Faptul că monovolumele au pierdut teren în ultimii ani în fața SUV-urilor nu mai este un secret pentru nimeni. Monovolumele, care acum 10 ani erau mașinile preferate de drum lung ale familiilor europene și nu numai, au scăzut în vânzări până la un punct în care păstrarea lor în gamele marilor constructori nu mai are sens din punct de vedere financiar. Iar încercările unor mărci de a încerca marea cu degetul - vezi noua gamă Active Tourer de la BMW sau noua generație Renault Scenic, care își va face apariția la Salonul Auto de la Geneva din acest an - nu par decât palide tentative de a reînvia un tip de mașină care pare sortit eliminării de pe piață.
Deși "eliminare" poate să pară un cuvânt dur, este exact ceea ce vrea să facă Mazda cu monovolumele sale. Conform unor informații deja existente și republicate de cotidianul japonez Nikkei, Mazda va renunța la Mazda5 (cunoscut sub numele Premacy în Japonia) și la Mazda8 (Mazda MPV pe piașa natală) odată cu finalul carierei de piață al actualeor generații din cauza vânzărilor în scădere. În schimb, marca niponă se va concentra pe dezvoltarea segmentul SUV, în care Mazda este reprezentată foarte bine de CX-3 și CX-5 la nivel european și de CX-9 în Statele Unite.
Conform jurnaliștilor Nikkei, Mazda va redirecționa resursele de producție astfel economiste spre dezvoltarea unor versiuni noi ale SUV-urilor sale, prima pe listă fiind o variantă cu 7 locuri a lui CX-5.
1 / cota de piata , pt. ca doar pe piata europeana se vand (2015) aproape un milion de MPV (doar in clasa compacta), in crestere cu 4% fata de 2014, vezi
http://left-lane.com/european-sales-2015-midsized-mpv-segment/
2/ perceptia brandului de "constructor generalist ": marcile europene RENAULT, CITROEN, PEUGEOT, VW, FORD, OPEL, BMW, MERCEDES, produc monovolume; vanzarile japonezilor sunt insignifiante si atunci zic ca "strugurii sunt acri"
3/ viitorul automobilului va fi electric, iar ca arhitectura va fi un MPV (spatios) cu podea dubla pt baterii si 2..4 motoare (care inseamna implicit tractiune integrala) ...vezi BMW I3, VW budd-e
PS1: japonezii se mira ca au cota de piata mica in Europa si in Romania, dar ati vazut vreo MAZDA 5 sau TOYOTA VERSO in saloanele / showroomurile din Romania in ultimiii 10 ani care sa promoveze modelele respective ?
PS2: sper ca RENAULT sa nu faca aceeasi greseala de marketing
PS3: nota bene , FIAT a vandut peste 1000 buc din modelul 500L (clasa mica MPV) anul trecut in Romania cu care se claseaza in top 10 pe o piata anemica in crestere
Ii felicit pentru decizie.
Zarnescu ai si tu dreptate , mazda se bazeaza mult pe design in vanzari.