Dupa Chrysler, si GM ar putea intra in faliment
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Analistii auto americani sustin ca General Motors ar putea sa mearga pe acelasi drum pe care l-a abordat Chrysler, compania urmand sa intre sub protectia Legii Falimentului din SUA la sfarsitul lunii mai, atunci cand va expira termenul de gratie dat de Barack Obama pentru reorganizare.
"Falimentul ar putea sa fie, intr-adevar, ultima si cea mai buna optiune pentru restructurarea General Motors. Acest lucru se intampla din cauza multitudinii de provocari cu care se confrunta compania si actionarii acesteia. Insa e putin probabil ca acest proces sa aiba loc usor si rapid. Compania e una extrem de mare, operatiile sale sunt complexe si exista o multime de potentiale parti care nu ar fi de acord cu aceasta masura", sustine Doug Bernstein, directorul unei companii de audit din SUA.
Presedintele Barack Obama sustinea, in momentul in care a declarat falimentul Chrysler, ca "GM si Chrysler vor reveni in forta. Insa nu putem sa mentinem GM - sau oricare alta companie - intr-un val nesfarsit de ajutoare financiare acoperite de taxele bugetare".
Primul Ministru al Canadei, Stephen Harper, a anuntat, la randul sau, ca guvernul Statelor Unite si al Canadei "vor insista ca toti actionarii sa faca sacrificiile necesare pentru a asigura viabilitatea General Motors pe termen lung.
In cazul in care nu se va intampla asta, cele doua guverne nu vor participa la restructurare".Pentru a evita intrarea sub protectia Chapter 11, GM ar trebui sa ajunga la un acord cu 120 de institutii financiare majore (de la banci la fonduri de pensii) si cu alti circa 100.000 de actionari individuali. Spre comparatie, Chrysler avea nevoie de acorduri cu doar 100 de creditori principali, compania americana nefiind insa in masura sa ajunga la intelegeri cu 20% dintre acestia.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Comentarii (1)