În 2020, Opel aniversează 50 de ani de la introducerea în gamă a modelelor Manta și Ascona. Pentru a sărbători cum se cuvine, oficialii Opel au pregătit o serie de evenimente speciale.
În cadrul Bodensee Klassik (eveniment programt pentru intervalul 7-9 mai), Opel a pregătit șase exemplare Manta și Ascona. Acesta vor putea fi urmărite pe probele speciale pregătite de organizatorii raliului de regularitate din Alpi.
În 28 iunie, Opel a pregătit Klassikertreffen în Russeslheim. Conform oficialilor constructorului german, aproximativ 30.000 de vizitatori sunt așteptați să admire cele 100 de exemplare Ascona și Manta A înscrise în cadrul evenimentului.
Între 25 și 27 septembrie, oficialii Opel împreună cu colecționarul Manfred Henning vor fi prezenți în Timmendorfer Strand, Germania, locul unde producătorul din Russelsheim prezenta în urmă cu 50 de ani modelul Manta. Și în cadrul acestui eveniment sunt așteptați o mulțime de fani care vor avea ocazia să admire mai multe exemplare Manta A.
Opel Ascona și Manta se adresau publicului larg, iar varietatea versiunilor de caroserie și motorizări au asigurat succesul pe piață.
Până în martie 1975, Opel a produs 691.438 de exemplare Ascona A, iar în aceeași perioadă au fost construite 498.553 de unități Manta A.Opel Ascona a ieșit în evidență și în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri. În 1975, echipajul format din Walter Rohrl și Jochen Berger s-a impus în Raliul Acropole alături de un Opel Ascona, marcând astfel prima victorie a constructorului german în WRC. Mai mult decât atât, în 1982, același Walter Rohrl câștigă al doilea titlu de campion în WRC alături de Opel Ascona 400.
Haideţi cu tonele de vopsea purpurie: credeţi că, VREODATĂ, şi “maşinilor” eco (ar fi de-a dreptul grotesc să pomenesc de “autonome” în acest caz) li se vor rezerva/închina activităţi festive, de plăcută rememorare?
PS. Odată şi odată tot mă va cuprinde dorul (şi încă ardent) de braţul de forţă GM-Opel (afirmat în inimitabilul secol XX).