După ce am făcut cunoștință cu varianta hatchback și, din această toamnă cu sedanul, Renault Megane vrea să convingă publicul din România că și derivatul său break poate fi o alegere potrivită.
Sosit ceva mai târziu la noi în țară pentru că publicul autohton nu este mare iubitor de break-uri, noul Renault Megane Estate preia cam toate caracteristicile modelului hatchback, inclusiv sistemul 4Control care virează roțile spate și care este o premieră în segment.
Spre deosebire de varianta cu cinci uși, break-ul nu vine în România și cu nivelul de echipare GT, care oferea un look ceva mai sportiv și o mulțime de accesorii din aceeași sferă.
Noul Megane Estate are o lungime totală de 4626 mm, o lățime de 2058 mm și poate garanta un volum total de 521 de litri la nivelul portbagajului. De asemenea, Renault susține că mașina oferă cel mai lung spațiu de încărcare din segment.
Noul Renault Megane Estate va fi disponibil în România cu trei niveluri de echipare, Life, Zen și Intense. Versiunea standard este destul de bine echipată și le garantează clienților prezența unor funcții precum aer condiționat manual, pilot automat, lumini de zi cu LED, semnalizatoare cu LED în oglinzile laterale, ABS și AFU, jante de 16 inch din oțel, ESP lunetă încălzită, șase airbaguri, Bluetooth, USB, patru difuzoare, sistem multimedia cu ecran de 4.2 inch și geamuri electrice pentru pasagerii față.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Life | Zen | Intens |
1.6 SCe | 115 CP | Man5 | 15.500 | 16.500 | - |
1.2 TCe | 130 CP | Man6 | - | 17.650 | 19.540 |
1.5 dCi | 90 CP | Man6 | 16.850 | 17.850 | - |
110 CP | Man6 | - | 18.400 | 20.200 | |
110 CP | Aut7 (EDC) | - | 19.600 | 21.400 | |
1.6 dCi | 130 CP | Man6 | - | 19.300 | 21.100 |
Prețurile încep de la 15.500 de euro cu tot cu TVA, pentru versiunea pe benzină de 115 cai putere. Cel mai ieftin diesel, adică motorul de 90 de cai putere, va scoate din buzunarul românilor 16.850 de euro.
NOUL RENAULT MEGANE ESTATE vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
RENAULT Megane Estate 1.5 dCi Life |
90 | 3.7 | 14.1 | 16.850 |
FORD Focus Wagon 1.5 TDCi Trend |
95 | 3.8 | 12.2 | 18.000 |
OPEL Astra Sports Tourer 1.6 CDTI Selection |
95 | 3.9 | 12.9 | 18.440 |
PEUGEOT 308 SW 1.6 BlueHDI Acces |
99 | 3.6 | 13.5 | 18.632 |
SEAT Leon ST 1.6 TDI Reference |
110 | 3.9 | 10.9 | 18.387 |
VOLKSWAGEN Golf Variant 1.6 TDI Trendline |
90 | 3.9 | 12.9 | 19.105 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Cred ca ati gresit preturile versiunii intens .... Motorizarea diesel de 110 cp ....nu poate sa coste 12 000 de euro... Si nici cea cu transmisie automata, de 1.5 nu ar trebui sa coste mai mult decat 1.6, chiar daca acesta din urma e manual... Sau o fi 1,6 cu transmisie automata?
In rest, daca raportam preturile la modul in care arata masina, desi nu-s fan Renault, pot spune ca un Megane combi, Intens. 1.6, 130cp, chiar mi se pare o afacere buna....
Golf-ul 1.4 TSi bine accesorizat costa cam 18000 , deci Reno-ul asta nu prea s-a pozitionat corect .
Renault a vandut anul trecut 6.020 de automobile in 2015 in RO:
http://www.1asig.ro/pictures/xprimm/tabel-auto-21ian2016.jpg
2.515 au fost Clio (abia pe locul 7 ca model), iar in top 12 nu exista niciun monovolum. Probabil ca nici in top 25, tinand cont ca-s modele precum Fluence, Megane, Captur, Fiesta, Passat, 208, 301, 308, Tipo, Elantra, Cee'd care se vand la noi mai bine decat orice monovolum.
@ingerulol Orice firma are oferte, mai ales la modelele aparute mai demult. Megane-ul e pozitionat foarte corect, pentru ca oricum o dai e mai ieftin ca Opel dupa ce scazi Rabla si ofertele Renault.
Golf-ul bine accesorizat bate spre 30.000 ca pret de catalog, iar cu reduceri il scoti la 26-27.000 de euro.
Zic asta avind cindva si un break - A4 Avant din clasa medie deci - masina f. buna ce-i drept, cu care am facut +200 K km fara probleme majore, dar care tot imi parea greu de parcat in zonele centrale cu cei "doar" 4,48 m lungime (minus 15 cm deci comparativ cu "compactul" Megane actual.).
Ce-i drept, asta se-ntimpla prin '98 si-n plus parerea mea are unele motive nu numai subiective, la doar 1,70 m inaltime... proprie. :-) Fiecare cu gusturile, dar si cu nevoile lui asadar.
Strict ontopic, break-ul Megane imi pare-n continuare nu doar cea mai practica, ci si cea mai reusita versiune din p.d.v. al designului. Totusi, dac-as vrea unul, as prefera TCe-ul de 130 CP (chestie probabil subiectiva, fiindca din "n" masini avute pina acum niciuna n-a fost diesel.)
...Sau poate-o fi obiectiva si asta?! (o statistica a problemelor postate-n rubrica "Raspunsuri AM" demonstreaza un raport deloc favorabil al defectiunilor pentru diesel-uri vs. benzinare.)
Cu multa placere!