Dupa Chrysler, si GM ar putea intra in faliment
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Analistii auto americani sustin ca General Motors ar putea sa mearga pe acelasi drum pe care l-a abordat Chrysler, compania urmand sa intre sub protectia Legii Falimentului din SUA la sfarsitul lunii mai, atunci cand va expira termenul de gratie dat de Barack Obama pentru reorganizare.
"Falimentul ar putea sa fie, intr-adevar, ultima si cea mai buna optiune pentru restructurarea General Motors. Acest lucru se intampla din cauza multitudinii de provocari cu care se confrunta compania si actionarii acesteia. Insa e putin probabil ca acest proces sa aiba loc usor si rapid. Compania e una extrem de mare, operatiile sale sunt complexe si exista o multime de potentiale parti care nu ar fi de acord cu aceasta masura", sustine Doug Bernstein, directorul unei companii de audit din SUA.
Presedintele Barack Obama sustinea, in momentul in care a declarat falimentul Chrysler, ca "GM si Chrysler vor reveni in forta. Insa nu putem sa mentinem GM - sau oricare alta companie - intr-un val nesfarsit de ajutoare financiare acoperite de taxele bugetare".
Primul Ministru al Canadei, Stephen Harper, a anuntat, la randul sau, ca guvernul Statelor Unite si al Canadei "vor insista ca toti actionarii sa faca sacrificiile necesare pentru a asigura viabilitatea General Motors pe termen lung.
In cazul in care nu se va intampla asta, cele doua guverne nu vor participa la restructurare".Pentru a evita intrarea sub protectia Chapter 11, GM ar trebui sa ajunga la un acord cu 120 de institutii financiare majore (de la banci la fonduri de pensii) si cu alti circa 100.000 de actionari individuali. Spre comparatie, Chrysler avea nevoie de acorduri cu doar 100 de creditori principali, compania americana nefiind insa in masura sa ajunga la intelegeri cu 20% dintre acestia.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
Comentarii (1)