Drumul Expres Piteşti - Sibiu va fi transformat ulterior în autostradă

de Sebastian Toma
Miercuri, 26.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Transporturilor a anunţat că traseul Sibiu - Piteşti va fi transformat în autostradă, dar va fi construit iniţial în configuraţia de drum expres, titrează Ziarul Financiar.

Esential 2020 este anul în care ar trebui să fie gata noul tronson Piteşti - Sibiu, construit iniţial în formula de drum expres şi transformat ulterior în autostradă.
În loc să fie construită o autostradă pe traseul Sibiu – Piteşti, Ministerul Transporturilor anunţă că va fi realizat un drum expres care va lua forma unei ”autostrăzi fazate”, titrează ZF. Altfel spus, autorităţile vor construi un drum expres pe acel traseu, pe care îl vor transforma la o dată ulterioară în autostradă. Planurile prevăd ca lucrările să fie finalizate până în 2020, în contextul în care perioada de implemntare a drumului expres Sibiu-Piteşti anunţat în vechiul Master Plan pentru transporturi era între 2021 şi 2030. Acest sector de drum este vital atât pentru cel mai mare exportator al ţării, Automobile Dacia, cât şi pentru cei care vor să ajung cât mai repede şi în siguranţă din Sud-Estul României înspre Vest.

Dacia: "Autostrada Sibiu-Braşov în loc de Sibiu-Piteşti ar fi un dezastru pentru noi"

Traseul Sibiu-Piteşti face parte din Coridorul IV Paneuropean şi este vital pentru transportul mărfurilor de la Portul Constanţa înspre Europa, dar autorităţile române au neglijat imporanţa acestuia în repetate rânduri prezentând planuri de transporturi care să facă autostrăzi menite să lege localităţi cu o importanţă economică semnificativ mai mică în comparaţie cu rolul pe care trebuie să îl efectueze acest traseu.

Mai mult decât atât, versiunile precedente ale Master Plan-ului de transproturi nu precizau motivele pentru care erau dorite noi segmente de autostradă construite din bani publici sau cel mult în parteneriat public-privat în defavoarea unor trasee cu finanţare europeană.

Masterplanul pentru transporturi al României, programul esenţial pentru finanţarea europeană a autostrăzilor, întârziat până în decembrie

Urmareste Automarket
Ministerul Transporturilor a anunţat şi intenţia de a moderniza Centura Capitalei, dar lucrările vor fi finalizate abia peste şase ani. Prima etapă vizează modernizarea capetelor de Nord, urmată de modernizarea celor din Sud.
Reabilitarea şi modernizarea centurii de Sud a Capitalei va implica fonduri europene şi va avea loc în până în 2020. Anul 2027 este aşteptat să aducă finalul unei construcţii de şapte ani, care va duce zona de Nord a Centurii Bucureştiului la standard de autostradă, anunţă reprezentanţii ministerului.

Via ZF

Comentarii (10)

  • Suleyman Cunoscatoru
    O sa circule Werner in stil mare pana la Bucuresti cu M5-ul F10 ce parca si l-a cumparat acum 1-2 ani.g
    10 18
  • mishazaitev
    Macar sa-l faca odata, cum l-or fac ! Pe langa Werner or sa circule si platformele cu Dacii incarcate catre occident!
    28 0
  • Odata cu alegerea noului presedinte Romania chiar are o sansa sa-si vada structura imbunatatita. Din punctul meu de vedere, Bucuresti-Brasov poate sa ramana asa cum este. Cu cat mai putin traffic pe Valea Prahovei, cu atat mai bine. Brasovul ar putea sa respire ceva mai linistit. Si un aer mai curat.
    Pitesti - Sibiu va fi o supapa binevenita pentru brasoveni. Imi pare rau pentru sibieni, dar daca isi fac o centura ocolitoare, pot devia puhoiul departe de ei. ha-ha-ha.

    Oricum, vreau sa felicit Romania pentru alegerea lui Johannis ca presedinte. Cand am auzit vestea simtit exact ca in primele zile dupa revolutie. Pentru prima data dupa multe zeci de ani tara asta are o sansa sa intre in lumea civilizata. Si de data asta pare s-o fi pornit cu dreptul. Daca regele Carol von Hohenzollern a ridicat Romania din Evul Mediu la sfarsitul anilor 1800, sunt ferm convins ca si Johannis poate s-o faca in 2014. Mai ales ca in ziua de astazi informatia circula mult mai usor ca acum 150 de ani iar lumea poate lua deciziile cu mai multa usurinta si claritate. Acum, cand voi vedea harti trasate frumos cu planuri de autostrada, stiu ca macar exista o sansa sa fie finalizate si in realitate. Bafta maxima!!!
    14 5
  • @ zarne: n-are de ce sa-ti para rau de sibieni. Ei au deja de ceva timp o centura la rang de autostrada, facuta de primarul Johannis. CNADNR doar a profitat si s-a cuplat la ea pt autostrada A1.
    19 2
  • @ Suleymane, lasa propaganda tata....nu are KWJ niciun M5.
    Nu mai puneti fratilor botu' la toate balariile. Sau rumegati-le doar pt voi, nu le mai imprastiati in public...

    In alta ordine de idei, nemernicii astia din guvern vor sa faca Pitesti-Sibiu autostrada in 2 etape, ca sa jumuleasca de 2 ori bani si comisioane. Eu nu accept asa ceva. Trebuie direct autostrada, nu amagiri si oase aruncate de la masa fripturistilor.
    20 2
  • antonny
    @mishazaitev....de la DACIA pleaca lunar 3000 de autotrenuri catre Vest sa nu mai punem si FORD-ul care ar putea sa urce pana la Pitesti si apoi SIBIU
    8 0
  • dar ce facem cu comisioanele????? cum le luam??? dar mai ales cum le dam?????
    0 0
  • daca revine PDL(seful lui iohanis) la guvernare, adio orice in tara asta. se amana pt 2040 totul.
    1 16
  • SnowM3
    E la mintea cocosului ca intre Pitesti si Sibiu trebuie construita cat mai curand o autostrada. De fapt intre Constanta si Nadlac. Dar tronsonul Pitesti - Sibiu, alaturi de autostrada de centura a Bucurestiului, care sa lege prin Nord A2 de A1 sunt tronsoanele critice, pentru ca n-au fost nici decise, nici proiectate, nici contractate, nici terenul expropriat etc. Sa nu ne imbatam cu apa rece: daca azi ar fi vointa politica (si nu e !) ar dura minim 2 ani pana la contractare si inca 3-4 ani de executie. Acuz conducatorii ca saboteaza tara si ii previn ca vor da socoteala pentru asta ! Se aude domnule Ioan Rus - Ministrul Transporturilor ? Si la dv, domnule Ponta - Prim Ministru ?
    6 1
  • bine ca coasta de azur e traversata de autostrada, iar pe valea oltului nu au pe unde o face.
    .ce o sa faca cu localitatile?, cu virajele?cu pentile?........astia vor sa schimbe limitele de viteza din localitati ale actualului drum si in loc de 50 sa puna 60 si gata.....au facut drumul expres.????...pai asa si-au pastrat astia locul prin guvern de 25 de ani incoace...............cu minciuni si amagiri, ,,le promitem ca prostii uita repede,,
    bine ca ne-am mai desteptat si noi si am inceput sa luom decizi corecte asa cum am facut la alegeri.
    daca autostrada asta ar faceo pe unde trebuie ar fi una care ar avea cele mai frumoase privelisti din europa
    singura solutie buna si ieftina este autostrada nouo .ar fi si avantajul numarului mic de expropieri de teren pentru ca este o zona sterpa,multa suprafata de pasuni care apartin primariilor, si padure..iar acolo unde sunt propietari nu ar fi o problema pentru ca zona e ieftina............dar cred ca aici e buba cea mare pentru ca sunt putini cei care or sa se inbogateasca, deci nu exista interes.
    Ba hotilor !!!....Nu suntem prostii vostri !!!! Ajungava odata cat ati furat ,cat ati distrus si cat ne-ati mintit !!
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru