Drumul spre Frankfurt: ziua 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Asa cum v-am anuntat, sambata dimineata, la cantatul cocosului, echipa Automarket si-a luat desagile si acreditarile in spinare si a pornit spre Frankfurt, insotita de unul dintre cele mai bine vandute modele Citroen: C4. Am ales varianta coupe. Modelul francez este deja cvasicunoscut pe drumurile din toata tara, publicul asteptand acum deja un facelift al modelului, programat, din informatiile noastre, sa apara in maxim un an si jumatate. Noi ne-am bucurat de serviciile versiunii VTR 1.6 litri HDI de 110 cai putere.
Pana acum am facut aproximativ 1000 de km si coupe-ul nostru a inghitit undeva spre 5.4 litri/100 km. Pentru ca vorbim de un diesel, se cade sa precizam si nivelul de zgomot cu care Citroen C4 va va rasfata. Ei bine, la o viteza de croaziera de 139 de km/h pe autostrada din Ungaria, motorul turat la 2800 rpm nu transmite in habitaclu niciun zgomot deranjant.
Spatiul interior este suficient pentru doi pasageri. Nu am incercat si senzatia pe locurile din spate, dar nici nu avem de gand. Tot aici, obiectele mici isi vor gasi cu siguranta locul prin spatiile de depozitare multiple. Din pacate, Citroen a gandit aceste locuri dupa un sablon aparent francez, astfel ca unele obiecte “romanesti” isi vor gasi mai greu locul prin spatiile special amenajate din habitaclu.
La volanul coupe-ului francez nu veti avea probleme de acomodare. Pentru a va dovedi insa ca test drive-urile nasc de obicei controverse, ambreiajul lui C4 s-a dovedit a fi rigid pentru Mircea si destul de moale pentru Bogdan (in functie de masina cu care este obisnuit fiecare).
Am cazut insa amandoi de acord ca un element foarte util este cruise control-ul care ne-a oferit amandurora un sofat relaxant pe autostrazile unguresti. Varianta coupe are insa si dezavantaje, luneta dandu-ne mari batai de cap din pricina vizibilitatii obturate de linia eleronului. Ne-am obisnuit insa pe parcurs si este clar ca fanii modelelor coupe vor trece si ei peste acest neajuns.De cum intrati pe pamant maghiar aveti doua solutii in caz ca nu v-ati luat cu voi CD-urile cu muzica: Slager Radio sau Petofi Radio. Va trebui insa sa va obisnuiti si cu cate o piesa scapata din repertoriul unguresc. Din intamplare am dat si peste Kossuth, un post de radio din care am reusit sa intelegem (printre cuvintele unguresti scoase intr-un ritm ametitor) ca Ungaria conduce Bosnia-Hertegovina la fotbal cu 1-0. E greu de descris bucuria comentatorilor maghiari, care puteau rivaliza usor cu celebrul Ilie Dobre. Apropo, daca tot vorbim de frecvente radio trebuie sa amintim si emisiunea Auto Club, pe care am avut onoarea sa o ascultam pe Radio Romania in apropiere de Deva. De aici am aflat ca proaspat lansatul Logan diesel de 85 de cai consuma doar 3.8 litri/100 km, mai putin decat Toyota Prius. Fascinanta performanta sedanului romanesc dar si obiectivitatea jurnalistilor RRA. Finalul zilei ne-a prins insa cu o veste buna, care in Romania banuim ca a fost deja digerata si intoarsa pe toate fetele. Romania a batut Belarusul si este foarte aproape de o calificare la un turneu final.
In sfarsit.Revenim la drum. Daca vreti sa o calcati tare inca de la granita va sfatuim sa va struniti putin caii putere pentru ca niste baieti in verde va vor pune bete in roate. Nu sunt padurari, chiar daca uniforma si masinile de teren va vor face sa credeti asta. Reprezinta politia locala. Din fericire, am scapat ca prin urechile acului de ochiul vigilent al justitiei fiindca eram "imbracati" regulamentar in vigneta de 14 euro pe care am platit-o la vama. A cazut prada insa un grup de bucuresteni cu care ne intalnisem in granita si care, cel mai probabil, nu apucasera sa isi lipeasca vigneta pe parbriz. Ca fapt divers, politistii asteptau la nici doi kilometri de vama.
La ora la care incepe redactarea acestui text, ne aflam pe autostrada din Ungaria si ne indreptam "usor", cu 150 de km/h, spre Budapesta. Totusi, vom ocoli in aceasta seara capitala Ungariei si vom pastra impresiile pentru drumul de intoarcere. Oricum, ca informatie utila si comparativa (cu Romania) va marturisim ca ne-au trebuit cam doua ore sa ajungem de la vama pana in apropiere de Budapesta.
Cam atat din prima zi de pelerinaj catre Frankfurt. Maine, echipa Automarket va incerca sa cucereasca Austria si Germania cu francezul nostru. Stati pe-aproape.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din IAA FRANKFURT 2007
-
Echipa Automarket a plecat la drum joi dimineata si, dupa popasuri dese, a ajuns in Romania sambata pe inserat. (18.09)
-
Mercedes a publicat noi imagini ale conceptului F700 si detalii despre tehnologia de care acesta dispune. (17.09)
-
Automarket va prezinta ultima parte a maratonului foto de la Salonul de la Frankfurt. Acestea sunt cele mai tari fete de la salonul german! (17.09)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
baietii automarket: felicitari si aveti grija la drum dar consumul mi se pare cam maricel dar va scadea. spun asta pt ca eu cu un a3 2004 1.9 tdi tunat la 136 de cp, bucuresti - zurich am consumat circa 98 litri. Viteza de croaziera a fost cam de 150 km la ora. Drum bun!