Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Aceștia au putut urmări etapa de WRC (Campionatul Mondial de Raliuri) din Turcia. Anul acesta, în Raliul Turciei, concurenții au avut de parcurs 310 kilometri de probe speciale. La finalul celor 17 teste cronometrate, francezul Sebastien Ogier (Citroen) a avut cel mai bun timp, reușind să își treacă în cont a treia victorie a sezonului.
Mai mult decât, Esapekka Lappi, coechipierul lui Ogier, a avut un parcurs bun și a încheiat etapa din Turcia pe locul second. Podiumul a fost completat de Andreas Mikkelsen, norvegianul fiind cel mai bine clasat pilot Hyundai.
În urma acestui rezultat, Sebastien Ogier urcă pe treapa secundă a clasamentului general.
Ott Tanak, liderul clasamentului general, a avut un raliu mai puțin bun. Pilotul Toyota a reușit să încheie întrecerea din weekend doar pe locul al 16-lea.
Cu toate acestea, estonianul a plecat din Turcia cu cinci puncte, întrucât s-a impus în Power Stage (ultima probă a raliului care oferă puncte suplimentare).Și Thierry Neuville a avut parte de un weekend mai puțin bun. Belgianul a încheiat întrecerea din Turcia pe poziția a opta și a făcut "schimb" de locuri cu Ogier în clasamentul general.
Teemu Suninen reușește un rezultat bun în Raliul Turciei. Pilotul M-Sport termină etapa din acest weekend pe poziția a patra și adună puncte importante pentru echipa lui Malcolm Wilson. Elfyn Evans continuă perioada de recuperare, iar echipa M-Sport a mizat în etapa din Turcia pe serviciile lui Pontus Tidemand. Aceasta a fost a treia etapă a suedezului într-o mașină de WRC, Tidemand reușind să încheie pe poziția a noua.
Dacă în etapa din Germania, echipajele Toyota au reușit să ocupe primele trei poziții ale clasamentului general, în runda din Turcia, cel mai bine poziționat pilot al niponilor a fost Jari-Matti Latvala.
Finalandezul a încheiat pe locul al șaselea, fiind urmat în clasamentul general de coechipierul Kris Meeke.Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți
Loc | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Ott Tanak | Toyota | 210 |
2 | Sebastien Ogier | Citroen | 193 |
3 | Thierry Neuville | Hyundai | 180 |
4 | Andreas Mikkelsen | Hyundai | 94 |
5 | Kris Meeke | Toyota | 86 |
6 | Jari-Matti Latvala | Toyota | 84 |
7 | Teemu Suninen | M-Sport Ford | 83 |
8 | Esapekka Lappi | Citroen | 80 |
9 | Elfyn Evans | M-Sport Ford | 78 |
10 | Dani Sordo | Hyundai | 72 |
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe
Loc | Echipă | Puncte |
1 | Hyundai | 314 |
2 | Toyota | 295 |
3 | Citroen | 259 |
4 | M-Sport Ford | 184 |
În ciuda acestei ediții --- recunosc --- catastrofale pentru patronul Wilson, eu tot în dânsul îmi "investesc" speranțele (și îl simpatizez necondiționat), mai ales că altul mai bun și mai dedicat n-ar fi de găsit...Dar trebuie să ia măsuri ferme, așa cum se cuvin în dreptul oricărui capitalist care se respectă, altfel riscă să se trezească cu abulia/indolența/las' că merge și așa pe post de modus pensandi/operandi/vivendi. Nu insinuez că actualii piloți MSF ar fi lipsiți de valoare sau "blocați" în mediocritate (prin urmare logică, nu propun achiziții pentru 2020!), dar ar fi cazul să se întrebe fiecare dintre ei dacă triada de meseriași de la "vârf" ar fi făcuți din elemente care nu figurează în Tabelul lui Mendeleev. Adică diferențele flagrante de punctaj par inexplicabile în condițiile în care în această competiție nu poate pilota orișicine, chiar și multă experiență la volan de-ar avea, inclusiv la raliu. Așa că o afirmație cum că Tanak, Ogier și Neuville sunt "prea buni" nu mă convinge...
PS. O întrebare "provocatoare" pentru mine ar fi următoarea: dacă, "prin absurd", Opel ar reveni în WRC, aș mai ține cu Ford?...Depinde! Dacă nemții s-ar alinia la start cu motoare din banca de organe PSA, sigur nu m-ar determina să sar în barca lor. Cu alte cuvinte, iată condiția de tip sine qua non! Bașca eliminatorie...afectiv.