Calea de rulare va fi realizată din beton de ciment rutier (BCR) clasa 5. “Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porțiunea de beton București-Fundulea de pe A2 a fost doar un ‘accident nefericit’ și că șoselele din beton pot fi o soluție pentru drumurile din România,” apreciază Asociația Pro Infrastructură.
“Noua șosea va avea două benzi pe sens și separator median. De remarcat că va fi din beton (în loc de asfalt), tehnologie foarte rar folosită în țara noastră. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 21 octombrie 2020, așadar termenul de finalizare este aprilie 2022,” potrivit sursei citate.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, explica recent că noul drum va fi unul expres și va fi realizat din beton.
“Avem un proiect de care eu sunt foarte mândru că îl facem. La intrarea dinspre Bulgaria, la Giurgiu, ne vom urca pe un drum nou, un drum expres, ca o autostradă de 6 kilometri, care ocolește complet Giurgiu și ne scoate în DN5 la nord de oraș. Este un drum cu patru benzi, cu separare pe mijloc, realizat din beton. E o premieră după experimentul eșuat din anii '90 București-Fundulea. Soluția de atunci a dat greș. A fost un exemplu de așa NU,” a spus ministrul Drulă.
Via Hotnews
Ideal era că peste acest beton să se fi venit cu asfalt.
Dezavantaje: e incomod mai ales la viteze mai mari.
Dar daca sunt destepti si pun placile in unghi atunci canturile alea sunt trecute cu zgomot si vibratii mai mici pentru ca nu le lovesti si pe stanga si pe dreapta in acelasi timp.
E o idee excelenta sa faci drumuri de beton inainte de granita pentru ca se merge mai incet si sunt tranzitate de tiruri grele care stau destul de mult.