS/201510-216-lzsfc-u3ICDZ9FGe.jpg
Avensisul meu are o mare legatura cu cel curent, si anume subansablul tehnic : suspensii, directii, sasiu, etc. Vezi ampatamentul noului Avensis este acelasi cu T25. Mai vrei si alta mura in gura ?
In sfarsit! Ma bucur ca te-ai mai documentat putin, dar nu in de ajuns. Marfa Megane RS250 pe circuit asa-i ? Dar se vede de la o posta ca habar n-ai de acei ''termeni tehnici'' , altfel daca chiar ai fi condus ai fi stiut ca Megane RS ofera o punte semi-rigida , nu rigida conventionala , adica ca si la Talisman cu 4CONTROL ofera in blus bara stabilizatoare integrata in constructia axului, ceva mai complex ca costuri dar nimic tot HI-TECH ( ca si cum o femeie s-ar ruja sa para mai frumoasa ) .Hai sa-ti spun eu ce stiu din ceea ce compune o masina in sprijinul turei cu Megane RS . Se ia doua masini , sa zicem Mazda MX-5 2.0 de 160CP cu suspensie Multi-link spate vs Megane RS 250 cu punte semi-rigida . Pe un circuit nu e nici o diferenta intre montruosul motor turbo de vreo 250 de cai si un MX-5 cu motor de 160 cai. pentru ca Megane-ul nu face decat sa NU poata sa si puna puterea jos in curbe , fuge de cur din cauza suspensiei de caruta si pierde timp invartind rotile in gol. Chiar vrei o schita cu treaba asta ? Iti da tata ''di toti'' fecioras.
Ca orice Toyota de fapt, isi face treaba, dar nu impresioneaza cu nimic. Nu e "a drivers car". Aici o concluzie de la englezi:
"The Toyota Avensis Tourer is effortless to drive and the interior is comfortable and easy to use.
It looks bland, inside and out. It's not as much fun to drive as a Ford Mondeo Estate, and a Skoda Octavia Estate is cheaper to buy and run."
1.94m :))) Vezi ca nasu crescut de la atatea minciuni nu se pune. Deci ramai cu vreo 1.63m.
Pai arata-mi o comparatie unde se lauda tinuta de drum al unui Passat cu punte rigida in defavoarea unui Avensis cu Multi-link ?
Daca Octavia e mai buna, de Passat te mai intrebi?
De Mazda 6 nu vorbesc, acolo da, putem vorbi de o masina fun.
Avensis insa e o plictiseala anosta, cu 3 motoare, din care 2 de la BMW care, culmea, sunt apreciate in review-uri, desi cam galagioase (antifonare proasta?). Benzinarul Toyota e intens criticat pentru ca aspru, nu are nicio dinamica si consuma mult.
Mai departe poti comenta ce vrei, eu am incheiat subiectul.
Poate fiecare cauta review-urile.
Ideea e ca poti avea suspensie electromagnetica, ca tot degeaba e daca o masina cu bara de torsiune sau altceva e mai comfortabila si sta mai bine pe drum. Restu sunt povesti de adormit copiii, cu care deja m-am obisnuit.
Toyota asta a fost retrasa de pe piatza din a cauza suspensiei spate, care este "state of the art" Este punte rigida cu multi semi brate independante . Cam 15 brate pe roata.Si sub roata, bineinteles.Sa nu uitam si de barele de torsiune.Mai multe ca la orice masina de formula 1. Iar arcurile.... Mai ceva ca arcurile de la orice ceas de mana japonez. Sau elvetian. Enache, enache......Tu esti Cumintenia Pamantului. Stiai asta?