Dupa Chrysler, si GM ar putea intra in faliment
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Analistii auto americani sustin ca General Motors ar putea sa mearga pe acelasi drum pe care l-a abordat Chrysler, compania urmand sa intre sub protectia Legii Falimentului din SUA la sfarsitul lunii mai, atunci cand va expira termenul de gratie dat de Barack Obama pentru reorganizare.
"Falimentul ar putea sa fie, intr-adevar, ultima si cea mai buna optiune pentru restructurarea General Motors. Acest lucru se intampla din cauza multitudinii de provocari cu care se confrunta compania si actionarii acesteia. Insa e putin probabil ca acest proces sa aiba loc usor si rapid. Compania e una extrem de mare, operatiile sale sunt complexe si exista o multime de potentiale parti care nu ar fi de acord cu aceasta masura", sustine Doug Bernstein, directorul unei companii de audit din SUA.
Presedintele Barack Obama sustinea, in momentul in care a declarat falimentul Chrysler, ca "GM si Chrysler vor reveni in forta. Insa nu putem sa mentinem GM - sau oricare alta companie - intr-un val nesfarsit de ajutoare financiare acoperite de taxele bugetare".
Primul Ministru al Canadei, Stephen Harper, a anuntat, la randul sau, ca guvernul Statelor Unite si al Canadei "vor insista ca toti actionarii sa faca sacrificiile necesare pentru a asigura viabilitatea General Motors pe termen lung.
In cazul in care nu se va intampla asta, cele doua guverne nu vor participa la restructurare".Pentru a evita intrarea sub protectia Chapter 11, GM ar trebui sa ajunga la un acord cu 120 de institutii financiare majore (de la banci la fonduri de pensii) si cu alti circa 100.000 de actionari individuali. Spre comparatie, Chrysler avea nevoie de acorduri cu doar 100 de creditori principali, compania americana nefiind insa in masura sa ajunga la intelegeri cu 20% dintre acestia.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Constructorul german de automobile anunță că a demarat producția de mașini electrice la noua sa uzină din China. Aici vor fi produse modele bazate pe arhitectura PPE, pentru piața locală. (30.12)
-
Potrivit analiștilor de la S&P Global Mobility, vânzările globale de mașini electrice ar putea crește cu 30% în 2025. La rândul său, cota de piață a mașinilor cu zero emisii va crește la 16.7%. (30.12)
-
Potrivit celor mai recente estimări, vânzările de mașini electrice le vor depăși pe cele termice, pe piața din China, în 2025. Cu 10 ani mai devreme decât era plănuit inițial. (28.12)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua generație Audi Q7
- Bugatti a livrat primele exemplare Bolide. Fiecare mașină costă 4 milioane de euro
- Noul Leapmotor C10 REEV: versiune nouă, cu range extender și autonomie de 950 km
- Kia recheamă 23.000 de exemplare EV9: lipsesc șuruburile de prindere pentru scaunele din spate
- Dakar 2025: Dacia, pe locul 3 în proba prolog
Comentarii (1)