După 40 de milioane de mașini cu airbaguri suspecte, constructorii japonezi pregătesc martiriul Takata

de Bogdan Mirică
Luni, 09.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda a fost primul constructor nipon care a renunțat la serviciile Takata după ce airbagurile furnizorului au demonstrat probleme grave. După Honda a urmat și Mazda, iar restul producătorilor japonezi se pregătesc să le calce pe urme.

Nu doar Grupul Volkswagen traversează o criză gravă. Se pare că și Takata, celebrul producător de airbaguri și centuri de siguranță, trece printr-o perioadă extrem de grea după defecțiunile semnalate la nivelul a 40 de milioane de mașini.

Existența gigantului care a luat ființă în anul 1933 ar putea fi curmată de acest scandal, în condițiile în care majoritatea producătorilor auto renunță la serviciile Takata. La numai o zi după ce Honda a anunțat oficial că schimbă furnizorul său de airbaguri, renunțând astfel la Takata, și Mazda ia aceeași decizie.

Constructorul nipon va renunța la sistemele de umflare cu nitrat de amoniu. Este exact acel compus despre care organismele de control americane declarau că poate cauza o explozie necontrolată și mult prea puternică a airbagului. Este acel compus care a curmat viața a opt persoane, toate aflate în mașini Honda.

Analiză: Dezastrul Takata. Căderea celui mai important producător japonez de centuri şi airbag-uri

Mitubishi și Subaru au declarat și ei că se gândesc să abandoneze contractele cu Takata.

Oficialii Subaru chiar s-au arătat revoltați de faptul că celor de la Takata le-a luat foarte mult să înlocuiască airbagurile defecte.

Esential 1933 este anul în care a fost înființat Takata.
40 de milioane de mașini au fost afectate de rechemarea în service.
38 de procente din vânzările Takata reprezintă airbagurile.
La rândul lor, oficialii Honda, constructorul cu cele mai multe vehicule afectate de defecțiunile airbagurilor, au declarat că Takata a mințit în legătură cu rezultatele unor teste de siguranță. Se pare că acesta a și fost motivul întreruperii colaborării.

Toyota, cel de-al doilea mare constructor afectat de recall-ul Takata, a declarat că încă studiază problemele, în vreme ce Nissan a decis să se supună regulilor impuse de statul american.

Având în vedere că vânzările de airbaguri au reprezentat 38% din totalul cifrei comerciale Takata pe anul 2014, mai mulți analiști s-au grăbit să prevestească sfârșitul gigantului japonez.

Mai mult, anunțul retragerii Honda a făcut ca acțiunile Takata, și așa zdruncinate de scandal, să mai scadă cu încă 20%. Președintele companiei nu a fost nici el mai optimist, recunoscând că există un risc pentru faliment.

via autonews (înreg.)

Comentarii (10)

  • razvanis
    Din cauza unor minciuni au murit oameni, 8 ... sa punem un pic in perspectiva.
    11 1
  • unu demult
    Am lucrat pt Takata in Sibiu, plateau 700 lei iar cu 3 schimburi luam 945 lei +bonuri, unde mai trebuia sa mai platesc si chirie etc etc.
    La controlul calitatii dupa ce airbag-urile ieseau de sub presa, le controlau 2 tiganci care nu va spun cum se purtau cu oamenii si mai ales cu cei noi veniti, cea mai mare greaseala am facut ca am calcat acolo desi am stat cateva luni fiind nevoit dupa facultate. Cand m-am plans de tratamentul asta, seful de tura a zis ca de aici pleaca zilnic 10 si intra 10, asa ca usa e deschisa. Sper sa duca "la vale" ca sa folosesc un limbaj portivit. Numai bine
    27 0
  • au altfel de "colectiv"
    5 0
  • Ca si in cazul VW, si in cazul Takata minciuna a dus la un dezastru pe plan bursier si mai ales de imagine si incredere.

    Daca pierderile financiare le mai poti acoperi, pe cele de imagine si incredere foarte greu le mai depasesti.
    13 0
  • gigi from the block
    Dar japonejiii, unde's japonejjiiii? Cica ei nu minte, japonejii e cinstiti, harakiri si sepuku... ;)
    18 7
  • @gigi from the block, ai mare dreptate. Dar Takata e cumva constructor auto ? Ce ciudat ......... DieselGate e pe val........ Cinste DAS AUTO by Nox tehnology.
    6 14
  • Mitica Blajinul
    Se pare ca in Japan, doar constructorii auto sunt adevaratii cu onoare japoneza.Ceilalti producatori japo sunt flegme in vant! Asa este madaline? Ce nume frumos ai!
    7 3
  • anonimu
    takata de fapt e furnizor de materie prima in industria alimentara.........porodici si castraveti,
    NU are de a face cu domeniu auto.....in cot cot ma doare daca la micuta japoneza nu i se deschid airbagurile si imi moare familia, dar nu polueaza FRATE......
    8 3
  • @anonimu
    + nu se strica si e si no. 1 in lume :))
    4 4
  • takata
    takata face airbaguri si pentru germane asa caci ciocu mic si joc de glezne
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru