Am putea fi tentați să credem că noul Tiguan GTE Active Concept este un rezltat direct al scandalului Dieselgate. Sau am putea să acceptăm faptul că germanii plănuiau de mult o hibridizare a gamei, iar noul Tiguan este o lansare firească.
Indiferent de scenariu, conceptul unui crossover hibrid a fost dezvăluit cu numai câteva ore înainte de deschiderea oficială a Salonului de la Detroit și a încins deja tastaturile jurnaliștilor auto din toată lumea. Versiunea hibridă, aflată încă în stadiu de concept, este dezvoltată pe noua generație Tiguan, prezentată la Salonul de la Frankfurt, în toamna lui 2015.
Primul SUV al platformei Modular Transverse Matrix, Tiguan adoptă o arhitectură hibrid neobișnuită, diferită de ceea ce vedem astăzi pe Golf GTE de serie, mașină vândută și în România.
Noul Tiguan GTE Active are la bază un motor turbo cu injecție directă, 150 de cai putere și 250 de Nm. Resurse generoase, canalizate către puntea față prin intermediul unei cutii automate DSG cu șase rapoarte. Nimic mai simplu până aici. Unitatea pe benzină este însă completată de două motoare electrice: unul care dezvoltă 54 de cai putere pentru puntea față și altul care oferă 114 cai pentru cea spate.
Așadar, când trage linie, Tiguan GTE Active Concept se trezește cu 221 de cai putere și cu o tracțiune integrală 4Motion. În condiții normale de rulare, Tiguan oferă propulsie spate. În cazul în care este detectată o pierdere a aderenței, sistemul 4x4 pune în mișcare și roțile față cu ajutorul motoarelor electrice. Cel de la volan poate selecta și el o rulare 4x4 sau poate alege unul dintre numeroasele moduri de funcționare: On road (Comfort sau Eco), Offroad (Rocks, Sludge & Sand, Gravel), Sport, Snow, Charge (bateria este încărcată în timpul mersului) și Battery Hold (menține bateria încărcată).În ceea ce privește funcționarea sistemului hibrid, Volkswagn susține că Tiguan GTE Active va porni de fiecare dată în mod electric, pentru ca mai apoi să fie disponibil în modurile de rulare selectate de șofer. În cazul în care se optează pentru o rulare fără emisii, VW susține că bateria de 12.4 kWh va fi suficientă pentru o autonomie totală de 32 de kilometri. Împreună cu benzina din rezervor, necesară motorului convențional, Volkswagen susține că autonomia poate urca la 933 de kilometri. Bateria litiu-ion poate fi încărcată fie de motorul pe benzină, fie de la priză.
Performanțele crossover-ului sunt foarte bune. Deși el poate rula cu doar 112 km/h atunci când se află în modul electric, combinarea celor două surse de propulsie poate garanta un sprint de la 0 la 100 de km/h în 6.4 secunde și o viteză maximă de 193 km/h.
În materie de design interior și exterior nu sunt multe diferențe față de versiunea de serie.
Avem însă un detaliu care trebuie menționat. Este vorba despre noul sistem multimedia central, cu ecran de 9.2 inch, dezvăluit săptămâna trecută la CES Las Vegas 2016. Pe ecranul generos, cei din interior pot înghesui până la 10 tipuri de funcții. Bneînțeles, el poate fi selectat și doar pentru a indica sistemul de navigație și dispozițiile de orientare. Ca o noutate în segment, Tiguan GTE Active Concept dispune și de recunoașterea gesturilor.
Nu m-ar mira sa aflu mai tarziu ca un grup de ingineri au modificat cateva elemente prin partile esentiale, fara sa informeze "conducerea", si ca de fapt este carbune + petrol lampant. Evident, pe Masina Anului.
pfff
editie 2016
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html