Dacia și părintele său Renault au reușit să repună România pe harta țărilor producătoare de automobile. A venit apoi Ford, care a pus, de asemenea, o cărămidă la consolidarea poziției României în acest segment. La aceste două mari nume se adaugă zeci de furnizori care activează în țara noastră.
În acest context, anunțul relansării unuia dintre cele mai populare tractoare românești, nu poate decât să ne bucure și să ne facă să scriem despre asta, chiar dacă utilajele agricole nu prea intră în raza noastră de acțiune.
Potrivit Ziarul Financiar, compania Tractorul U650 Brașov va demara vânzările celui mai accesibil tractor din România. Este vorba despre Universal 650, resuscitat la 10 ani de la încetarea producției sale la Brașov. Compania care a relansat modelul este deținută de Titus Șerban, fostul director al Tractorul Brașov. Acesta a mutat linia de asamblare a vechilor tractoare tocmai la Băicoi și, în ultima perioadă, a produs acolo utilaje agricole care ajungeau în Egipt, singura țară pentru care avea drept de comercializare.
Însă, din vara acestui an, vânzările vor fi demarate și în țara noastră, prețul unui tractor urmând să ajungă la 16.000 de euro. Este cel mai accesibil tractor de pe piața din România și vine echipat cu un motor de 65 de cai putere, conectat la o transmisie manuală cu 10 rapoarte.
via Ziarul Financiar
@Lexmark
Puteai mai mult, cu toate mizeriile de motoare nemțești. Dar n-ai vrut.
Pretul pieselor de schimb? sau le rezolvam prin autogospodarire si le scoatem din strung, pila si ciocan...
Deja simt mirosul de vaselina si motorina, vad mainile si degetele pline de uleiuri si aud injuraturile...'utui masa, baga-mi-as p... in cr...a mamii ei!
Succes!
PS si tocmai aruncasem perna cu umplutura de burete ce imbunatatea confortul scaunului din tabla goala ambutisata
Acum cativa ani voiam sa fiu mai hipster decat hipsterii si sa imi iau un mic tractor cu care sa vin la munca; ar fi murit dusmanii de invidie.
Doar ca am ramas cu sechele cand am vazut cat sunt de scumpe. Nu am aflat daca sunt scumpe pentru ca se produc bani cu ele sau pentru ca sunt unelte foarte rezistente dar, oricum, jos palaria.
Admiratie pentru un industrias roman, care tine in viata o marca romaneasca si niste locuri de munca calificata.
sa ii fie rusine acum produce el
va dati seama de situatia complet nefireasca?... sa ne bucuram pentru mentinerea in viata a unei produs vechi de 50(?) ani, absolut depasit moral si tehnic. Sa consideram ca pe o adevarata victorie productia unui tractor care si in anii 80' era o piatra de moara pentru cooperative, ferme, etc.
hai sa fim realisti....tractorul asta (practic istoria noastra cu bune si cu rele) nu are ce cauta in industria romaneasca actuala. E rusinos, pur si simplu. Ne agatam cu disperare de niste simboluri trecute (de multe ori strambe) ignorand faptul ca evolutia nu se face resuscitand vechiul ci inventand noul.
Sorry @calingura....nu pot sa-ti dau manutza verde, dar ma abtin sa iti dau rosu.
PS. tractorul asta nici macar nu a fost romanesc. Cat despre marca...care marca? utilajul era fabricat sub licenta FIAT.
Intr-o tara normala, de acord, nu are rost sa te bucuri pentru un astfel de produs, dar cand Romania este pe locul doi, dupa Siria, la emigrare, nu mai pare atat de anormal. Noi ne bucuram pentru cateva zeci de km de autostrada care nu se strica dupa un an.
ieap, vrem sa fim o tara normala dar ne bucuram ca aborigenii la vederea unor margele de sticla colorata
Imi permit sa va sugerez, ba chiar sa va rog sa realizati un interviu cu Dl. Titus Serban. Intr-o Romanie becalizata si manelizata care inca isi mai cauta eroii si exemplele de urmat, poveste dumnealui poate reprezenta un model pentru noi toti. Mi-ar placea sa aud despre reusite dar mai aes despre betele in roate care i s-au pus. Pentru ca in spatele acestei vesti bune se ascunde si istoria trista a faptului ca omul acesta a pordus neancetat tractoare pe care le-a exportat, dar nu le-a putut vinde in tara lui pana azi.
Apoi nu-i totul chiar rau daca te gandesti. Nu de alta dar nu toti agricultorii isi permit sa cumpere tractoare performante.
Ai dreptate si cu marca - intram intr-o discutie foarte trista. Prefer sa vad parte plina a paharului. In acelasi timp, nu renunt la visul meu sa imi iau un tractoras si sa il parchez in fata la Shift langa Vespa si alte hipster-mobile.
@vianu
De unde stiti ca era o piatra de moara? Ati lucrat cu ele, ati detinut vreunul. E atat de "piatra de moara" incat unii il mai folosesc si acum. Si de unde stiti ca aceste tractoare nu au fost deloc modernizate ?Va spun spre exemplu ca modelu U850 fabricat la Baicou este echipat cu un model Perkins....
ai sa ramai surprins cate stiu legat de tractoare si utilaje agricole ca erau romanesti sau RDG-iste. As putea sa-ti povestesc (de la sursa) si cum (si in ce regim comercial) plecau tractoarele catre Egipt si alte tari africane. As putea sa iti spun (tot de la sursa) cum se facea cercetarea/proietctarea industriala si care erau conditiile venite si impuse de la "Centrala".
sistemul hei-rupist si pe "repede inainte" de industrializare (de dupa anii '70) n-a fost cea mai buna idee. Dar asta e alta poveste.
Si sa pun punct...sa aruncam totul la gunoi nu e OK. Sa transformam totul intr-un fel de basm cu zane iarasi e periculos. Romanii n-au invatat sa se priveasca pe ei insisi si propriile realizari cu obiectivitate si detasare. Ne place sa ne ne dam ochii peste cap si sa jucam ori rolul de victime ori sa ne inchipuim buricul pamantului.
@Calingura...incerca un U453, e mai micut, se parcheaza mai usor :D. Pe bune, esti dus cu pluta (in sensul bun al cuvantului).
Singura problema e .....unde mai gasesti 5 tractoristi sa munceasca pe ele?
Mai punem niste irigatii in discutie, niste centre de colectare si importurile ne spun PA PA sau noi lor.