După 48 de ani, producţia auto din Marea Britanie a depăşit-o pe cea din Franţa

de Bogdan Mirică
Luni, 20.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Industria auto din Marea Britanie se află pe un trend ascendent. Uzinele din Regatul Unit au produs anul trecut mai mult decât cele din Franţa, o reuşită care nu a mai fost consemnată din anul 1966.

La începutul verii trecute, criza auto, încă resimţită din plin pe piaţa europeană, ameninţa să schimbe clasamentul ţărilor cu cea mai mare producţie de maşini.

Criza schimbă clasamentele: Franţa va fi depăşită de Marea Britanie la producţia auto

Cum 2013 s-a încheiat deja, se fac primele estimări pentru a determina clasamentul statelor europene care au dat naştere celor mai multe maşini anul trecut. Germania este lider incontestabil, urmat de Spania. Bătălia cea mare se dă însă pentru locul trei, unde Franţa este pe punctul de a fi detronată de Marea Britanie. Este o răsturnare de situaţie care nu a mai fost consemnată din anul 1966

Esential 1.55 milioane de maşini se estimează că au fost produse în Marea Britanie în 2013.
1.54 de milioane de maşini se estimează că au fost produse în Franţa în 2013.
2 milioane de maşini pe an ar putea să producă piaţa din Marea Britanie în maxim trei ani.
Englezii se bucură de o creştere constantă a pieţei auto şi, implicit, a producţiei locale.
Surse din industrie estimează că anul trecut, în Marea Britanie, s-au produs 1.55 milioane de maşini. Este o diferenţă uriaşă faţă de cele 1.47 milioane produse în 2012 şi cele 1.35 produse în 2011.

De cealaltă parte, Franţa se confruntă cu o scădere a pieţei locale şi cu reduceri masive de personal. Producţia nu putea nici ea să stea mai bine, tendinţă resimţită în producţia auto, care este aşteptată să scadă la doar 1.54 milioane în 2013, de la 1.66 milioane în 2012 şi 1.88 milioane în 2011.

În Marea Britanie, branduri locale precum Jaguar, Land Rover, MINI şi Vauxhall au contribuit decisiv la creşterea cifrelor de producţie. Chiar şi mărci de lux ca Bentley şi Rolls Royce au avut o influenţă asupra evoluţiei pozitive. Pe lângă mărci care îşi leagă rădăcinile de Regatul Unit, au mai fost şi branduri asiatice cu uzine în Anglia, responsabile pentru creşterea producţiei: Nissan, Toyota şi Honda.

Analiştii susţin că piaţa auto din Marea Britanie va continua să crească în următorii ani, primele previziuni anunţând atingerea pragului de două milioane de unităţi produse în maxim trei ani.

Franţa în schimb va continua să scadă din cauza deprecierii monedei Euro, a supraproducţiei, a încrederii scăzute în autorităţi şi, nu în ultimul rând, din cauza declinului vânzărilor.

Comentarii (9)

  • Ce produc britanicii si ce produc francezii....e normal ca PSA, Renault sa vanda mai multe pt. ca sunt mai accesibile. Marcile lor gen Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, Range Rover, Mini nu sunt pt. oricine si putin si le permit. De aici si vanzarile mai mici. Si uite ca si asa au ajuns sa ii depaseasca in ciuda crizei si saraciei mondiale. Interesant !
    11 10
  • cele mai bune produse cosmetice auto pe www.produsedecuratenie.ieftinedetot.ro
    2 11
  • Ca fan de Britanice vad aceeasta colaborare cu nemtii ca un obiectiv de cea mai joasa speta. Oricum dupa mine singurele Britanice adevarate sunt: Jaguar, Land Rover si Rover. Nemtii si-au batut joc de toata lumea, chiar si de clientii propriilor lor masini.
    8 13
  • @Inexo-cuantic
    De ce spui ca doar Jaguar, Land Rover si Rover sunt adevarate britanice ? RR, Bentley ce au ? Sau mai bine spus ce nu au ?
    10 0
  • Jumatate @inexorabil si jumatate @cuantic, fara vreo legatura cu @SaabCuantic, desigur, pe deasupra fan de britanice, si surpriza, uraste marcile germane, bai esti nebun? Bine ai venit pe comunitatea AM, iti spun mai tarziu cine cred eu ca esti, dar sa lasam asta:).
    10 3
  • @inexo
    Vezi ca 75-ul ala pe care zici ca-l detii e pe platforma modificata de seria 3 e46, deci nemtii si-au batut joc si de tine, nu stiai?
    6 1
  • Salutare, baieti ! Nu ati inteles nimic din ce-am vrut sa spun. Ideea era de design. De cand cu colaborarile (exeptand MINI), cateva marci britanice si-au cam pierdut din acea originalitate de design british, sau europenizat foarte mult.

    @@inexo, desi nu imi place sa imi laud propria masina, nu ma intereseaza pe ce platforma e atata timp cat are personalitate mai buna fata de orice BMW din clasa s-a (pt vremea din care facea parte). Este o masina fantastica la condus, o masina care asigura exact ceea ce a promis - lux adevarat, stil britanic clasic si un pret care lasa loc si pentru un costum scump. Si asemenea hainelor de colectie, fiecare are ideea sa despre ce i se potriveste cel mai bine. De aceea, design-erii de la Rover au lasat dupa parerea mea loc si pentru mai multe modalitţi de personalizare, atat la exterior cat si la interior. Sa auzim numai de bine !
    5 3
  • Si inca ceva! Sa nu uitam ca in Franta se produc masini Frantuzesti, iar in UK se produc masin indo-germano-japonezo-americane! Daca mai pui faptul ca anumite masini produse in UK au motorizari frantuzesti... nu stiu daca englezoii au motive de mare mandrie nationala!
    3 1
  • @Misha
    Acest nationalism este demodat, cu masini FRANTUZESTI vor ajunge ca italienii in 10 ani, adica foarte rau.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru