Salonul Auto de la Geneva 2014

Dunlop a prezentat conceptul unei anvelope cu microchip integrat

Publicat Vineri, 07.03.2014
de Sebastian Toma
Comenteaza 0
Dunlop a prezentat conceptul unei anvelope cu microchip integrat - Poza 1
Goodyear-Dunlop a prezentat la Salonul Auto de la Geneva conceptul unei anvelope echipată cu un microchip integrat, capabil să transmită informaţii către vehiculul cu care este echipată.

Esential 1999 este anul în care au fost prezentate primele anvelope cu senzor de presiune.
Dunlop a adus la Geneva anvelopa inteligentă, după cum o descriu creatorii săi. Vorbim despre un concept de pneu, care ne arată ipoteza unor anvelope echipate cu microchip-uri, care pot să transmită în timp real starea şi parametrii acestora către vehiculul cu care sunt echipate. Pe lângă faptul că măsoară presiunea pneului, microchipul poate să "citească" şi să transmită temperatura anvelopei, pentru a informa unitatea centrală a vehiculului privind starea fiecărei roţi în parte. Până acum, senzorii de presiune în avelope erau montaţi pe jante, nu pe anvelopele propriu-zise.

Studiu: 71% dintre clienţii de pneuri noi au ales o anvelopă în funcţie de eticheta de eficienţă

Între 1962 şi 1964, echipa de cercetători Dunlop a reuşit să desluşească tainele unui fenomen necunoscut până atunci, pe care l-au denumit acvaplanare. Aceştia au venit şi cu o soluţie tehnică, "tăieturile" numite "aquajets", care funcţionează ca nişte tunele integrate pe suprafaţa de rulare pentru a putea elimina cu uşurinţă apa în exces de pe suprafaţa pneului.

AM TESTAT: Dunlop SportMaxx RT pe Audi R8 V10, Audi TT-S, Audi S4 şi BMW Z4 sDrive 28i

Noua tehnologie de la Dunlop ar putea ajuta automobilele care sunt echipate cu respectivele anvelope să gestioneze mai eficient situaţiile în care au temperaturi neobişnuite în anvelope sau presiuni în afara spectrului normal.

Şoferul ar putea fi înştiinţat de problemă mai rapid decât la un sistem convenţional, în care nici nu află temperatura pneului şi pierderile de presiune sunt descoperite când e deja prea târziu, iar sistemul de control al stabilităţii ar putea beneficia, la rândul său, de respectivele informaţii.

Studiu JD Power: Anvelopele run-flat sunt înlocuite mai des decât anvelopele convenţionale

Urmareste Automarket
Microchipul folosit de Dunlop este fără baterie şi este incorporat în anvelopă, la interiorul acesteia.
Astfel, este imposibil de deteriorat în timpul montării sau rulării. Pe lângă informaţiile respective, microchipul va include şi informaţiile anvelopei, de la data precisă a producţiei, până la specificaţiile detaliate ale acesteia. Anvelopa concept este bazat pe Dunlop SportMaxx RT şi este deja în faza de testare în vederea implementării ulterioare pe piaţă. Pentru moment, nu a fost stabilită o dată la care noua anvelopă va fi lansată comercial şi în ce măsură vor fi integrate microchipurile în pneurile Goodyear-Dunlop.

Via Goodyear-Dunlop


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru