Condusul autonom este unul dintre obiectivele spre care se îndreaptă industria auto, iar BMW face deja pași importanți în această direcție.
Germanii devin acum primul producător din lume care primește aprobarea pentru o combinație între un sistem autonom de nivel 2, BMW Highway Assistant, și un sistem de nivel 3, BMW Personal Pilot L3.
Pachetul tehnologic costă 6.000 de euro, în Germania, și poate fi comandat alături de nava amiral Seria 7.
BMW Highway Assistant funcționează până la viteze de 130 km/h. Odată activat acest sistem, șoferul poate să ia mâinile de pe volan pentru perioade mai lungi, dar trebuie să fie în continuare atent pentru a putea prelua controlul la nevoie.
Mulțumită acestui sistem, Seria 7 poate chiar schimba banda de circulație, fără ca șoferul să manevreze volanul.
De cealaltă parte, BMW Personal Pilot L3 funcționează până la viteze de 60 km/h și preia complet condusul în situații specifice, spre exemplu în ambuteiajele de pe autostradă.
În această situație, cel de la volan nu mai trebuie să fie atent la drum și poate desfășura alte activități.
Cum ar fi efectuarea de apeluri telefonice, citirea/scrierea de mesaje etc.Chiar și așa, șoferul trebuie să fie pregătit să preia controlul atunci când mașina o solicită.
via BMW
Banuiesc ca raspunsul exact il vom afla zilele acestea, odata cu lansarea noului serviciu de robotaxi Verne de la Rimac.
Pai cum asa, se conduce singura sau nu?
Facem iarasi declaratii ca sa ne dam smecheri.
BMW era marca ce promova placerea de a conduce si cand au aparut sistemele de ajutor, au sarit toti BMW-istii ca arsi ca li se ingradeste bucuria de a conduce.
Acum BMW se lauda ca e primul constructor ce ofera condus autonom.
In curand vom vedea cazuri ca la Tesla....morti pe capete pentru ca fac baietii altceva, ca asa le-a zis BMW.
Buna tare gluma. E de notat. :)
Condusul autonom este o minciună și o abureala cum este și “zero emisii” de la dobitoci pentru dobitoci.
Condus autonom nu are nivele și alte abureli… condus autonom = mașina se conduce singură PUNCT.
ACC-ul cu schimbarea benzii și alte câteva chestii de genul NU este condus autonom, este condus asistat.
Ca este posibil, da este, dar cu costuri enorme și doar pe anumite segmente de drum.
Se povestește deja de ani buni despre acest subiect și in realitate avem ce avem, adică ZERO.
Vom vedea în August cu ce vine Tesla și dacă soluția va putea fi implementată astfel încât să fie relevantă.
Dacă din nou discutăm de 2 orașe și câteva străzi… hai, pa!
Buna gluma chiar daca se bazeaza pe niste clisee si niset impresii false ale unora. Personal nu mi se par deosebiti soferii de BMW si nu-i vad ca pe niste apucati in drumurile mele. Din contra, cei mai apucati mi se par de departe soferii de Octavia dar asta poa sa fie doar impresia mea.
Cat despre condusul autonom 100%, probabil nu vom prinde asa ceva in vietile noastre. Sunt sute de variabile care tin de masina, mii de variabile care tin de mediu si zeci si sute de mii de variabiel de trafic. Reies miliarde de situatii pe care un sistem autonom trebuie sa le poata gestiona cu siguranta de 100%. Nu merge cu probabilitati nici macar de 99.99%.
Un singur lucru este 100% sigur in ce priveste condusul autonom: mai sunt bani de spart, nu multi dar mai sunt.
De tinut banda pe autostrada nu e greu, poti antrena si un cimpanzeu sa faca asta. Dar asta nu e condus autonom.
Este firesc ca un sistem care sa gestioneze circulatia unei masini trebuie sa fie sigur 100% dar cred ca e un pic prea...pretentios. Si soferul uman mai da chix uneori asa ca....
Iar banii pentru dezvoltarea de soft pentru autonome nu sunt, in general, din automotive. Sunt sute de mici afaceri implicate in domeniul asta, fiecare cu patratica lui....lasere, senzori, electronica, optica, mecanica, etc.