Drumul spre Paris: C4 Picasso a ajuns acasa!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vive la France! Dupa o zi si jumatate de strabatut autostrazile austriece, nemtesti si franceze am ajuns in sfarsit in Paris, metropola cladita pe malurile Senei de urmasii galilor. In tot acest timp, am fost insotiti de acelasi monovolum francez despre care v-am povestit in primul episod.
Citroen C4 Picasso a devenit un prieten apropiat, de care ne-am atasat pe parcursul celor peste 2500 de kilometri petrecuti pana acum la bordul sau. Alaturi de noi, C4 Picaso a bifat primii sai 10.000 de kilometri de la nastere, kilometri pe care insa nu-i arata, totul fiind ca nou.
Interior - arta, tehnologie si confort
In primul episod al drumului nostru catre Paris v-am povestit putin despre cum se vede din exterior monovolumul francez, mentinand putin suspansul asupra senzatiilor care se simt in interior. Citroen este cunoscut tuturor pasionatilor ca fiind un constructor inovativ in materie de design iar C4 Picasso nu face abstractie nici la interior nici la exterior. Chiar daca liniile generale ale caroseriei nu sunt atat de atragatoare pentru unii, interiorul vine sa “spele toate pacatele”.
Ce trebuie sa stiti atunci cand pasiti in interiorul unui C4 Picasso? Ca totul este pe dos! Toate comenzile traditionale sunt pozitionate in cu totul alte locuri decat cele pe care le stiati. Vreti un simplu exemplu? Banalele comenzi electrice de ajustare a scaunului soferului, regasite de obicei in partea stanga, sunt pe partea opusa, adica pe dreapta. Acelasi lucru pateste si pasagerul din dreapta. Daca sunteti de parere ca acest mic exemplu nu este suficient, putem continua.
Sistemul de climatizare automata nu se afla in partea centrala a bordului. Nu se afla nici macar in apropierea celui audio. Francezii au gandit ca pozitionarea sa in stanga volanului ii poate oferi soferului un control mai bun al temperaturii din masina. Ce se intampla insa cu pretentiile pasagerilor in ceea ce priveste temperatura din habitaclu? Va ganditi probabil ca cel din dreapta va fi in permanenta obligat sa suporte “aerele” soferului. Ei bine, Citroen s-a gandit si la acest aspect, pasagerul din dreapta beneficiind de un mic afisaj digital imediat sub gura de ventilatie laterala, de unde poate selecta temperatura optima pentru el. Ba mai mult, si pasagerii din spate isi vor putea selecta intensitatea ventilatiei multumita comenzilor pozitionate pe montantii de mijloc.
Revenind pe plansa de bord, nu putem sa nu notam cu 10 designul inovativ, completat de materiale de calitate. Pielea fina de culoare maro de pe scaune se regaseste si pe fetele portierelor dar si pe plansa de bord. Senzatia placuta este continuata de calitatea plasticului moale.
Francezii s-au straduit sa ofere o masina care sa ofere doar senzatii placute si se pare ca au reusit. Insertiile cromate regasite pe volanul cu butuc fix, pe portiere si pe gurile de ventilatie sporesc impresia unui interior premium cu valente exclusiviste.Dintre dotarile care iti fac viata mai usoara ca sofer cele mai importante sunt senzorii de parcare, ploaie si lumina, oglinzile reglabile electric, rabatabile si ajustabile automat la mersul cu spatele, frana electronica automata la stationare si luneta cu tenta. Scaunele incalzite, cu trei trepte de reglare, cu ajustare electronica chiar si pentru suportul lombar, imbracate in piele, se asigura ca tu si pasagerii tai veti avea parte de un drum cat mai confortabil. De voia buna din habitaclu se ocupa sistemul audio cu CD Player capabil sa citeasca MP3-uri, care ofera o fidelitate a sunetului foarte buna chiar si la volum maxim.
O alta trasatura pozitiva a interiorului este afisajul digital central, o marca deja specifica Citroen, care in cazul lui C4 Picasso a devenit mai viu, mai colorat, mai animat. Toate informatiile oferite de instrumentele de bord conventionale s-au mutat pe ecranul central. La inceput insa, soferul poate considera ca toate functiile sunt ingramadite: turometrul langa vitezometru, langa indicatorul rezervorului si langa ceilalti parametri de drum.
Volan SF
Aceasta dezordine controlata este insa un lucru cu care va veti adapta usor. Daca nu veti reusi sa va acomodati puteti controla cantitatea de informatii si culorile afisajului. Elementul in jurul caruia se concentreaza toata atentia din interior este volanul. Toate functiile importante sunt amplasate pe el, acesta actionand ca un tablou de comanda. Si aici veti gasi un amalgam de butoane care controleaza sistemul audio, instalatia de climatizare, parametrii de drum, sistemul de conexiune bluetooth si cruise control-ul. Si fiindca tot am ajuns la capitolul pilot automat merita sa laudam sistemul gandit de francezi care se dovedeste foarte prompt in raspuns, atat la accelerare cat si la decelerare.
Marsul spre Paris
Ne-am convins de utilitatea cruise control-ului si de raspunsul foarte bun pe lungile autostrazi germane. Apropo, traiasca Autobahn-ul, reteaua germana de autostrazi care ne-a facilitat excursia gratie lipsei limitei de viteza. Sa va povestim insa cate putin si din aventura care s-a scris pe traseul Viena-Paris!
Mai intai, trebuie sa mentionam ca ne-am despartit cu greu de frumusetea capitalei austriece pentru a ne indeparta pe un drum interminabil care a strabatut intreaga Germanie, de la est la vest. Frumusetea peisajelor si calitatea infrastructurii made in Germania ne-au ajutat insa sa uitam de monotonia unui drum lung.
C4 Picasso ne-a aratat drumul catre Paris!
Strabatem cu brio partea germana si intram in Franta, unde primul lucru de care te lovesti este taxa de autostrada. Al doilea, tot taxa de autostrada. Iar pana la Metz, unde am si innoptat, alte taxe de autostrada. O trecere pe la un ghiseu de plata costa intre 3 si 5 euro. Am oprit motoarele pentru o bine-meritata odihna la Metz. Despre acest oras stiam doua lucruri: ca are o catedrala superba si o echipa de fotbal mai mult modesta decat stralucita. Este un clasic oras de provincie francez, cu lucrurile lui bune si cu cele mai putin bune. Dar sa nu staruim asupra unor astfel de detalii si vom spunem din capul locului ca infrastructura, gradul de civilizatie si cultivarea mostenirii istorice ne fac sa ne gandim la cate sute de ani lumina se afla provincia romaneasca fata de cea franceza.
Am parasit Metz si am avut de confruntat un lucru de care reusisem sa scapam de-alungul drumului nostru: furtuna si ploaia infernala. In drumul spre Paris, companionul nostru C4 Picasso a dat piept cu un vant extrem si cu o ploaie mocaneasca si insuportabila. Urgia naturii a fost parca un mesaj al locului trist prin care am trecut: Verdun.
Cineva spunea despre acest loc, gazda celor mai crunte batalii in primul razboi mondial, ca este - prin campurile de cruci din jurul sau - cel mai mare monument al prostiei umane. Am parasit Verdun lasand in urma si sediul mondial al Pacii, dar carand cu noi imaginea campurilor de soldati cazuti in Primul Razboi Mondial si furtuna care si-a facut de cap pana la intrarea in Paris.
Paris. Coafura rezista.
In sfarsit, Automarket este la Paris si va transmite live de la “Mondial de l’Automobile”. Parisul este un oras extrem de aglomerat. Putem spune ca seamana cu Bucurestiul din acest punct de vedere, asemanarile oprindu-se insa aici.
In ciuda numarului enorm masini, traficul este organizat exemplar iar semafoarele sunt corelate. Este adevarat ca se circula greu, dar se circula! Parisul este plin de exemplare C4 Picasso, lucru care ne-a mirat - la noi gasesti mai greu fani ai designului interesant al modelului francez - si ne-a facut in acelasi timp sa ne simtim mandri. Orasul este un monument al monumentelor, un loc in care orice cladire spune ceva si are o istorie in spate.
Mai multe despre capitala Frantei si nazdravanul Citroen C4 Picasso in episodul urmator, cand artistul francez va vizita minunile Parisului.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Citroen in Romania
-
Citroen Berlingo Furgon Preţ: 13.685 - 15.351 €
-
Citroen Berlingo Multispace Preţ: 14.506 - 17.957 €
-
Citroen C-Elysee facelift Preţ: 11.067 - 14.518 €
-
Citroen C1 Preţ: 10.698 - 13.673 €
-
Citroen C3 Preţ: 10.600 - 15.500 €
-
Citroen C3 Aircross Preţ: 13.500 - 18.400 €
-
Citroen C4 Cactus Preţ: 13.490 - 18.890 €
-
Citroen C4 Spacetourer facelift Preţ: 23.550 - 29.976 €
-
Citroen C5 Aircross Preţ: n/a - 30.300 €
-
Citroen Grand C4 Spacetourer facelift Preţ: 24.621 - 31.047 €
-
Citroen Jumper Preţ: 21.360 - 27.240 €
-
Citroen Jumpy Combi Preţ: 21.896 - 23.562 €
-
Citroen Jumpy Furgon Preţ: 18.802 - 21.301 €
-
Citroen SpaceTourer Preţ: 25.109 - 30.464 €
Ultimele stiri din PARIS 2008
-
Organizatorii Salonului Auto de la Paris au publicat numarul total al vizitatorilor in 2008: 1.5 milioane. (24.10)
-
Dupa un drum lung si obositor de peste 2500 de kilometri Citroen C4 Picasso a adus echipa Automarket acasa. (07.10)
-
Land Rover a dezvaluit la Paris o versiune Freelander 2 echipata cu sistem start-stop. (07.10)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
poate ati parcat dupa ora 18, si sambata...
cine stie...oricum semnul e de handicapati...