Ford F-150 și Chevrolet Silverado sunt două dintre cele mai populare pick-up-uri din SUA. În mai 2021, Ford a dezvăluit lumii întregi electricul F-150 Lightning, iar acum a venit rândul "rivalului" Silverado să aibă o versiune cu zero emisii.
Numele său este Silverado EV și tocmai a fost prezentat oficial. Potrivit reprezentanților Chevrolet, acesta nu are nicio legătură cu modelul echipat cu motor termic, fiind dezvoltat de la început ca un pick-up cu zero emisii.
Din punct de vedere estetic, noul Silverado EV propune o parte frontală aerodinamică (va fi pick-up-ul cu cel mai mic coeficient aerodinamic), grilă închisă, capota ascunde un spațiu de depozitare generos (sau frunk, dacă vrei), jante de 24 de inch, elemente de protecție din plastic, iar bena are o lungime de 1.803 milimetri.
Peretele despărțitor, denumit Multi-Flex Midgate, poate fi coborât, astfel că în benă pot fi transportate obiecte cu o lungime de până la 2.7 metri.
În habitaclu, pasagerii vor găsi un instrumentar digital de bord, cu display de 11 inch, sistem multimedia cu ecran de 17 inch, plafon panoramic, Head-up Display, accente roșii și o tapițerie din piele în două culori.
Cotiera centrală are un volum de încărcare de 31.8 litri.Noul Chevrolet Silverado EV va debuta pe piață în primăvara anului 2023, fiind echipat cu două motoare electrice. Inițial va fi disponibil într-o versiune dedicată flotelor, cu 517 CP, 834 Nm cuplu și o autonomie de 644 kilometri.
Fiind vorba despre un pick-up, capacitatea de tractare este foarte importantă: pentru început vorbim de 3.629 kilograme, urmând ca ulterior aceasta să crească la 9.072 de kilograme, mulțumită unui pachet opțional.
În toamna aceluiași an, Chevrolet va lansa și versiunea Silverado EV RST First Edition, cu 673 CP, 1.056 Nm și aceeași autonomie de 644 de kilometri. Cu modul Wide Open Watts activat, mașina va accelera până la 96 km/h în 4.5 secunde.
Ulterior, gama noului Silverado EV va include și alte versiune, inclusiv una de bază WT, care va porni de la 39.900 de dolari, transmit reprezentanții companiei.
Chevrolet nu a oferit detalii despre baterie, dar știm că aceasta va putea fi încărcată la stații rapide de până la 350 kW.
În aceste condiții, 10 minute de așteptare se vor traduce în 161 de kilometri autonomie.Constructorul american acceptă deja rezervări pentru noul Silverado 100% electric.
via Chevrolet
Cam asta fac monștrii ăștia, “transporta” curent… pentru unii este chiar ok ca nu le pasă lor de poluare ci doar ca și flexibilitate și ca au un nou Gadget multifuncțional.
Ce frumos… îți faci o cabana la naiba in praznic (pământ ieftin, și liniște) și te duci cu camionul “ECO” care este și sursa de curent pentru nevoile de baza.
Sau bine’nteles in construcții și servicii.
Pe zona asta chiar le văd utile…
La o autonomie de 600km si un consum de 25kwh/100km rezulta o baterie de minim 150kwh. Cum reusesc sa vanda asemenea masina cu asemenea baterie cu 40k$ imi e neclar. Aceiasi neclaritate am si pentru F150 electric.
Iar prețul versiunii pom-lăudat RST e de 106.695 $ fără taxe, aia ieftinache WT (Work Truck) având sigur autonomie mai de Dacie Spring, așa...
Oricum, fiind model 2024 nimic nu-i garantat cu inflația tipăritorilor de trilioane.
Clienți va avea, deși nu prea mulți -- însă nu din motive de preț sau tehnologie, garantat avansată - similară platformei EV-Hummer, alt camion ”eco”.
Fiindcă designul (cam preluat de la Chevy Avalanche, btw) îmi pare mult mai reușit ca al lui F-150 Lightning, ba chiar și decât al Rivian-ului.
Ei nu vor să zică mărimea bateriei sau range real.
Că tot prin 2023-24 apare (poate) și oribilitatea lu Muscă.